שאלה:
מאת רועי: שלום רב לכבוד הצדיק. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר ואתחנן ח' מנחם אב ה'תשע"ד שלום וברכה אל רועי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. חכמינו הקדושים אמרו (מגילה י"ז) שהגאולה תהיה בשנה שביעית, היינו בשמיטה, וכתיב (ויקרא כ"ה כ"א) "וצויתי את ברכתי לכם בשנה הששית" וגו', נמצא שהשנה לפני שמיטה נקראת 'ברכה', ולכן כבר עכשיו אנחנו יכולים להיגאל, וכן אמרו חכמינו הקדושים (שם) מלחמה אתחלתא דגאולה היא, ולכן הגיע הזמן שאנחנו נוכל להיגאל, העיקר שתהיה אחדות ואהבה בין נשמות ישראל, ויכלה הקדוש ברוך הוא את אלו הערב רב המסיתים ומדיחים שיהיה רק מחלוקת ופירודים בין נשמות ישראל וכו' וכו', כמאמרם ז"ל (שבת קל"ט.) תניא רבי יוסי בן אלישע אומר: אם ראית דור שצרות רבות באות עליו – צא ובדוק בדייני ישראל, שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל; עם ישראל הם קדושים, ואלמלא המנהיגים הרשעים היו כולם חוזרים בתשובה, אך מה לעשות שהם הטילו אימה כל כך עד שאסור אפילו לדבר מזה, ואוי ואבוי מי שפותח את העיניים לזולת ואומר את האמת, רוצים לבלוע אותו חי ופותחים נגדו כל מיני תיקים וכו' וכו'. ואמרו בזוהר (רעיא מהימנא נשא קכ"ה:) ואתהדרו אינון ערב רב רעיין על ישראל עאנא דקודשא בריך הוא דאתמר בהו (יחזקאל ל"ד) "ואתן צאני צאן מרעיתי אדם" וכו', [הערב רב הם נעשים רועים על ישראל, שהם צאנו של הקדוש ברוך הוא], ואינון ערב רב אינון עתירין בשלוה בחדווא בלא צערא בלא יגונא כלל [אלו הערב רב המנהיגים הם עשירים ויושבים בשלווה ובשמחה בלי צער ובלי יגון כלל], גזלנין מארי שוחד דאינון דיינין רישי עמא (בראשית ו') "כי מלאה הארץ חמס מפניהם" עלייהו אתמר (איכה ה') "היו צריה לראש", [הם גזלנים לוקחים שוחד, והם הדיינים והראשים של עם ישראל, ואלו הצרים נעשים ראשים]. ואני יכול להעיד על זה שעם ישראל הם קדושים וטהורים, ואלמלא אלו המפורסמים של שקר הרע בנים שעושים צחוק מעם ישראל היו כולם חוזרים בתשובה. ואמרו חכמינו הקדושים (סוטה מ"ט:) בעקבות משיחא חוצפא יסגא; ולכן לכולי עלמא אנחנו אוחזים בשנת 'ברכה' כפי כל הסימנים, ולכן ראוי לנו להיגאל כבר, ויתהפך הצום הזה לחג, יראו עינינו וישמח לבנו ותגל נפשינו בישועתו יתברך. בביאורי בספר "ביאורי המדות" הסברתי על זה שאמר רביז"ל משיח יבוא בשנת 'ברכה' – מובא בזוהר (תרומה קס"ב.) ברכה דא בינה שכינתא עילאה, ועלה אתמר ברכו נפשי את הוי"ה דמתמן נשמתא אתי, וידוע אשר עיקר הגאולה תבוא מבינה אימא עילאה, שתתחבר עם המלכות אימא תתאה, וכמו שגילה רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן מ"ט) שמפרש את מאמרם ז"ל (תענית ה') על הפסוק (הושע יא) "בקרבך קדוש ולבא בעיר" – נשבע הקדוש ברוך הוא שלא יבוא בירושלים של מעלה עד שיבוא בירושלים של מטה; שהכוונה על פי סוד הוא שבינה אימא עילאה ביתא עילאה היא בחינת ירושלים שלמעלה, ומלכות ביתא תתאה הוא בחינת ירושלים שלמטה, שאין היחוד שלמעלה שהיא בחינת עליית ביתא עילאה נשלם, עד שנבנה ונשלם בחינת מלכות בשלימות, שהיא בחינת עליית ביתא תתאה, נמצא שהחיבור בין בינה למלכות זה תהיה הגאולה על ידי משיח צדקנו, שיזכך כל כך את המוח, שיחשבו תמיד רק ממנו יתברך כמו שכתוב (ישעיה יא) "כי מלאה הארץ דעה את הוי"ה" – שכל אחד יתבונן בבינתו רק את אמיתת מציאותו יתברך, ואז ממילא כל אחד ידבר אליו יתברך כמו שכתוב (צפניה ג') "כי אז אהפוך לכל העמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם הוי"ה", נמצא שעל ידי הבינה – שהאדם מתבונן באמיתת מציאותו יתברך על ידי זה המלכות שהיא הדיבור ידבר תמיד אליו יתברך, שזה חיבור בין בינה למלכות, שמשם יוצאת הברכה, ולכן משיח יבוא בשנת ברכה שהיא חיבור בין בינה למלכות. וזה שמובא (קהלת יעקב אות ברכה) שענין הברכה מרמז על הפרצופים נפש רוח נשמה חיה יחידה, כי בבוא משיח צדקנו אז תהיה הברכה מצויה בעולם, ויתחברו כל העולמות יחד, שיזדככו כל כוחות הנפש שבאדם ויעלה מעלה מעלה – מנפש לרוח, ומרוח לנשמה, ומנשמה לחיה, ומחיה עד יחידה דיחידה, שהיא הביטול לגמרי לאין סוף ברוך הוא, שאין עוד ברכה יותר מזה שאדם נעשה בטל ומבוטל אל האין סוף ברוך הוא.
|