שאלה:
מאת אברהם: תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר שופטים א' דראש חודש אלול ה'תשע"ד
שלום וברכה אל אברהם נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. כל הצרות שלך זה רק מחמת חסרון השמחה, כי אם היית שש ושמח והיית מכריח את עצמך להיות בשמחה עצומה, אז תיכף ומיד היו מתבטלות כל הצרות שלך, כי רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) שהשמחה היא רפואה גם בגשמיות ומכל שכל ברוחניות, וצריכים להכריח את עצמו עם כל הכוחות להיות בשמחה, ואף שעבר עליך כבר בחייך מה שעבר וכו' וכו', עם כל זאת ההכרח להכריח את עצמך להיות בשמחה, ולשמוע קלטות של שמחה שזה יביא אותך לשמחה, ויוציא אותך מהעצבות והמרירות והדיכאון שנכנסו בך מחמת רוב הצרות שעברת בחייך. רביז"ל צעק בקול עמוק מאוד (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אין שום יאוש בעולם כלל, אסור להתייאש בשום פנים ואופן, יהיה איך שיהיה ויהיה מה שיהיה וכו' וכו', ואתה צריך לדעת שכל מי ששובר אותך הוא שליח הס"מ, כי הקדוש ברוך הוא הוא אב הרחמן ומרחם על בריותיו, ולכן ראה להתחזק ביתר שאת וביתר עוז, ועיקר ההתחזקות שתזכור טוב שהקדוש ברוך הוא אב הרחמן, כמו שכתוב (תהלים י"ח) "ארחמך הוי"ה חזקי"; דוד המלך מתפאר, בזה שאני יודע ריבונו של עולם שאתה אב הרחמן – זו ההתחזקות שלי, ולכן אני מאד מבקש אותך שתראה לחזק את עצמך בכל מיני התחזקות שבעולם, ואל תתן שהס"מ ושלוחיו ישברו אותך, ואפילו שעשית כבר מה שעשית, עדיין יכולים לתקן את הכל, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ב) אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן; אך עליך לדעת – מה עושה הס"מ כשאדם נכשל במה שנכשל וכו'? אזי הוא שובר אותו לגמרי, ומראה לו שאין לו כבר שום תקווה ותוחלת וכו'. ובאמת כבר כתב מוהרנ"ת ז"ל (לקוטי הלכות פסח הלכה ט' אות כ"א) כמו שהאדם צריך לעמוד בנסיון לבלי לילך אחר תאוותיו בהיתר או באיסור חס ושלום, כמו כן צריך להתחזק לעמוד בנסיון אם כבר נכשל חס ושלום ועבר עליו מה שעבר וכו' וכו', לבל יפול על ידי זה לגמרי חס ושלום. כי מה שנמצאים הרבה בני אדם, שנופלים בדעתם ואומרים, שאי אפשר להם לילך בדרך הישר עוד, זהו רק מחמת תאוותם ויצרם הרע שמבקשים תואנה ועלילה לפרוש מאחרי המקום חס ושלום, כדי שיוכלו לילך אחרי תאוותיהם הרעות חס ושלום, כי התואנות והעלילות שהבעל דבר מוצא לכל אדם רבו מספור, ולכל אחד מוצא עלילות מיוחדות, רובם על ידי חסרון פרנסה ומניעות המונעים וכו', אך אף על פי כן כל אחד מישראל נפשו מרה לו מאוד על זה, כי יודע שיצטרך ליתן דין וחשבון, ועל כן מתגבר בו הטוב בכל פעם ומתעורר לשוב להשם יתברך, אך בשום דבר אינו מוצא לעצמו עלילה ופטור כל כך כמו על ידי התחבולה של הבעל דבר שמפילו בדעתו בכל פעם ומראה לו כאילו אפס תקווה חס ושלום, כי רואה בעיניו שכבר חתר כמה פעמים לשוב להשם יתברך ונפל אחר כך, כל אחד כפי מה שנפל, וכן היה כמה פעמים בלי מספר, ועל כן הוא פטור כבר בעיני עצמו מלחתור עוד חתירות לשוב להשם יתברך, אבל באמת כל הרעיונים והמחשבות של נפילות כאלו הם רק מעשה בעל דבר, שמוצא לו עלילה לפרוש מאחרי המקום ברוך הוא, כי באמת אין שום יאוש בעולם כלל, וכל אדם צריך שיעבור עליו הרבה קודם שזוכה להיכנס אל הקדושה. ומי לנו גדול מאדם הראשון, שפירש מאשתו ושב בתשובה שלימה מאה ושלושים שנה, ודיקא בכל אלו המאה ושלושים שנה באו רוחות וחיממו אותו וכו' כמו שאמרו חכמינו הקדושים (בראשית רבה פרשה כ"ד סימן ו'), ובודאי נחלשה דעתו מאוד מזה בכל פעם, ובודאי ארב עליו הבעל דבר ורצה להפילו בדעתו לגמרי בכל פעם, אבל הוא התגבר כנגדו בכל עת, ולא הניח דרכי תשובתו שעסק בהם עד שזכה בסוף המאה ושלושים שנה להוליד את שת, שממנו הושתת העולם, ויצאו ממנו האבות ומשה ומשיח. ואדם הראשון בעצמו היה גם כן כל ימיו צדיק וחסיד ונפטר בשם טוב, ואף על פי שעדיין צריכין לתקן הפגם שלו בכל דור ודור, אף על פי כן אם לא היה מתגבר ומתחזק בעצמו לתקן מה שתיקן, בוודאי היה קשה מאוד התיקון ביותר גם לצדיקים הבאים אחריו, וכמו כן הוא ממש בכל אדם גם עכשיו, כי זהו עיקר הנסיון שלו, שיתחזק את עצמו בכל הירידות שבעולם רחמנא לצלן, בכל אשר עליו, וירגיל את עצמו בכל יום להתחיל מחדש, וידמה בדעתו כאילו נולד היום וכו', ואז מה שיזכה לתקן בעצמו על ידי תשובתו השלימה, בודאי מה טוב, ומה שלא יזכה לגמור התיקון, יהיה בטוח בכח וזכות הצדיקים הקדושים, שיש להם כח להפוך הכל לטובה, ובלבד שלא יתייאש את עצמו מלצפות ולקוות להשם בקיווי אחר קיווי ולהרבות בצעקה ובקשה ותחנונים לפניו יתברך, כי עם השם החסד והרבה עמו פדות וכו'. ולכן ראה לחזק את עצמך ביתר שאת וביתר עוז, ושום דבר בעולם לא יוכל לשבור אותך, ותעשה התחלה חדשה, ואל תסתכל על מה שהיה, אלא על כל פנים מעכשיו תהיה איש כשר, ובזכות הרצונות והכיסופין הגדולים שיהיו לך לחזור אליו יתברך תזכה לכל טוב אמיתי ונצחי. אשריך ואשרי חלקך שזכית להיות אצל ציון רביז"ל, ותראה גם להיות בראש השנה הזה, ותדע שרביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן פ"ט) שהצדיק הוא השדכן המשדך כל השידוכים, ובוודאי בזכות רביז"ל תזכה למצוא את בת זוגך. וכן תרבה לדבר עמו יתברך, ואז אתה לא צריך את שום בריה שבעולם, ואני מאוד מאוד שמח שאתה לומד על פי סדר דרך הלימוד של רביז"ל שזה יוציא אותך מכל הצרות והעקמומיות שמסבבים אותך, ותזכה לכל טוב אמיתי ונצחי. אם תקיים את כל זה בתמימות ובפשיטות גמורה, אז תראה שהכל יתהפך לטובה ותזכה למצוא את בת זוגך, ותחיה חיים טובים, חיים מאושרים, חיים נעימים, חיים נצחיים.
|