בְּזֶה הָעוֹלָם אֵין לָנוּ כְּלוּם, רַק הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה, לְהַכְנִיס אֶת עַצְמוֹ בּוֹ יִתְבָּרַךְ, וְלֵדַע אֲשֶׁר אֵין בִּלְעָדָיו יִתְבָּרַךְ כְּלָל, וְהוּא יִתְבָּרַךְ מְחַיֶּה וּמְהַוֶּה וּמְקַיֵּם אֶת כָּל הַבְּרִיאָה כֻּלָּהּ. (אשר בנחל חלק יג מכתב א’ התשנ”ד)
כָּךְ קִבַּלְתִּי מֵאַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ, שֶׁכָּל אֵלּוּ שֶׁהִתְמִידוּ ב"לִקּוּטֵי-הֲלָכוֹת", הָיְתָה לָהֶם חַיּוּת אַחֶרֶת. וְתַאֲמִין לִי שֶׁגַּם אֲנִי, כְּשֶׁהָיִיתִי בָּחוּר צָעִיר, חָזַרְתִּי עַל ה"לִקּוּטֵי-הֲלָכוֹת" הָמוֹן פְּעָמִים. (אשר בנחל חלק יג מכתב א’ התשמ”ה)
ואתה חשוב על תכלית עצמך, ואל תתחיל אפילו להכניס במחך מאחרים כלל (אשר בנחל חלק יג מכתב א’ התשמ”ה)
כָּל הַצָּרוֹת שֶׁלְּךָ בָּא רַק מֵחֲמַת שֶׁאַתָּה בְּמָרָה שְׁחוֹרָה וּבְעַצְבוּת שֶׁזֶּה מוֹשֵׁךְ אוֹתְךָ לִשְׁאוֹל תַּחְתִּית וּמִתַּחְתָּיו, וְרַבֵּנוּ זַ"ל אָמַר (סֵפרֶ הַמִּדוּתָ אוֹת שִׂמְחָה חֵלֶק ב' סִימָן א') מִי שֶׁהוּא שָׂמֵחַ תָּמִיד הוּא מַצְלִיחַ, נִמְצָא שֶׁכָּל הַהַצְלָחָה שֶׁל הָאָדָם תָּלוּי רַק כְּפִי מִדַּת הַשִּׂמְחָה, וְלָכֵן אִם אַתָּה לְאָ תִּהְיֶה בְּשִׂמְחָה… אֲזַי תִּהְיֶה בְּעַצְבוּת… וְאִם תִּהְיֶה בְּעַצְבוּת… אֲזַי יִפֹּל עָלֶיךָ הָעַצְלוּת… שֶׁזֶּה הַכִּשָּׁלוֹן שֶׁל הָאָדָם (אשר בנחל חלק קפ מכתב תתצא’)
אהובי, אחי היקר! בזה העולם צריכים להתחזקות ולהתחדשות בכל עת ורגע ממש, וזה העיקר בחיים, שידמה בעצמו בכל שעה כאילו נולד בשעה זו, וכאילו אין לו רק שעה זו, ועל ידי שאדם זוכה לחדש את עצמו בכל פעם, דיקא על ידי זה זוכה לחיות חיים נעימים וחיים מיושבים. (אשר בנחל, כרך יא, מכתב א' שלד, שנת תשלד)
צָרִיךְ לִמְסֹּר אֶת עַצְמוֹ לְגַמְרֵי אֵלָיו יִתְבָּרַךְ בְּכָל יוֹם וָיוֹם מֵחָדָשׁ, הַיְנוּ תֶּכֶף וּמִיָּד כְּשֶׁקָּם בַּבֹּקֶר, יַזְכִּיר אֶת עַצְמוֹ מִמֶּנּוּ יִתְבָּרַךְ, כִּי דַּיְקָא כְּשֶׁקָּם מִשְׁנָתוֹ, אָז נִתְחַדֵּשׁ הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה בְּתוֹסֶפֶת קְדֻשָּׁה וָדַעַת, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: חֲדָשִׁים לַבְּקָרִים רַבָּה אֱמוּנָתְךָ – בַּבֹּקֶר נִתְחַדֵּשׁ אֱמוּנָה רַבָּה וּגְדוֹלָה; וְעַל־כֵּן אַשְׁרֵי וְאַשְׁרֵי הַמְּחַדֵּשׁ אֶת עַצְמוֹ בְּכָל בֹּקֶר מֵחָדָשׁ בָּאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה, וְחוֹזֵר עַל זֶה הַרְבֵּה מְאֹד, לֵדַע שֶׁאֵין שׁוּם מְצִיאוּת בִּלְעָדָיו יִתְבָּרַךְ כְּלָל, וְכָל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ – דּוֹמֵם, צוֹמֵחַ, חַי, מְדַבֵּר – הֵם עֶצֶם עַצְמִיּוּת חִיּוּת אֱלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ מַמָּשׁ, (קונטרס ימי הספירה)
אני רגיל לומר: מי שהוא בטלן בגשמיות, יהיה בטלן גם ברוחניות. ומי שזריז בגשמיות, יהיה זריז גם ברוחניות, וזה ברור כשמש. (אשר בנחל, כרך יד, מכתב א תתעב, תשל"ה)
הרגל את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא על כל פנים חמש דקות אשר זה עושה פלאי פלאות בכל העולמות. (אשר בנחל, כרך קנד, מכתב ב' תלו תשס"ו)
אָמְרוּ: אִם אָדָם עוֹבֵר עֲבֵרָה לְפָנַי, אִם חוֹזֵר וְעוֹשֶׂה תְּשׁוּבָה, הֲרֵי אֲנִי עִמּוֹ בְּרַחֲמִים, וַאֲנִי מְקַבֵּל תְּשׁוּבָתוֹ, וְאֵין אֲנִי זוֹכֵר לוֹ אֲפִלּוּ מִקְּצָת עֲווֹנוֹתָיו. (תנא דבי אליהו רבה, פרק ד')
האדם צריך תמיד לדבר עמו יתברך, ויספר לפניו כל צרותיו ומרירותו, ומה שעובר עליו, ויקבל גזרותיו באהבה, ואז בנקל יעברו לו החיים, מאחר שיודע שהכל רק ממנו יתברך, ומה שצריך ילך וישיח עמו יתברך, ולא עם "פסיכולוג" וכו'. ועל-כן אשרי מי שזוכה לטייל קצת בחוץ, בשעה שעוברת עליו איזו צרה, ויתבודד אז עמו יתברך, וישפך את כל לבבו רק אליו יתברך, ועל-ידי הדיבור אליו יתברך, שיספר לו בתמימות ובפשיטות כל חלקי הבעיה והצער והמרירות שעוברים עליו, על-ידי-זה יזכה שיאיר השם יתברך עיניו, ויכניס בו עצות איך לצאת מהצרה והבעיה שנכנס אליה. (אשר בנחל חלק לד עמ' שיד)
לַחֲזֹר בִּתְשׁוּבָה, לֹא צְרִיכִים כְּלָל לְשַׁנּוֹת אֶת מְקוֹר פַּרְנָסָתוֹ, אַדְּרַבָּה צְרִיכִים לְהַמְשִׁיךְ אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּתוֹךְ פַּרְנָסָתוֹ… רַק הָעִקָּר תִּשְׁתַּדֵּל לְשַׁנּוֹת הַנְהָגָתְךָ, לְקַיֵּם כָּל מִצְוָה וּמִצְוָה בְּשִׂמְחָה עֲצוּמָה: תְּפִלִּין צִיצִית שַׁבָּת כַּשְׁרוּת מְזוּזָה וְכוּ' וְכוּ', כָּל מִצְוָה וּמִצְוָה תַּתְחִיל לְקַיֵּם בִּתְמִימוּת וּבִפְשִׁיטוֹת גְּמוּרָה, וְאַל תִּסְתַּכֵּל עַל אֲחוֹרֶיךָ, כְּלָל וּכְלָל לֹא. (אשר בנחל חלק כט מכתב ד’ תרפג)
צָרִיךְ שֶׁתֵּדַע, כִּי אֵין זוֹ עֵצָה לִפֹּל בְּדַעְתּוֹ מִכָּל דָּבָר. אַדְּרַבָּה, עָלֶיךָ לָדַעַת, כִּי הַחַיִּים הֵם מְלֵאִים נִסְיוֹנוֹת. וְעִקָּר עֲבוֹדָתֵנוּ הִיא רַק לְהִתְחַזֵּק וּלְהֶפֶךְ אֶת הַיָּגוֹן וְהָאֲנָחָה לְשִׂמְחָה.
(אשר בנחל חלק כה מכתב ג’ תתקנא)
עִנְיָן נִצְחִי הוּא הַשְּׁלֵמוּת שֶׁאֵין שְׁלֵמוּת אַחֲרֶיהָ, וְעַל-כֵּן בְּכָל פְּרָט וּפְרָט תִּסְתַּכֵּל עַל הַנִּצְחִיּוֹת שֶׁל הַדָּבָר, וְתַעֲשֶׂה רַק מָה שֶׁנִּשְׁאַר לָנֶצַח. וְזֶה כָּל סוֹד דְּבַר רַבֵּנוּ ז"ל, שֶׁלֹּא תָּלוּי בְּשׁוּם דָּבָר נִפְרָד, כִּי הוּא "נֶצַח", שֶׁעוֹלֶה בְּגִימַטְרִיָּה שְׁמוֹ הַקָּדוֹשׁ "נַחְמָן" (אשר בנחל חלק ט מכתב א’ כט)
אִם תִּזְכֶּה לִבְלִי לִפֹּל מִשּׁוּם דָּבָר שֶׁבָּעוֹלָם רַק לְהַתְחִיל תָּמִיד מֵחָדָשׁ, אָז סוֹף כָּל סוֹף תִּזְכֶּה לָאוֹר גָּדוֹל, "לַחֲזוֹת בְּנֹעַם ה' וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ" וְכוּ' (תְּהִלִּים כז, ד). (אשר בנחל חלק א מכתב א)
הכלל, אהובי, ידידי היקר לי, ראה מאוד מאוד לשמוח על הזכות הזו שנפלה בחלקך, וכבר אמר מוהרנ"ת: "עונש גלגול הוא עונש גדול מאוד, אבל אם הייתי יודע, שכשאתגלגל אהיה עוד פעם אצל ציון רבנו, כדאי להתגלגל. (אשר בנחל, כרך מה, מכתב ח' קנא)
וְצָרִיךְ שֶׁתֵּדַע, שֶׁאֵין לְךָ עוֹד נֹעַם בָּעוֹלָם מֵהַדְּבֵקוּת בּוֹ יִתְבָּרַךְ, אֲשֶׁר כָּל הוֹן דְּעָלְמָא אֵינוֹ שָׁוֶה כְּנֶגֶד דְּבֵקוּת אַחַת בּוֹ יִתְבָּרַךְ. וְעִקַּר הַדְּבֵקוּת הִיא בִּתְמִימוּת וּבִפְשִׁיטוּת – לְהַכְנִיס בְּעַצְמוֹ הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה, אֲשֶׁר אֵין שׁוּם מְצִיאוּת בִּלְעָדָיו יִתְבָּרַךְ כְּלָל, וְהוּא יִתְבָּרַךְ מְחַיֶּה וּמְהַוֶּה וּמְקַיֵּם אֶת כָּל הַבְּרִיאָה בְּכָל רֶגַע וּבְכָל תְּנוּעָה מַמָּשׁ. (אשר בנחל חלק יז מכתב ב’ תנו)
אַתָּה צָרִיךְ לָדַעַת אֲשֶׁר בְּזֶה הָעוֹלָם צְרִיכִים הִתְחַדְּשׁוּת חֲדָשָׁה בְּכָל יוֹם מֵחָדָשׁ, וְלִשְׁמֹר מְאֹד לֹא לִדְחֹף מִיּוֹם לַחֲבֵרוֹ, כְּמוֹ שֶׁגִּלָּה לָנוּ רַבֵּנוּ זַ"ל (לִקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן חֵלֶק א' סִימָן רע"ב) עַל הַפּסָוקּ (תְּהִליִּם צה) "הַיּוֹם אִם בְּקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ" אִם אַתָּה רוֹצֶה לִשְׁמֹעַ בְּקוֹלוֹ יִתְבָּרַךְ, דַּע לְךָ שֶׁאֵין לְךָ רַק הַיּוֹם הַזֶּה. (אשר בנחל חלק קצא מכתב קמא)
רַבֵּנוּ זַ"ל אָמַר יֵשׁ לְאֵל יָדִי לְהַחֲזִיר כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ לְמוּטָב, וְלֹא בִּלְבַד אֲנָשִׁים פְּשׁוּטִים, אֶלָּא אֲפִלּוּ צַדִּיקִים וַאֲנָשִׁים גְּדוֹלִים, אֲנִי יָכוֹל לְהַחֲזִירָם לַמּוּטָב. (חיי מוהר"ן סימן רנ"א)
עמותת ישמח צדיק מפעילת מוסדות היכל הקודש ברסלב יבנאל :
הוקמה על ידי מוהרא"ש זיע"א הצדיק מיבנאל ואחראית על ענייני הקהילה הקדושה ביבנאל ועל המוסדות שהקים מוהרא"ש הקדוש.
קרן ההדפסה היכל הקודש, בית התבשיל "אהל אברהם", "מקווה מלכה", בתי כנסת ובתי מדרש "היכל הקודש", מקווה לגברים, תלמוד תורה "ילדי חן", בית ספר לבנות "בית פייגא", גני ילדים "גני אשר" ישיבה קטנה "בית שלמה", כולל אברכים "אור המאיר", כולל הוראה "תפארת בנימין" ועוד
משרדי המוסדות:
רחוב רבי נחמן מברסלב 1, ת.ד. 421 יבנאל, מיקוד 15225
טלפון רב-קווי: 04-6656666 פקס: 04-6105705
שעות מענה טלפוני: ימים א'-ה' בין השעות 09:00-21:00
מספר עמותה: 580390136
*כל התרומות מוכרות על פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה
מסמך מדיניות פרטיות