היום

ט׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ד – 19/03/2024
יום שלישי, מרץ 19, 2024

בית התבשיל ״אהל אברהם״

בית התבשיל אוהל אברהם

לתמיכה במפעל העצום שהקים כ״ק מוהרא״ש זי״ע לחצו >>

לתרומה

הניסיון של העשיר? להאכיל עניים:

אמרו חכמינו הקדושים (שמות רבה פרשה ל"א סימן ג') אשרי אדם שהוא עומד בניסיונו שאין בריה שאין הקדוש ברוך הוא מנסה אותה, העשיר מנסהו אם תהא ידו פתוחה לעניים, ומנסה העני אם יכול לקבל ייסורין ואינו כועס, שנאמר (ישעיה נח) "ועניים מרודים תביא בית" ואם עמד העשיר בניסיונו ועושה צדקות הרי הוא אוכל ממונו בעולם הזה והקרן קימת לו לעולם הבא והקדוש ברוך הוא מצילו מדינה של גיהנם שנאמר (תהלים מא) "אשרי משכיל אל דל ביום רעה ימלטהו הוי"ה" ואם עמד העני בניסיונו ואינו מבעט הרי הוא נוטל כפלים לעתיד לבא;

(שמות רבה פרשה ל"א סימן ג')

 

"בית התבשיל אהל אברהם"

פתוח לכלל הציבור ומעניק כ- 1000 מנות מזון חמות ומזינות מדי יום ללא תשלום. במתחם שהוקם במיוחד למטרה זו, סועדים את לבם מדי יום אנשים רבים אשר זקוקים לכך. צוות הטבחיות עובדות בהתנדבות מלאה על מנת לעמוד במטלה הקדושה שהציבו לעצמן ולדאוג לשפע של מזון, שיהיה טעים ומזין, טרי ונקי, והכי חשוב שישביע את הסועדים.

מי שאוכל בבית התבשיל רואה את ההשקעה הגדולה שמשקיעים בכל יום כדי שאנשים יכולו להנות מאוכל משביע. 

בית התבשיל אוהל אברהם
בית התבשיל אוהל אברהם 2

בית של חסד

בית התבשיל 'אוהל אברהם' פועל לזיכוי הרבים ללא כל תמורה, משקף דוגמא חיה של חסד ועזרה לזולת, עליהם מושתת העולם ועליהם יסד כ"ק מוהרא"ש זי"ע את הקהילה הקדושה ביבנאל. דרך זו נלמדת מאברהם אבינו ע"ה, אשר היה ממתין ומצפה בקוצר רוח מדי יום לאורחים, על מנת שיוכל להכניסם לביתו, לכבדם במאכל ומשתה, לתת מנוחה לגופם העייף, וכן לזכותם בברכה ראשונה ואחרונה וללמדם את דרך האמונה והתורה, דרך ה'.

בסייעתא דשמייא, זכינו ששבמוסדות "היכל הקודש" יבנאל יש חסד כזה עליו קיים העולם, ואשרינו שאנו זוכים לגרום לנחת רוח כזה לאבינו שבשמים.

אין מצווה גדולה מזו

במכתב שכתב מוהרא"ש זצוקל לאחד שתרם לבית התבשיל "אוהל אברהם": הקדוש ברוך הוא יתן לכם שפע גדול מאוד מאוד שתוכלו להרבות בצדקה, כי אין עוד מצווה יותר גדולה מלתת צדקה לעניים, ובפרט צדקה כזו שנותנים לאכול ולשתות לרעבים ולצמאים וכו', הצדקה הזו עולה כל הצדקות, כמאמרם ז"ל (בבא בתרא ט) אין בודקין למזונות, הינו בכל דבר יכולים לרמאות בני אדם וכו', אבל אם בא אחד והוא רעב וצמא, שמה הוא לא יכול לרמאות אותך, כי מי שבאמת רעב או צמא הוא יאכל וישתה, ומי שלא רעב וצמא הוא לא יאכל ולא ישתה, ולכן אין צדקה יותר גדולה מלתת לאכול לרעבים וצמאים, ולכן תעשו כל מה שביכלתכם לעזור לצדקה, כזו שנותנים לאכול לעניים ואביונים, ותהילה לאל יש לנו "בית התבשיל – "אהל אברהם" ביבנאל, שמחלקים בכל יום למעלה מאלף מנות אכל במשך כל היום, מי שרק רעב יכול לבוא ולאכל, והצדקה הזו היא עולה על כל הצדקות, ואשרי מי שיש לו חלק בצדקה הקדושה הזו.

בית התבשיל ״אהל אברהם״ 13
בית התבשיל ״אהל אברהם״ 15

מה מוהרא"ש אמר על בית התבשיל?

פעמים רבות התבטא כ"ק מוהרא"ש זי"ע בלשון זו: "כל חיי תלויים בבית התבשיל הזה, ואני מאמין באמונה שלימה שבזכות החסד הזה שמצוי בקהילתנו, הקב"ה יתן לי את החיים". אמן! וכמו שכתב רביז"ל: "על ידי גמילות חסד בא לאריכות ימים" (ספר המדות אות צדקה ח"ב סימן י"ג).

מוגש בפניכם מכתב מיני רבים שכתב מוהרא"ש בעניין: אין מלים בפי להודות לך על המסירות נפש שאת מוסרת את נפשך עבור בית התבשיל – אהל אברהם שכל חיותי תלויה בזה, ואני מאד מקוה שבשכר זה הקדוש ברוך הוא, ימלא משאלות לבך לטובה, ותמיד תבשרי לי בשורות משמחות. המאחל לך ברכה והצלחה מן השמים

פרנסי בית התבשיל

ניתן לזכות בזכות הגדולה של פרנס היום או פרנס השבוע או החודש לרפואה להצלחה ולעילוי נשמה, והזכות הגדולה תעמוד לימינכם, תוכלו לזכות בזכות הגדולה אצל הטלמרקטינג של ישמח צדיק במספר: 046656666  

מכתב שכתב כ"ק מוהרא"ש זצוק"ל על פרנס השבוע: מה אמר לך אין עוד חסד שיכולים לעשות לאמא בשמים אלא לנדב עבור אוכל לעניים, ולכן טוב עשית שקנית את הזכות של בית התבשיל – אוהל אברהם על שבוע הזו, כל הברכות שיברכו שם יהיה לזכות אמך ע"ה.

בית התבשיל ״אהל אברהם״ 17
בית התבשיל ״אהל אברהם״ 19

מעלת העוסק בגמילות חסדים

כתב מוהרא"ש במכתב: (אשר בנחל חלק רסא מכתב ג' שצז) וכן תעסק בגמילות חסדים, שאמרו חכמינו הקדושים (ירושלמי תענית פרק ג' הלכה ד') ובצל ידי כסיתיך, זה גמילות חסדים שכל העוסק בגמילות חסדים זוכה לישב בצלו של הקדוש ברוך הוא, ודע לך שקהילתנו הקדושה בנויה רק על חסד, לעזור לזולת, ובשביל זה הקמתי את בית התבשיל "אהל אברהם" כדי שכל דכפין שכל רעב וכל צמא יאכל וישתה חינם אין כסף, כי אצלנו העיקר זה חסד ולכן תן יד וכתף, לעזר לי להמשיך את בית התבשיל "אהל אברהם" שזה מדת החסד.

לפרטים ולתרומות בטלפון 04-6656666

לתרומה

במקום של הכנסת אורחים יש ריח של גן עדן – השר שלום מבעלזא

 

ולכן אני מאד מבקש אותך אל תהיה בטלן, אף ואני חזק בזה שבמקום הזה שאוכלים אז השכינה נמצאת שמה כי נותנים אז לאכל לרעבים בלי שום תגמול, ולכן אני רוצה שתעזרו לי לפתח את הבית התבשיל אוהל אברהם, זה נקרא אוהל אברהם כמו אוהלו של אברהם אבינו שהיה פתוח מארבע צדדים איפה שרק יבואו כבר יכולים ליטול ידים ולאכל ולברך ברכת המזון בקול, הרבי הקדוש השר שלום מבעלזא זי"ע בנה בית הכנסת מפואר, לפני שבנה את הבית הכנסת היה ער אלף לילות ואישתו הרבנית מלכה ע"ה החזיקה את הנר לא היה חשמל, אז היא החזיקה את הנר שהוא יוכל ללמוד אלף לילות (היה לו איזה ענין להיות ער אלף לילות) לפני שהוא בנה את הבית הכנסת, על יד זה הוא בנה את הדירה שלו, שמה הריחו ריח של גן עדן.

 

סיפר הנכד שלו, הרבי הקדוש רבי יששכר דב מבעלזא זי"ע ששמע מאביו הרב הקדוש רבי יהושע מבעלזא זי"ע בשעה שאביו השר שלום מבעלזא זי"ע התחיל לבנות את הבית הכנסת, פתאום בא אליו נפטר ושואל אותו: "האם זה כבר תחיית המתים?" אז הוא אמר "לא", "למה אתה שואל?" אמר לו: "אני מרגיש פה אור גדול מאוד" מה אתם בונים פה, זה היה שטח שלי! ענה ואמר לו השר שלום מבעלזא: "פה אני בונה בית הכנסת", אומר לו השר שלום "עדין לא הגיע הגאולה תחזור אל קברך" וחזר, ויש אצליהם קבלה: שמי היה האדם הזה? במקום הזה אותו אדם גר לפני שמונה מאות שנה ושמה קיים מצות הכנסת אורחים ונתן אוכל לכל עובר ושב הזכות של האדם האירה לו שהמקום נתקדש בקדשה כזו שמי שרק היה שמה הריח ריח גן עדן, ועל המקום הזה בנו אחר כך בית הכנסת.

 

אני מבקש את הקדוש ברוך הוא שבזכות ההכנסת אורחים הזה בית התבשיל "אהל אברהם" שנותנים לאכול לכל רעב, לכל אחד, מי שרק בא, שבמקום הזה יהיה השכינה, מהמקום הזה יריחו את ריח גן עדן, ובזכות המקום הזה יבנה בית הכנסת מפוארת.

 

אשר בנחל חלק קפ עמ' קכז

לתמיכה במפעל העצום שהקים כ״ק מוהרא״ש זי״ע לחצו >>

לתרומה
בית התבשיל ״אהל אברהם״ 23

הרב אבנר סלמה שליט"א מסביר איך הבריות יהיו מרוצים ממך? יש לך שאלה לשאול את הרב שלח לנו בוואצפ ובעזרת ה' הוא יענה בל"נ בסרטון הבא

לנס גלוי פנה עכשיו

ובטל': 04-6656666