הר"ר שמעון סלמה הי"ו מגיד שיעור בישיבת "בית שלמה" הכין עבור בחורי הישיבה חוברת עם הלכות חנוכה הלכה למעשה, מתובלים בהנהגות וחיזוק נפלא מכ"ק מוהרא"ש זי"ע.
למען זכות הרבים אנו מביאים את הדיבורים הנפלאים שיאירו לכם את האור הגנוז בחג החנוכה הקדוש!
חג חנוכה שמח ומלא בקדושה לכל הבחורים היקרים והחביבים!
אני מביא לפניכם בחוברת הזו תמצית מקוצרת של הלכות והנהגות לימי החנוכה הקדושים, עפ"י משנתו ודרכו של מוהרא"ש הקדוש זי"ע, שראוי וכדאי לכל בחור שרוצה שהחנוכה שלו יהיה באופן שונה לטובה לעבור עליהם אפילו בגירסא בשמחה גדולה! כך גם יזכה לקיים הלכה בשו"ע ללמוד הלכות חג בחג!
אוי כמה שטוב ונעים יהיה לבחור שיזכה לרכוש או להשיג וללמוד בספריו של מוהרא"ש הקדוש על חנוכה, והם: "נר להצדיק" ו"אוצר חנוכה" שאז בוודאי יקויים בו מה שהרב משה יעקב קורץ שליט"א רגיל לומר, שמי שילמד בספרים הללו, החנוכה שלו מאיר ונראה אחרת לגמרי….. !!!
אכתוב נקודה עיקרית וחשובה שמוהרא"ש הקדוש והצדיק שלנו היה מעורר ומדבר ממנה בחנוכה לפני שהתחיל עם ההלכות וההנהגות החשובות.
מוהרא"ש תמיד היה מרבה להזהיר את אנ"ש שחנוכה זה חג של חינוך, וצריך אז להיות עם הילדים בבית, להשתדל לספר להם סיפורים יפים מנס חנוכה, ולרדת אליהם סתם לשחק איתם בסביבונים. ואולי אפילו גם לשחק איתם בקלפים (כשרים כמובן), העיקר שירגשו שיש להם אבא בבית! דבר זה מאד חשוב לטובת העתיד של כל החיים שלהם בלי שום גוזמא! והסביר מדוע, בחג החנוכה מאיר אור מאד מאד גדול שנשמה של כל יהודי מרגישה אותו, ואותו אור הוא בבחינת החשמונאים הקדושים שהאירו את העולם באמונתם ובביטחונם בהשם יתברך מול היוונים הרשעים, ואותם חשמונאים המדוברים יש גם היום, רק בפרצופים שונים, והם החברים הטובים שלך אלה שמדברים אתך דיבורי אמונה והתחזקות תמיד, ולצורך העניין האבא שמספר להם ונמצא איתם בחנוכה הוא בעצמו החשמונאי של הילדים שלו, האדם הטוב שרוצה בטובתם.
ולצערנו גם היום יש חשכות ובלבולים גדולים בחנוכה, מצד היוונים שהם החושך הגדול ביותר, שרוצים להחשיך לנו את אור האמונה הגדול שמאיר בחנוכה, ואת היוונים שהיו אז יש גם היום בלבושים שונים, והם החברים הרעים שלך שמושכים אותך לעשות כל מיני דברים לא טובים, וכל מיני עבירות השם ישמור.
יכול להיות שאותו חבר רע עושה משחק כאילו אכפת לו ממך, כאילו שהוא רוצה לעשות אותך "גבר" כמו כל החברה שברחוב, שרק נראה שהם נהנים, אבל באמת הם ממש לא נהנים בכלל לא! איזה הנאה זאת לשוטט ברחובות בכביש ראשי בחוסר מעש בדיוק כמו כלב רחוב שאין לו בית ומחפש אוכל בזבל ברחוב, אלא שבאמת יש לו כוונה אחת ויחידה, והיא העובדה שהוא מסכן לא הצליח ומצליח להתגבר על היצר הרע שלו אז השם ישמור וירחם הוא נופל בעבירות, אבל הוא לא רוצה ליפול לבד זה משעמם אותו וזה גם לא טוב למצפון שלו שרק הוא נופל בעבירות ובשטויות חמורות, שלא יצא לו מהם שום תועלת, וגם לא נהנה כמו שאתה נהנה, אז הוא מחפש בחור לפול עמו יחד ,והוא בעצם מהמתייוונים שהיו אז שמסכנים שנכנעו ליוונים לצערנו.
אז המסקנה היא שאבא צריך לעשות את כל ההשתדלות שהילדים שלו ירגישו את האור שבחנוכה ולא את ההפך חלילה! ולך בחור יקר שלך אני כתבתי את הכול! לך במיוחד יש חובה לחנך את עצמך בחג הקדוש הזה, ולהיזהר ולהישמר ולברוח כמו מאש מהיוונים גויים ארורים טמאים מגעילים מכל מיני אופנות לבוש, שירים מלוכלכים, סרטים דוחים שלהם, וכן גם מכל מיני מתייוונים, חברים רעים, שליחים של היצר הרע שיכול להיות שהם לבושים כמוך עם כובע וחליפה וכו' אבל רק בשביל שיהיה להם יותר קל להפיל אותך לשאול תחתית ומתחתיו ושלא יגלו את פרצופם האמתי הם מתלבשים בכובע וחליפה….ואגלה לך סוד פשוט וקל איך לזהות אם "החבר הטוב" שיש לך אם הוא באמת טוב או חס ושלום "חרב" (אותיות "חבר") שרוצה לדקור ולהרוג אותך! תטה אוזן ולב לשמוע מה יוצא מפיו א ם יוצא מפיו ניבול פה, קללות למיניהם, או דיבורים לא עדינים, או שאתה רואה איך שהוא מתחצף לאנשים מבוגרים ממנו, ומכל שכן וכל שכן שהוא מתחצף לרבנים שלו, בזה תדע! שהוא לא חבר טוב ותברח ממנו כי הוא כבר מילא את עצמו בדיבורים בשירים וסרטים לא טובים בכלל! בשתי מילים, בזבל ולכלוך!! ועכשיו זה כבר דולף ויוצא לו החוצה עד כדי כך מרוב שמילא עצמו ב…..השם ירחם עליו.
אבל אתה בחור יקר! כבר מאותו יום אם אתה רוצה להציל את עצמך אל תדבר איתו כלל. אלא רק תתפלל אליו שיחזור בתשובה…
ועכשיו לעובדא ולמעשה! תבקש מהשם בנרות שתינצל כל החיים מחברים לא טובים שרוצים להפיל אותך, ולקחת לך את העולם הזה והעולם הבא יחד, פשוטו כמשמעו! ותדע שגם טלפון לא כשר עם כל מיני תכנים לא טובים, כגון סרטים. שירים מזמרים לא כשרים. כל שכן וכל שכן אינטרנט! שהוא עצמו ולא אחר המחלה הארורה המצויה בעולם הנקראת "שקטה והורגת" זה גם פשוט דרך קלה שהורגת את האדם ברוחניות וגשמיות. השם ישמרנו! הטלפון הזה בעצמו החבר הכי רע ומזיק לך בחור יקר! ולכל אדם לא משנה בכלל אם הוא נשוי או לא. חרדי או (חילוני) לא שומר תורה ומצוות. אז תצעק להשם שיציל אותך מהטלפון הזה, מהניסיונות שהוא מביא לך, ורק על ידי תפילה במילים שלך, לאבא שלך, תעזור לך להינצל מהיצר הרע שאומרים חז"ל "שבכל יום יצר הרע מתגבר על אדם ומבקש להמיתו ולולי הקב"ה אינו יכול לו"….ועכשיו תדע שאם קראת עד לפה סימן שאתה בחור מאד טוב שרוצה להצליח ולהנות מהחיים אז כדאי לך להתחיל לקרוא את ההלכות החשובות ביותר ….
הלכה א'. בחור יקר! אתה בטח רוצה שיהיה לך חג חנוכה שמח! אם כן יש לי עצה ממוהרא"ש הקדוש שאם תקיים אותה החנוכה שלך יראה אחרת לגמרי, העצה היא שמעכשיו (מרגע זה שאתה קורא את ההלכה א') תפתח את הפה ותבקש מהשם במילים שלך, במילים פשוטות, "אבא תעזור שיהיה לי חג חנוכה שמח מאד, תעזור לי להרגיש את הקדושה שיש בחנוכה, שיש בנרות" אתה יכול לשנות למילים שלך איך שנוח וזורם לך, העיקר שתשתדל לבקש על זה מהשם כמה שיותר עד שיבוא חנוכה וגם בתוכו, אם תעשה זאת בטוח לי שתזכה למה שביקשת ויכנס בך החג באופן אחר לגמרי, שיושפע לטובה לכל השנה שלך… אגב זה עצה והכנה טובה לכל דבר בחיים, אז תנסה ולא תפסיד!
הלכה ב. מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד! כך פסק רבינו ז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' תורה כד'), וכרבינו פסק מוהרנ"ת בליקוטי הלכות, וכן מוהרא"ש הקדוש באשר בנחל, וכתבו הנ"ל מכוח כל שכן ,שבחנוכה בפרט צריכים להיות שמחים ולעשות כל ההשתדלות להיות בשמחה, ולשמח גם את הסובבים אותו, אבא, אימא, אחים, אחיות, חברים. איך נהיים בשמחה? את אמת שאין איזו שהיא דרך מסוימת, אלא כל אחד צריך לחשוב מה יכול לעשות דבר טוב וחיובי שישמח אותו. כגון: אם משמח אותך בדרך כלל לשיר את הזמירות של חנוכה אז טוב, ואם דווקא אותך יותר משמח לאכול סופגניות או מאכלי חלב שונים, אז תאכל בתיאבון! (רק לא בחצי שעה שקרוב להדלקת נרות שאז טוב להחמיר לא לאכול יותר מכביצה) ואם משמח אותך לעזור לאחיך הקטנים לבנות את הפאזל טוב מאד תעשה זאת , ואם אין שם דבר שיכול לשמח אותך אז תרקוד ותשמח שאתה יהודי … והעיקר שלא תהיה בעצבות!
הלכה ג. בחור יקר! אם עשית כל המאמצים לשמח את עצמך, וכמובן שגם ביקשת מהשם על השמחה, ובכל זאת הגיע הזמן להדליק נר ראשון של חנוכה, ואתה עדיין לא שמח. לא נורא אל תתבלבל, קח את הכובע והחליפה של שבת, תחזיק את סדר ההדלקה ותאמר את הברכות, ואם יש לך חשק ורצון תגיד גם את הלשם יחוד שמוהרא"ש מביא בנר להצדיק, ותדליק את הנרות הקדושות גם בלי שמחה, גם בלי הרגשה מיוחדת בעשיית המצווה. כי לא חייב תמיד שעושים מצוות להרגיש הרגשות מיוחדות ומסוימות, אלא העיקר זה לקיים את מה שציוו אותנו חז"ל להדליק נרות חנוכה. והעיקר שאל תיתן מקום פנוי בראש ליצר הרע שרוצה להחליש אותך ולשבור אותך עם כל מיני שטויות ומחשבות שהשם לא שמח ממך וכו' וכו' חס ושלום! אל תדאג עוד יבוא יום שתרגיש הרגשות של קדושה ושמחה גדולה בעשיית המצוות. וגם אם לא לא קרה כלום השם מאד אוהב אותך!!
הלכה ד. יש מנהג טוב אצל תלמידי מוהרא"ש ללכת לרב שמחזק אותך כל השנה ולהיות נוכח אצלו בעת ההדלקת הנרות שאז הוא עת רצון גדול מאד אצל הצדיק, וכל מה שמבקשים אז מהצדיק, והצדיק מברך, אז ודאי מקבלים, ופשוט הוא שאם הצדיק איננו איתנו בגוף הגשמי אין מתבטל המנהג חלילה וחס! אלא מתחזק ביותר משום שעכשיו שעכשיו הצדיק אינו מוגבל ע"י ארץ רחוקה ,זמן מסויים, גבאים, שום דבר, מתי שרוצים (וכדאי לרצות) עולים לציונו הקדוש ומבקשים ומתעקשים אצלו על כל מה שאתה רוצה ופשוט שתקבל מה שביקשת. תנסה ותראה!
ובפרט לבחורים מכל השיעורים: א, ב, ג, הקיבוץ הקדוש! שצריכים ורוצים להתחתן בשעה טובה ומוצלחת, ובעתו וזמנו של כל בחור ובחור, בחורים יקרים! אל תהיו בטלנים בשמונה ימים הללו, ותלכו לציון, כדאי מאד כל יום אחרי ההדלקה בבית, ותגידו למוהרא"ש תודה ! על הזכות שאתם זוכה לדעת ממנו וללמוד בישיבה שלו את העצות המתוקות שהוא מלמד אותך, ואחר שאמרת תודה תטען להקב"ה ולמוהרא"ש כך: "הרי חנוכה זה מצוות נר איש וביתו אומרת הגמרא ביתו זאת אשתו, ואם כך מוהרא"ש אני רוצה לקיים את המצווה כמו שצריך עם אשתי! אבל מה אעשה שאני רוצה להתחתן אבל אין לי שידוך", "מוהרא"ש אני לומד בישיבה שלך תדאג לי תפעל בעבורי שידוך טוב משורש נשמתי מה שטוב לי כמו שאתה יודע מה הכי טוב בשבילי, ולו כמו שאני חושב שטוב לי…. אבא, מוהרא"ש אני יודע שזה תלוי רק בך, ורק אתה יכול לעזור לי ולדאוג לי לשידוך, הרי אף אחד לא יודע ומבין מה עובר עלי רק אתה מוהרא"ש אמרת שאתה מבין צער של בחור בלי זיווג, אז מוהרא"ש בבקשה תעזור לי …" וככה תמשיך במילים שלך להתחנן ולבקש אצל מוהרא"ש על השידוך, ובעזה"י בקרוב ממש בזמן הכי טוב ונכון בשבילך תיפגש עם הזיווג שלך …
בחור יקר! אל תגיד, לא אני לא יבקש על שידוך, כי אני לא רוצה עכשיו שידוך, או כי אני קטן מדי וכולם יצחקו עלי, או כי אני רק בשיעור א' ,אל תגיד את זה ותמנע מלהתפלל על זה כי זה בכלל לא קשור לגיל ולזמן, אלא זה דבר שצריך הכנה עם הרבה תפילות, ואם תדחה את זה בטענות שונות אז עלול להיות מאוחר וחבל… ועוד הרי ככל שתתפלל יותר תקבל יותר טוב ויותר טוב, אז זרוק את החכמות והדמיונות של הבל בצד , ותציית למוהרא"ש ,ותבקש מעכשיו (משיעור א' )על שידוך טוב, כל שכן מי שהגיע לגיל 18 לחופה שלא יהיה בטלן ויעלה כל יום לציון ויבקש על השידוך שלו במילים שלו, וגם כדאי לומר את התפילות לבחורים המופיעות בנר להצדיק אחרי סדר ההדלקה… הם ממש תפילות מתוקות וערבות היוצאות מן הלב של מוהרא"ש… ואם תעשה כל מה שכתבתי בהלכה הזאת מבטיח שלא תתחרט! כמובן שאני מבטיח בכוח של מוהרא"ש.
הלכה ה'. מצווה ומנהג טוב לאכול סופגניות ומאכלי חלב זכר לניסים הגדולים שנעשו עם אבותינו ,העיקר לא לשכוח לברך לפני ואחרי, וכל המחמיר בכך הרי זה משובח!
הלכה ו'. כבר פשט המנהג אצל תלמידי היכל הקודש לא משנה איזה גזע ועדה הם, שכל אחד מבני הבית, ילדים קטנים מגיל חינוך, בנות עד גיל 8 ויום, שמאז מתחייבות בחינוך ולא יכולות להדליק ,וכמובן בחורים מבר מצווה מדליקים את נרות החנוכה בעצמם עם מנורה נפרדת משלהם ומברכים בעצמם את הברכות, ואינם צריכים לשמוע את הברכות מהאבא ולפטור את עצמם ע"י כך.
הלכה ז'. מדליקים לכל הפחות 8 נרות במשך 8 ימי החג כל יום נר אחד, הנרות צריכים להיות משמן זית למאור עם פתילות ושיהיה מספיק שמן שידלוק חצי שעה לפחות.
הלכה ח'. המהדרין מן המהדרין מדליקים כל יום כמספר הימים, פירוש: ביום הראשון נר אחד ביום השני 2 נרות, וביום השלישי 3 נרות וכן הלאה וכן נהג מוהרא"ש הקדוש.
הלכה ט'. סדר ההדלקה של הנרות במנורה צריך להיות מצד ימין שלך לצד שמאל, באופן שאתה מסתכל על המנורה, ביום השני תתחיל להדליק את הנר השני השמאלי והחדש של אותו היום, ואח"כ את הנר הראשון הימני ביותר שהדלקת אתמול.
הלכה י'. הנר של אותו היום הוא חיוב, והנרות האחרים הם ההידור ולא החיוב, ולכן אם נכבה (בתוך החצי שעה) הנר של אותו היום שהוא החיוב כדאי (אבל לא צריך או חייב) להדליקו שוב משום שההדלקה עושה מצווה
הלכה יא'. העניין של הדלקת נרות חנוכה זה משום פרסום הנס, בשביל לפרסם את הנס שנעשה בימים ההם בזמן הזה, ורוב הפוסקים אומרים שעיקר פרסום הנס צריך להיות לאשתו וילדיו של האדם, לכן המנהג הטוב ביותר להדליק את המנורה בתוך הבית באופן שאתה בחור יקר, תוכל לשבת מול המנורה ולהתבודד מול הנרות הדלוקות, וכך נהג מוהרא"ש הקדוש.
הלכה יב'. מוהרא"ש הקדוש דרכו הקדושה הייתה להתפלל מנחה ואח"כ התפלל ערבית בצאת הכוכבים (בערך חצי שעה אחר השקיעה,) ולאחר מכן היה עולה לביתו יחד עם אנ"ש להדליק את הנרות בשמחה ובבכיות גדולות, לפני ההדלקה היה מתלבש בבגדי חג שטריימל ובקטשע, ואומר את הלשם יחוד ומדליק את הנרות ואח"כ מנגן את הזמירות.
הלכה יג'. מוהרא"ש כותב בספר "נר להצדיק" שבכל לילה לפני הדלקת נרות צריך ליטול את הידיים ואז להדליק, ואם תזכה לטבול במקווה מה טוב ומה נעם אבל לא לדחות את ההדלקה בגלל המקווה.
הלכה יד'. מנהג טוב ללבוש בגדי חג בשעת הדלקת נרות, וכך נהג מוהרא"ש זי"ע!
הלכה טו'. זמן הדלקת נרות הוא מצאת הכוכבים 20 דק' אחר שקיעה בערך ועד עלות השחר, ואם קרה ולא הספקת להדליק נרות והגיעה השעה 4 לפנות בוקר, תדליק את הנרות אז ותשמח שמחה גדולה שזכית לעשות מצוה.
הלכה טז'. מותר לאכול פירות לפני ההדלקה אבל לא סעודת קבע.
הלכה יז'. אסור לעשות שום מלאכה חצי שעה לפני ההדלקה, ולכן באמת כדאי לך בחור יקר לא לדחות את המצווה החשובה הזו אלא תחטוף אותה ואח"כ תתפנה לשאר דברים.
הלכה יח'. אם אתה בא להדליק את הנרות הקדושות ופתאום אתה נזכר שלא התפללת ערבית, אז תתפלל ערבית ואח"כ תדליק את הנרות, אבל אם יש מניין בהיכל הקודש לדוגמא בשעה 10 אז תדליק נרות וב-10 תרוץ להתפלל ערבית במניין בשמחה.
הלכה יט'. הצד הטוב ביותר להדליק את הנרות זה בכוסיות עם שמן זית למאור ופתילה.
הלכה כ'. מצווה גדולה שכל בחור יכין בעצמו את הנרות הקדושות, ומצווה יותר גדולה שיכין גם לאביו את המנורה, ואת הפתילות והשמן שנשאך מאתמול יש לשמור עד זאת חנוכה ואז לשרוף אותם וכך נהגו צדיקים.
הלכה כא'. לא חייב להחליף את הפתילות כל לילה אם יש אפשרות להדליק בהם שוב, אבל בשביל להרוויח את המצווה הגדולה [והסודות הגדולים שכרוכים בכך] להטיב את הנרות שלך ושל אביך אז כדאי ויש שנהגו להחליף כל יום משום כך.
הלכה כב'. אסור להשתמש לאור הנרות, אלא לראותם בלבד, ותדע בחור צדיק! ידוע מכל הצדיקים שעיקר העניין של הדלקת המנורה בחנוכה זה בשביל לשבת מול הנרות ולהסתכל עליהם, משום שבחנוכה מאיר האור הגנוז, והאופן שנזכה לראות את האור הגנוז זה ע"י שנסתכל בנרות הקדושות שדרכם מאיר האור הגנוז, כל שכן וכל שכן אם תעצום את העיניים ותדבר להשם בשפת האם שלך, כמו שאתה מדבר אל חבר טוב, כל מה שיושב ומעיק לך על הלב שאז תזכה לדברים גדולים מאד ממוהרא"ש הקדוש מביא בספר נר להצדיק הרבה סודות גדולים בעניין האור הגנוז…
הלכה כג'. אסור לקחת אש מנר אחד לשאר הנרות, ולכן אם נכבה לך הגפרור באמצע שאתה מדליק את הנרות, בשביל זה יש נר אחד שנקרא שמש שממנו מותר לקחת כמה שצריך.
הלכה כד'. אם הדלקת את הנרות והגיע רוח אחרי 2 דק' וכיבתה את כל כל הנרות בזה נאמר, "אם נכבה – תדליק" רק בלי לברך שוב את הברכות.
הלכה כה'. מברכים ביום הראשון 3 ברכות, 1 להדליק נר חנוכה, 2 שעשה ניסים לאבותינו וכו'. , 3 שהחיינו וכו'. , ביום השני תברך רק את 2 הברכות הראשונות, כדאי מאוד להגיד לפני הברכות את הלשם יחוד המובא בספר "נר להצדיק", ואם אין כח לא נורא, טוב מאוד אם רק תקשר עצמך לצדיק האמת רבנו הקדוש ומוהרא"ש.
הלכה כו'. בחור טוב! אם שכחת יום אחד להדליק נרות לא נורא תגיד להשם "השם סליחה שלא הדלקתי אתמול , שכחתי, היום אני מדליק מחדש" ותדליק את הנרות (מחדש בשמחה) של אותו היום בשמחה ובהתחדשות!.
הלכה כז. בחור יקר! ב"ה השם יתברך ריחם עליך ואתה זוכה לדעת מרבה צדיק אמת שמבין אותך ויכול לעזור לך….אז אני מוכרח לומר לך שאם אתה רוצה להרגיש את מוהרא"ש בחייך הפרטים , בנסיונות, והמשברים ,שלא יבואו … בקיצור כל מה שעובר עליך ביום יום, אני מתכוון בעיקר על הניסיונות שהיצר הרע מנסה אותך בכל רגע וזמן, בעיקר על עצם המציאות שהוא מנסה בכל פעם מחדש לשבור ולייאש אותך ע"י שמכניס בך מחשבות כאילו שאתה לא שווה לשום דבר, והשם לא אוהב אותך ולא רוצה אותך, וכו' וכו' חס ושלום! אבל ב"ה שבדיוק בשביל זה, בשביל שתוכל להתגבר על היצר הרע שרוצה לשבור אותך, מוהרא"ש כתב את הספר הקדוש "קודש קודשים" "הקב"ה" בעצמו "האור הגנוז בעצמו" והוא הספר "אשר בנחל" אז בחור חכם! תתחיל מעכשיו מחנוכה להתמיד בו ולקרוא בו כמה שיותר והוא יחזק אותך בלי שיעור וערך בכל מה שעובר עליך תקרא ותבין! ופרט בחנוכה יש עניין מאד גדול לקרוא באשר בנחל (אפשר גם עם העיניים לקרוא לא חייב להוציא מהפה).
העיקר שתמצא שמה מרגוע ועצות לנפשך!
ואם תשאל בחור יקר! מדוע יש עניין לקרוא בספר הזה דייקא בחנוכה?
אז באמת יש כמה סיבות לכך, אבל הסיבה העיקרית משום שכל הצדיקים מבררים ומגלים את העניין הגדול והנורא הזה, הנקרא "האור הגנוז", פירוש, שיש אור גדול מאז בריאת העולם מששת ימי בראשית שאת האור הזה הקב"ה גנז לצדיקים לעתיד לבוא, ועכשיו בחנוכה האור הזה מתגלה ומאיר לכל מי שרוצה וחפץ לראותו.
ומקובל אצלנו, תלמידי היכל הקודש קודש קודשים שהאור הגנוז זה לא אחר מאשר ספר "אשר בנחל" בעצמו! ומי שרוצה להרגיש ולראות את האור הנפלא הזה שהתגלה בפעם הראשונה בשנת התשכ"ד בחג החנוכה דאז, שפשוט יפתח את האשר בנחל ויקרא בו אפילו כמה מכתבים ובעזה"י שתקרא ולא תעזוב את האור הגדול הזה לעולם, ואז אצלך כבר הוא לא יקרא הגנוז אלא הנגלה ותזכה להרגיש את הקב"ה נמצא איתך בכל מקום ובכל מצב ובכל זמן!
ןמדוע הוא נקרא האור הגנוז? משום שכידוע לך ולכולנו שהוא מאוד גנוז מהעולם, פירוש: שכמעט ולא קוראים בו ואפילו אנחנו שמכירים ויודעים שיש מתחת ידינו אוצרות גדולים ועצומים ובכל זאת ..,וזאת משום שהיצר הרע הס"מ עושה כל המניעות שבעולם שלא נפתח את הספר הזה אפילו .כל שכן שלא נקרא בו ובפרט בחור, שאתה לא תקרא בו משום שאם אתה תקרא אז הס"מ גמור ואין לו שליטה עליך בכלל בכלל…. ולכן אתה יכול לראות עם עין אמת על עצמך איך שיש מניעות גדולות לקרוא בו ובפרט עפ"י סדר א, ב , ג, (שזה עוד יותר קשה) וכמעט שאתה לא פותח אותו ואם אני טועה ואתה כן קורא בו מידי יום ביומו אז אני נהיה האדם הכי מאושר בזה שטעיתי וחשבתי וכתבתי שאתה כמעט ולא קורא בו. [אני מאוד ישמח אם תבוא להגיד לי שטעיתי] בקיצור! האשר בנחל זה אור גדול מאוד שאי אפשר להסביר אותו במילים אלא פשוט לקרוא בו ולהרגיש איך שמוהרא"ש מדבר אליך בדיוק על מה שעובר עליך, ושקשה לך, וגם נותן לך דרך ועצות איך להתחזק במקום שאתה נמצא בו ולעשות ולהפוך אותך ליהודי כשר וצדיק! אל תהיה בטלן תתחיל מעכשיו ללמוד באשר בנחל זה יעזור לך ויחזק אותך ויעודד אותך וישמח אותך ותוכל להגיד בפרוש בפה מלא שאתה זכית וזוכה לראות ולהרגיש את האור הגנוז שכל הצדיקים מדברים עליו בחג חנוכה.
אם קראת עד לפה, אז אשריך! נשאר לך רק לקיים.
ההמשך יבוא אי"ה בשנה הבאה. חנוכה שמח!