שאלה: מאת אמיתי: לכבוד קדושת הצדיק. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר תולדות כ"ז חשוון ה'תשע"ד
שלום וברכה אל אמיתי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אין לתאר ואין לשער את גודל הזכות שיש לאדם שזוכה לקרב רחוקים, עד כדי כך שמובא בזוהר (תרומה קכ"ח:) תא חזי כל מאן דאחיד בידא דחייבא, ואשתדל ביה למשבק ארחא בישא, איהו אסתלק בתלת סלוקין מה דלא אסתלק הכי בר נש אחרא, גרים לאכפייא סטרא אחרא, וגרים דאסתלק קודשא בריך הוא ביקריה, וגרים לקיימא כל עלמא בקיומיה לעילא ותתא, ועל האי בר נש כתיב (מלאכי ב') "בריתי היתה אתו החיים והשלום" וזכי למחמי בנין לבנוי, וזכי בהאי עלמא וזכי לעלמא דאתי, כל מארי דינין לא יכלין למידן ליה בהאי עלמא ובעלמא דאתי, עאל בתריסר תרעי ולית מאן דימחי בידיה. ועל דא כתיב (תהלים קי"ב) "גבור בארץ יהיה זרעו דור ישרים יבורך הון ועושר בביתו וצדקתו עומדת לעד זרח בחושך אור לישרים" וגו' [בוא וראה, כל מי שאוחז בידם של החייבים, ומשתדל שיעזבו את דרכיהם הרעות וכו', עולה במעלת הקדושה במקום שאף אחד לא יכול לעלות שמה וכו', והוא גורם להכניע את הסטרא אחרא, והוא גורם שיתייקר שמו של מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, וגורם שבזכותו כל העולמות יש להם קיום, וזוכה לראות בנים לבניו, וזוכה לכל טוב אמיתי ונצחי בזה העולם ובעולם הבא, וכל הבעלי דינים לא יכולים לדון אותו לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, ונכנס בשלוש עשרה שערים של רחמים למעלה בשמים, ואין מי שימחה בו]. עם כל זאת גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נ"ט) שצריכים מאד מאד לשמור שלא יתאחז בו הרע של אלו שמקרבם וכו', ובפרט לאסוף את כל אלו שלוקחים סמים וכו', או תמהוניים וכו', זה דבר מסוכן מאד, כי במקום שתקרב אותם אל הקדושה, הם יקרבו אותך אל הזבל והלכלוך שלהם וכו' וכו', ולכן כל מי שעוסק בקירוב רחוקים צריך מאד מאד לשמור את מי הוא מקרב וכו', ואיך מקרב וכו'.
יעזור הקדוש ברוך הוא שתמיד תהיה שש ושמח ותשמח את כל בר ישראל, אשר אין מצוה יותר גדולה מזו, כמאמרם ז"ל (תענית כ"ב.) רבי ברוקא חוזאה הוה שכיח בשוקא דבי לפט, הוה שכיח אליהו גביה, אמר ליה: איכא בהאי שוקא בר עלמא דאתי? אמר ליה: לא וכו'. אדהכי והכי אתו הנך תרי אתי. אמר ליה: הנך נמי בני עלמא דאתי נינהו. אזל לגבייהו, אמר להו: מאי עובדייכו? אמרו ליה: אינשי בדוחי אנן, מבדחינן עציבי. אי נמי, כי חזינן בי תרי דאית להו תיגרא בהדייהו טרחינן ועבדינן להו שלמא [רבי ברוקא מעיר חוזאה היה פעם בשוק בעיר לפט, והלך איתו אליהו הנביא, ושאל את אליהו הנביא: האם יש בשוק הזה אחד שהוא בן העולם הבא? ענה לו אליהו הנביא: לא. ופתאום הם רואים מרחוק שבאים שני אנשים, אמר לו אליהו הנביא: אלו שני האנשים הם בני עולם הבא. ורבי חוזאה היה סקרן, אז הוא רץ אליהם ושאל אותם מה העבודה שלכם? ענו ואמרו: אנחנו אנשים שמשמחים ומבדחים בני אדם, אם אנחנו רואים שני בני אדם רבים ביניהם, אנחנו משלימים ביניהם, ואם אנחנו רואים אנשים עצובים, אנחנו משמחים אותם]. אשרי מי שעוסק לשמח את הזולת, ואז נכון לבו יהיה בטוח שיהיה בן העולם הבא.
|