היום

י״ט בניסן ה׳תשפ״ד – 27/04/2024
שבת, אפריל 27, 2024

קמחא דפסחא

כבכול שנה ושנה מחלקת עמותת ישמח צדיק שפע גדול של קמחא דפסחא – מצות, יינות, בשר ודגים, ועוד שפע גדול לכבוד חג הפסח, באפשרותכך לזכות ולהיות שותפים במצווה הגדולה והחשובה מצוות קמחא דפסחא, מוהרא"ש הקדוש כותב בקונטרס קמחא דפסחא וזה לשונו הקדושה: קֹדֶם הַפֶּסַח כָּל יְהוּדִי חַיָּב לִתְרֹם לָעֲנִיִּים לְצָרְכֵי פֶּסַח, וְזֶה נִקְרָא: "קִמְחָא דְּפִסְחָא", מִלְּבַד שֶׁצְּדָקָה חֲשׁוּבָה כָּל הַשָּׁנָה, אֲבָל לְצָרְכֵי פֶּסַח – הַצְּדָקָה הִיא עִנְיָן נִפְלָא מְאֹד. כִּי כְּשֶׁעַם יִשְׂרָאֵל הָיוּ בְּמִצְרַיִם, עָבְרוּ עֲלֵיהֶם צָרוֹת וְיִסּוּרִים, מְרִירוּת וְהַרְפַּתְקָאוֹת, וְהַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא עָזַר לָהֶם לָצֵאת מִמִּצְרַיִם, הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא נָתַן לָנוּ מִצְווֹת, שֶׁיִּהְיֶה זֵכֶר לִיצִיאַת מִצְרַיִם, שֶׁנִּזְכֹּר שֶׁהָיוּ יָמִים קָשִׁים לְעַם יִשְׂרָאֵל כְּשֶׁהָיוּ בְּמִצְרַיִם, וְיָכְלוּ לְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל וּלְשַׁבֵּחַ אֶת הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא, שֶׁהוֹצִיאָנוּ מִמִּצְרַיִם. וְלָכֵן גַּם כְּשֶׁיְּהוּדִי זוֹכֶה וְנוֹתֵן עַל "קִמְחָא דְּפִסְחָא", שֶׁזּוֹ צְדָקָה בַּעֲבוּר עֲנִיִּים, שֶׁצְּרִיכִים לְצָרְכֵי פֶּסַח, בָּזֶה אֲנַחְנוּ מוֹדִים וּמְשַׁבְּחִים אֶת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ, שֶׁעָזַר לָנוּ – כָּל אֶחָד וְאֶחָד כְּפִי יְכָלְתּוֹ, כְּפִי שֶׁהַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא הִשְׁפִּיעַ עָלָיו, לָתֵת גַּם לַעֲנִיִּים. וְדָבָר זֶה חָשׁוּב מְאֹד מְאֹד בַּשָּׁמַיִם. וְלָכֵן אֲנִי פּוֹנֶה אֲלֵיכֶם, בָּנַי וּבְנוֹתַי הַיְקָרִים! מֵאַחַר שֶׁהַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא עָזַר לָכֶם וְהִתְקַדַּמְתֶּם בַּחַיִּים, וּלְכָל אֶחָד וְאֶחָד מִכֶּם יֵשׁ אִשָּׁה וִילָדִים, וְגַם פַּרְנָסָה, אֲזַי תִּרְאוּ לִתְרֹם לָעֲנִיִּים בַּעֲבוּר פֶּסַח, וַאֲפִלּוּ מִי שֶׁעֲדַיִן רַוָּק אוֹ רַוָּקָה, אוֹ שֶׁאֵין לוֹ פַּרְנָסָה מְסֻדֶּרֶת, עִם כָּל זֹאת אִם יִתֵּן בַּעֲבוּר עֲנִיִּים לְצָרְכֵי פֶּסַח, בִּזְכוּת זֶה הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא יַעֲזֹר לוֹ, שֶׁיִּהְיֶה לוֹ מִשֶּׁלּוֹ. כִּי כְּשֶׁהַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא רוֹאֶה שֶׁיְּהוּדִי מְרַחֵם עַל הַזּוּלָת, הוּא מְרַחֵם עָלָיו.

ממראות חלוקת הקמחא דפסחא ביבנאל

"אבא שלי התרפא בזכות הקמחא דפסחא"

"אבא שלי הוא אדם בריא בדרך כלל, עובד בכל יום במפעל, נוהג ומתפקד כרגיל. מאז שאושפז בבית החולים הלך מצבו והידרדר, ובין היתר נכנס למצב נפשי לא טוב. היינו כל המשפחה ממש חסרי אונים ולא ידענו מה לעשות. בחג פורים האחרון היה לנו ממש קשה, בכינו והיינו עצובים מאוד בגלל המצב. כשידידי מיבנאל סיפר לי על הבטחת הצדיק לישועה, מיהרתי לקיים את בקשת הצדיק ותרמתי את מה שנצרך על מנת שיברך את אבי. זה היה ביום שישי, ובשבת שהייתה 'פרשת זכור' עזבתי את משפחתי, אשתי ושמונת ילדי, ונסעתי לשהות עם אבא בבית החולים. עברה עליו שבת קשה, הייתה הידרדרות מאוד מאוד רצינית אבל אני אמרתי לעצמי שיהיה בסדר בזכות ברכת הצדיק".

"במוצאי שבת כבר התחלנו לראות ישועה גדולה, אחרי למעלה משבועיים של אשפוז. מצב הרוח שלו השתפר וגם הרופאים מצאו פתאום פתרונות נדירים לבעייתו, והוא החל להרגיש יותר טוב. כל זמן האשפוז, הרופאים לא היו מוכנים להוציא אותו מפתח בית החולים בשום פנים ואופן עקב מצבו, אפילו לא לחצר. כשבוע לאחר מכן קיבלנו בשורה מהרופא שהוא יכול לצאת החוצה לשעתיים, יום למחרת הוא שוחרר הביתה ל-4 שעות, וביום הבא שוחרר ללינת לילה בביתו. בקיצור, מצבו השתנה מקצה לקצה ותוך שבוע וחצי הוא חזר למצבו הקודם. ברוך השם אבא שוחרר מבית החולים וחזר לעבודה, חזר לנהוג, ומתפקד כמעט באופן מלא. פשוט לא יאומן. אמא שלי אמרה לי 'ניסי ניסים'. היינו בטוחים שגם אם הוא יבריא זה יהיה תהליך של כמה חודשים. לא יאומן".

רמי מבקש לסיים עם נס נוסף אותו הוא תולה בזכות הצדקה: "אבא שלי ואחיו היו בקצר ונתק של למעלה מ-10 שנים, אחרי התרומה סיבב הקדוש-ברוך-הוא והם השלימו, פשוט כך. אם אנשים יתרמו בזכות שקראו את הסיפור והיה זה שכרנו. אני מודה לצדיק על כל התפילות והישועות. הרגשנו את יד השם בכל שלב,

היגון והעצב שהיו לנו בחג הפורים הפכו בניסן לנס ממש".

הרב אבנר סלמה שליט"א מסביר איך הבריות יהיו מרוצים ממך? יש לך שאלה לשאול את הרב שלח לנו בוואצפ ובעזרת ה' הוא יענה בל"נ בסרטון הבא

ובטל': 04-6656666