הזכרת שם ארארית"א – סגולה שיתקבלו תפילותיו
מובא בספר הקדוש "ברית מנוחה" שהוא ספר עמוק בקבלה, שהאריז"ל אמר על הספר הזה, שהוא ספר אמיתי, ונעשה על־פי נשמת צדיק אחד קדמון, שנגלה אליו אליהו ולמדו.
ומי שמזכיר את השם הזה: ארארית"א, שהוא ראשי תיבות: אחד ראש אחדותו ראש יחיד תמורתו אחד, השם הזה מסוגל שתפילותיו תתקבלנה.
לכן אין זה מפריע בעת שמתפללים שמונה עשרה, שמזכירים את השם הזה, וזו סגולה שתפילותיו לא תשובנה ריקם, ואם נותנים לנו דבר כזה, מדוע לא נקיימו? ותמיד יכולים להזכיר שם זה, אבל להזכיר רק את האותיות: א׳חד ר׳אש א׳חדותו ר׳אש י׳חיד ת׳מורתו א׳חד, בזכות השם הקדוש והנורא הזה, תשמע תפלתי, ותעלה התפלה היכן שצריך.
אשר בנחל, מכתב י. תרצא, לסדר בראשית ה'תשמ"ז
תפילה בקברי צדיקים בעתות רצון – סגולה שיתקבלו תפילותיו ובקשותיו לרצון
את צריכה לדעת שכל קבר של צדיק מאוד מסוגל שיתקבלו שם תפילותיו ובקשותיו. כמו שאמר רבנו (ספר המידות, אות צדיק, סימן קעג): "על ידי השתטחות על קברי הצדיקים הקדוש ברוך הוא עושה לו טובות אף על פי שאינו ראוי לכך".
לכן, אשרי מי שזוכה ללכת אל קברי צדיקים, אשר שם שורה הנפש של הצדיק. וכשבר ישראל בא שמה ובוכה ומתחנן לפניו יתברך בזכות הצדיק הקדוש הזה הנטמן פה, בוודאי יראה ישועה אם יהיה עת רצון אז.
עם כל זאת צריכים לדעת שלא בכל מקום הצדיקים יורדים לשמוע את תפילת המבקשים, כי הם נמצאים למעלה למעלה, אלא צדיקים שבפירוש גילו שיבואו אליהם, אצלם הם יכולים להוושע.
האריז"ל אמר שהזמן ללכת אל קברי צדיקים זה בערב ראש חדש ובחמישה עשר בחודש שאז אם זוכים, נפשם של הצדיקים מתחברת אל שורשם. אז הוא עת רצון ללכת בקברי צדיקים, מלבד צדיקים שבקשו שתמיד יבואו אליהם כמו רבנו, שם הוא עת רצון בכל פעם.
וכן אצל גדולי מובחרי הצדיקים, גם כן שם הוא עת רצון, בכל פעם לפעול כל מה שרוצים.
אשר בנחל, מכתב שפח, כסלו התשע"ד
אמירת "פתח אליהו" – סגולה שיתקבלו תפילותיו
בני! אם אתה רוצה לזכך את נפשך, הרגל את עצמך לומר בכל יום קודם התפילה, תפילתו של אליהו הנביא (המובאת בהקדמת התיקונים) וכל גופי חוכמת הקבלה תלויים ונמצאים בה.
כתב הרב החיד"א (מורה באצבע, סימן י) "בכניסתו לבית הכנסת הלא מראש יביע אומר פתיחת אליהו הנביא, אשר קבלו רבנן קדישין, שהיא מסוגלת לקבלת התפילה".
אמרו חכמינו הקדושים (ירושלמי ערובין, פרק ה משנה, הלכה א) אליהו הנביא גדול שבנביאים היה, ועמד תמיד לפני השכינה. על כן באומרך תפילתו, אתה פותח אז את שערי מוחך, להאיר בך אור וזיו חיות ודבקות הבורא יתברך, וכל האומרו בכל יום, מובטח לו שיחזור סוף כל סוף בתשובה שלמה.
סידור "עת רצון", עמ' עא
תפילה בבית התבשיל – "אהל אברהם" – סגולה שיתקבלו תפילותיו
אני אומר לכם עוד פעם, בבית התבשיל ("אוהל אברהם") של הגברים ושל הנשים שם השכינה, מקום שאומרים ברכות תמיד שם השכינה ושם זה, מקום מסוגל לקבלת התפילות.
אשר בנחל, מכתב אתתלח, אייר התשס"ט