מאת דוד: שלום לכבוד הצדיק.
מה הסיבה לכך שהרבה פעמים מתעוררת מחלוקת עזה על הצדיקים בדורות הקודמים ובדור שלנו הן מצד רבנים גדולים והן מצד אנשים פחותים וגרועים?
תשובה:
בעזה"י יום ג' לסדר עקב ט"ז אב התשע"ד
שלום וברכה אל דוד נ"י
לנכון קבלתי את מכתבך.
עליך לדעת כי רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רכ"ח) כשהקדוש ברוך הוא מסתכל בנשמה שתוכל להחזיר בני אדם בתשובה ולעשות גרים אזי הוא יתברך בעצמו כביכול מבקש ורואה שיהיה מחלוקת עליו וכו' כדי שתהיה ההתקרבות עם אמת, כי אם רבים על אחד ואף על פי כן לא שמים לב לכל זה, אזי זה מראה שכוונתו היא עם אמת.
וכן אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ר"ס) כשיש דינים בעולם אזי הצדיק מוסר נפשו שהוא שמו כדי שידברו עליו, ועל ידי זה הוא ממתיק כל הדינים מעם ישראל, כי מסירות השם שהוא הנפש זה ממש מסירות נפש, כי הצדיק כל כולו דבוק בו יתברך בביטול כל הרגשותיו, והנה לפעמים אנשים פחותים ופגומים מאוד בניאוף מדברים עליו כל דבר אסור וגורמים שרבים יתרחקו מהצדיק הזה, וזה ממש ענין של מסירות נפש של הצדיק ועל ידי זה הוא מציל את נשמות ישראל מכליון.
ולכן אסור להתבלבל ממה שרואים שיש אנשים שמדברים על הצדיק כל דבר אסור, אדרבה, צריכים לדעת שאלו שמדברים על הצדיק כל דבר אסור הם נואפים גדולים כמו שאמר רביז"ל (ספר המידות אות ניאוף סימן מ"ז) הנואפים לרוב הם מתנגדים לצדיקים, וכמו שכתוב (תהילים נה, כא) "שלח ידיו בשלומיו חילל בריתו" – הצדיק עושה שלום בין ישראל לאביהם שבשמים ואם רואים שאחד מדבר עליו זה סימן שחילל בריתו וצריכים להתרחק ממנו כי הוא מסוכן מאוד כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן מ"ג) שההבל פה של הנואף מזיק ומכניס רעל של ניאוף בשומע את דבריו.
ולכן אתה לא צריך להתבלבל כלל מאלו שמדברים על צדיק שדבוק בו יתברך, אלא הרחק מהם פן תיפול ברשתם הטמאה וגם אתה תיכשל בניאוף יותר ממה שאתה חושב כי אלו המחוצפים המדברים על הצדיק הם מאוד מסוכנים בגשמיות וברוחניות.
אשרי מי שמתחזק באמונת חכמים ומקיים "הולך אל חכמים ילך בטח".