שאלה: מאת מעוז: שלום וברכה. יש לי שאלה לגבי אורך הפאות. האם צריך להאריך אותם כל הזמן או שבשלב מסוים אפשר לקצר? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר וילך ד' תשרי ה'תשע"ג
שלום וברכה אל מעוז נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. שיעור פיאות הוא עד הסנטר ולא צריכים יותר. ידוע שרביז"ל הלך עם פיאות ארוכות, ובשביל זה כשהגיע לארץ ישראל, ואז הישמעאלים ראו בפעם הראשונה פיאות ארוכות, אזי חשדו אותו למרגל ולא נתנו אותו להכנס לירושלים, ולכן שיעור הפיאות הוא רק עד הסנטר, ומי שרוצה לגדל יותר הרשות בידו. העיקר לשמור מאד מאד שלא יהיה לו פיאות מפוזרות, כי רביז"ל אמר (חיי מוהר"ן סימן תק"ז) שהפיאות שהם כמו תלתלים שקורין גיקרייזלטע פיאות, יש בזה סוד גדול, ואמרו אנשי שלומינו שהבחינו אצל רביז"ל תמיד לפני שיצא לחוץ, היה מסדר את הפיאות שלו עם מים שיהיה תלתלים, שקורין גיקרייזלטע פיאות, וידוע מה שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן י"ז) כשבר ישראל מנענע את הפיאות שלו, הוא גורם שעשועים גדולים למעלה בשמים. ולכן צריכים מאד מאד להקפיד שיהיה לאדם זקן ופיאות, וכבר אמר מוהרנ"ת ז"ל (לקוטי הלכות גילוח הלכה ג' אות ב') עיקר דת ישראל ועיקר היהדות תלוי בזקן ופיאות ובהם ניכר היהודי, כי הוא מזרע ברך השם, מזרע ישראל. ומי שרוח אחרת עמו, חס ושלום, ורוצה לכפור, חס ושלום, באלקי ישראל, תחילת הכפירה היא, שמשליך חס ושלום מעליו הזקן והפיאות, כי באמת כל דת ישראל הקדושה היא תלויה בזקן ופיאות, כי כל דברי תורתנו הקדושה וכל המצוות כולם הם בחינת צמצומים להשגת אלקותו יתברך, כי כל אות ואות וכל תיבה ותיבה מתורתנו הקדושה שבכתב ובעל פה וכל מצוה ומצוה וכל מנהג כשר של ישראל עם הקדוש והנבחר, כולם הם שיעורין וצימצומין, שעל ידם יזכו להשיג השגת אלקותו יתברך, כל חד לפום מה דמשער בלבה, כפי אשר יזכה על ידי עבודתו ויגיעתו בתורה ומצוות ומעשים טובים, ויפרוש ממעשים רעים. וכל אלו שמורידים את הזקן והפיאות בשאט נפש ובזדון ובמעל, אוי לו ואוי לנפשו, כי עוקר עצמו ונפשו מאלקי ישראל ואין לו חלק בתורת משה, אוי לנפשם כי גמלו להם רעה. ובשביל זה נתפשטה בעוונותינו הרבים מאד חכמת הפילוסופיה והאפיקורסות במדינת אשכנז וסביבותיהם, שפרקו מעליהם באלו הדורות עול מלכות שמים לגמרי והשליכו זקנם והפיאות ומלובשים במלבושיהם וכו', ובאמת אינם עוברים על חמשה לאוין בלבד, כי כשמשחיתין פאת זקנם כאילו עוברים על כל התורה כולה, כי כל התורה כולה תלויה בזה כי על ידי התער והסכין שמרימין על הדיקנא קדישא להשחיתה, חס ושלום, על ידי זה מתגבר מלכות עמלק.
|