שאלה: מאת ארז: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר במדבר ד' סיון ה'תשע"ב שלום וברכה אל ארז נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. דע לך שראוי לנו לשמוח מאד מאד על נועם חלקינו על אשר בנחל שם גורלינו שנפלנו בחלקו של רביז"ל שהוא פתח לנו את העינים להסתכל ולהתבונן בהשכל שיש בכל דבר (עיין ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן א'), כדי שיאיר לנו השכל תמיד, כי השכל הוא חכמת אלקות, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ס"ז) שהצדיק פותח את העינים, והעיקר להסתכל על עצמו איך הוא מחזיק בהד' יסודות שלו, האם ביררם וזיככם עד ששם הוי"ה ברוך הוא מאיר בו תמיד, כי העיקר להסתכל על עצמו איך מזככים את הד' יסודות שמשם יוצא כל המדות רעות (עיין ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ד') עצבות ועצלות בא מדומם, תאוות רעות בא ממים, דברים בטלים וריבוי דיבורים אסורים בא מרוח, כעס ורציחה בא מאש. ולכן אדם צריך לזכך את הד' מדות שלו, ואז מתחיל להרגיש את אמתת מציאותו יתברך ויאיר בו האין סוף ברוך הוא, וכל זה זוכים על ידי הצדיק שמעורר מהשינה העמוקה שאנחנו ישנים פה (עיין ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס'). ותיכף ומיד כשנתעורר מהשינה מתחילים לדבר אליו יתברך, ועל ידי ריבוי הדיבורים שאדם זוכה ומדבר אל הקדוש ברוך הוא הוא נדבק במחויב המציאות (עיין ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נ"ב) ונכלל לגמרי בו יתברך, עד שאין למראה עיניו רק רוחניות חיות אלקותו יתברך. ולכן אשרי מי שזוכה להתקרב אל רביז"ל, ומרבה לדבר עמו יתברך, ואף שבהתחלה יהיה נדמה לו שאין מי שיסתכל עליו, ואין מי ששומע לו וכו', כל זה בא מהדמיונות שנדבקו בו על ידי עוונותיו המרובים, ואם אדם הוא עקשן גדול מאד ולא עוזב את עצמו ליפול בשום פנים ואופן אלא מרבה לדבר אליו יתברך בתמימות ופשיטות גמור, לבסוף יתהפך גשמיות גופו, ויהיה נעשה מרכבה לשכינת עוזו יתברך. וכבר אמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן קנ"ד) שעיקר מה שהגיע למדריגתו הוא רק על ידי ענין פראסטיק (פשיטות) שהיה מדבר הרבה. ומשיח הרבה בינו לבין קונו, ואמר תהלים הרבה בפשיטות. ועל ידי זה דייקא הגיע למה שהגיע, ואמר אם הייתי יודע שהשם יתברך יעשה ממני מה שאני עתה, דהיינו חידוש כזה, הייתי עושה ביום אחד מה שעשיתי בשנה כולה (כלומר שהיה מזדרז כל כך בעבודתו עד שמה שהיה עושה ועובד השם יתברך בשנה כולה היה עושה ביום אחד), והיה מתגעגע מאד אחר מעלת העבודה של פראסטיק (פשיטות) באמת, ואמר איי איי פראסטיק. גם אמר שדיבר עם כמה צדיקים גדולים ואמרו גם כן שלא הגיעו למדריגתם כי אם על ידי ענין פראסטיק, שעסקו בעבודתם עבודת השם יתברך בפשיטות גמור בהתבודדות ושיחה בינו לבין קונו וכו'. ועל ידי זה דייקא הגיעו למה שהגיעו, אשרי מי שמרגיל את עצמו בעבודה הקדושה הזו, ואז אל רב טוב הצפון יזכה להגיע. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|