שאלה: מאת חיים נתן: שלום וברכה לצדיק שליט"א. אשרינו שזכינו בדורנו לספרים קדושים כמו "אשר בנחל", ו"אוצר הקונטרסים", שבהם יש תרופה לכל מחלות הנפש. לפעמים אני שומע אנשים שמדברים בחוצפה ובעזות נגד חסידות ברסלב ונגד אנשי שלומנו. האם עלי למחות, או שעדיף לשתוק? תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר שמיני כ"ג ניסן התשע"ג שלום וברכה אל חיים נתן נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. צריך שתדע אשר רביז"ל סיפר לנו (סיפורי מעשיות מעשה ז') שקודם שירדה נשמתו לזה העולם, עשה הס"מ רעש בכל העולמות שאם הנשמה הזו תרד לזה העולם אין לו מה לעשות, כי היא תחזיר את כל העולם כולו למוטב וכו', ענו ואמרו לו שהנשמה הזו מוכרחת לרדת כי קץ בא הקץ וכו', ואתה תצא ותמצא לעצמך עצה וכו'. ויצא, ואחר זמן רב חזר עם זקן כפוף שצחק צחוק גדול וכו' וכו', ואמר שאני כבר לא מפחד מהנשמה הזו, היא יכולה לרדת, ויש לי עצה כנגדה וכו', עיין שם. ואמרו אנשי שלומינו שהעצה היא שכל דבר רביז"ל יהיה לצחוק מכאיב וכו', ותמיד הוא ידביק כל מיני משוגעים ומטורפים וכו', ואנשים יחשבו שאלו הם חסידי ברסלב, שמשתגעים ומשתוללים וכו' וכו', עד שחסידות ברסלב תקבל שם רע, ובני אדם יתרחקו ממנה, ובאמת אנחנו רואים שהס"מ הצליח בכל דור ודור להדביק אצלינו כל מיני משוגעים ומטורפים וכו', הוא לא מראה את כל אלו העובדי השם שנמצאים בין אנשי שלומינו, שדבוקים בו יתברך, ועוסקים בשיחה בינו לבין קונו בהתבודדות שעות על גבי שעות, ומתמידים בלימוד תורה הקדושה, וזוכים לטייל ולהיות בכל חלקי התורה הקדושה וכו' וכו', יותר טוב לו להראות את המשוגעים והמטורפים וכו'. ובאמת בכל החסידויות נדבקו משוגעים וכו', אבל בחסידות ברסלב עושים עסק גדול מהמשוגעים האלו, וזו עבודת הס"מ להעלים ולהסתיר ולכסות את היופי והפאר של הצדיק האמת, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ס"ז) שזה בחינת ההעלמה שנעלם הצדיק האמת שהוא היופי והחן של כל העולם כולו, כי אם היופי הזה היה מתגלה בעולם, היו כולם מתקרבים אל הקדוש ברוך הוא, והס"מ מפחד מזה מאד מאד וכו', ובפרט בדור הזה שאנחנו רואים בחוש איך שתהלה לאל דבר רביז"ל מתפשט מאד בעולם כולו בלי שום גוזמא כלל, ובראש השנה האחרון כבר היו קרוב לארבעים אלף אנשים באומן, ודבר זה הס"מ לא יכול לסבול. ולכן הוא מדביק כל מיני עזי פנים ופגומים בברית שילכלכו על חסידות ברסלב וכו', אבל זה לא יועיל להם כלום, כי רביז"ל אמר נצחתי ואנצח, שמדתו נצח, ולבסוף הוא ינצח. ולכן עצתי שלא כדאי למחות ולהגיב לאלו העזי פנים הנואפים ככלבים וכו', שמדברים על חסידות ברסלב, ולקיים עמהם מה שאמרו חכמינו הקדושים (שבת ל"ב.) שבקיה לרויא דמנפשיה נפיל; ופירש רש"י: שבקיה לרויא – הנח לשיכור, אינך צריך להפילו שהוא יפול מאליו; וכלל זה צריכים לדעת ולזכור שכל אלו שמדברים בכלליות על חסידות ברסלב, הם מאד מאד פגומים בניאוף רחמנא לישזבן, ולכן מה צריכים להכנס איתם בויכוחים, וכבר אמר רביז"ל (ספר המדות אות ניאוף סימן י') לא תכנס עם פתוייך בטוען ונטען, כי אריכת הרגשת החושב אפילו לבחינת השולל תפעל הגברת החפץ ותתהפך הרצון אליו. פעם נכנס חסיד ברסלב לאיזה בית כנסת של מתנגדים, והיה שם איזה ליצן שעשה צחוק מהחסיד ברסלב, ולעג על רביז"ל, והתלוצץ מאד וכו', וניגש עוד אדם אחד ורצה שיהיה פה איזו מחלוקת וכו', איזה אקשן וכו', כי הרי גם הוא היה מתנגד וכו', ענה ואמר להחסיד ברסלב אם היו מדברים על הרבי שלי, הייתי נותן לו שתי סטירות, ועוד מעיף אותו מהבית הכנסת וכו', ואיך אתה לא מוחה על זה שמבזים את הרבי שלך? (כל זה רצה השלישי להכניס פה קטטה ומחלוקת וכו'), ענה ואמר לו החסיד ברסלב, אמת את הרבי שלך לא מכירים למעלה בשמים, ולכן אם אתה לא תמחה עבור בזיון הרבי שלך, מי ימחה? אבל את הרבי שלי מכירים טוב טוב בשמים, אזי אני לא צריך למחות בשבילו, ומהשמים כבר יטפלו בזה שמבזה אותו. הרי שלך לפניך שלא צריכים להגיב לכל פרחח ונואף שמדבר נגד חסידות ברסלב, ועושה צחוק מאנשי שלומינו היקרים, שהם עובדי השם אמיתיים, בוודאי יש בכל פעם כל מיני טיפוסים מוזרים שאין להם בכלל שייכות אל חסידות ברסלב, אבל אלו הם שליחי הס"מ ללכלך את שם רביז"ל כדי לרחק בני אדם מלימודו הטוב, עם כל זאת לא צריכים להגיב ולמחות וכו' וכו', דבר רביז"ל לבסוף יתבצע ויתפרסם בכל העולם כולו, על אפם וחמתם של כל אלו הלצים והמתנגדים, כי רביז"ל אמר נצחתי ואנצח, איך האב אויסגיעפירט אין איך וועל אויספיערן. תהלה לאל יש לנו את ספרי רביז"ל אשר בפירוש גילה לנו (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קצ"ב) שפניו שכלו ונשמתו נמצאים בתוך הספר שלו, ואיך שחסיד ברסלב צריך להתנהג, כתוב בפירוש בשיחותיו הקדושים שרשמם מוהרנ"ת ז"ל, בספרי "חיי מוהר"ן" ו"שיחות הר"ן", וראוי לכל אחד לעיין בהם ולבדוק אם ימצאו שם את כל אלו השגיונות וטירוף הדעת וכו' וכו' שמדביקים בשם רביז"ל. אשרי מי שאינו מטעה את עצמו בזה העולם כלל, ואשרי ואשרי מי שלא נכנס בויכוחים עם אף פרחח ונואף שמדבר פתוח נגד רביז"ל ואנשיו היקרים. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|