שאלה: מאת שמעון: לכבוד מוהרא"ש, שלום. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר תרומה כ"ח שבט ה'תשע"ד
שלום וברכה אל שמעון נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. כל זמן שאדם מרגיש שהוא רחוק מהקדוש ברוך הוא וכו', ולבו שבור כחרס וכו', אז ידע שהוא מאד מאד קרוב אליו יתברך, כמו שכתוב (תהילים נ"א י"ט) "זבחי אלקים רוח נשברה לב נשבר ונדכה אלקים לא תבזה"; הזבח והקרבן של הקדוש ברוך הוא, זה כשיש לאדם רוח נשברה ולב נשבר, וכך אמרו חכמינו הקדושים (סוטה ה.) כל אדם שיש בו גסות הרוח, אמר הקדוש ברוך הוא: אין אני והוא יכולין לדור בעולם, והרגע שנכנסת באדם איזו ישות וחושב שהוא כבר מקורב אל הקדוש ברוך הוא, אז מתחיל להרגיש ריחוק גדול, וככל שמרגיש שהוא יותר קרוב, כך מרגיש יותר רחוק, ולכן כל זמן שהירגשת שאתה הכי גרוע והכי רחוק, אז היו לך רצונות חזקים לחזור אל הקדוש ברוך הוא, והתחזקת עם כל מיני רצונות וכיסופים, כי אף אחד בעולם לא רוצה שירחקו אותו וכו', ואם מרחקים אותו אז הוא עושה כל מיני מאמצים שבעולם לחזור וכו', אבל תיכף ומיד כשרואה שהוא כבר קרוב ואף אחד לא רוצה להרחיק אותו, אז הוא מתרחק מעצמו וכו', ומלביש את זה בכל מיני סיבות – פעם הוא ראה משהו בספר וכו', פעם הוא שמע משהו מאיזה רב וכו', כי לס"מ יש לו כבר את התחבולות לרחק את האדם מהקדוש ברוך הוא. ולכן ראה להרגיל את עצמך לשכוח בכל יום ובכל שעה את העבר, ותעשה התחלה חדשה, ותתחזק ברצונות וכיסופים עצומים אחריו יתברך, ותהיה כל כך חזק ברצון עד שאפילו שתשמע בת קול מהשמים שאין לך תקוה וכו', גם כן לא תתפעל, אתה צריך להיות כל כך חזק ברצונות וכיסופים עד שתדע שאתה לא עוזב את הקדוש ברוך הוא בשום פנים ואופן. והעיקר להוציא מהפה את הרצונות והכיסופים שיש לך, כי כך אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"א) שעל ידי שאדם מוציא את הרצונות והכיסופים שלו מפיו, על ידי זה הוא בונה עולמות חדשים וכו', ולכן אל תהיה בטלן, מה שעבר כבר עבר וכו', תעשה התחלה חדשה בכל פעם, ותרגיל את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא, כי אתה לא יכול לתאר ולשער מה שאתה פועל בזה שאתה מדבר אליו יתברך, ואתה מוציא מפיך את הרצונות והכיסופים שיש לך לחזור אליו יתברך.
הקדוש ברוך הוא יעזור לך שתזכה לציית את רביז"ל, ולהתחזק ברצונות וכיסופים, ולא להניח את הרצונות שלך, וכן תדבר אל הקדוש ברוך הוא, ולבקש ממנו יתברך הרבה על שמחה, כי שמחה זה דבר רוחני, ואי אפשר להשיג דבר רוחני אלא על ידי תפלה, כי התפלה הוא כלי לקבל בו את כל ההשגות הרוחניות וכו'. ולכן תבקש ממנו יתברך הרבה על שמחה – שתמיד תהיה שש ושמח עם כל נקודה ונקודה טובה שיש בך, ולא תניח את עצמך ליפול בשום פנים ואופן. אשרי האדם שזוכה לחזק את אחרים, אשר הזכות הזו עולה על כל הזכויות, כמובא בזוהר (תרומה קכ"ח:) תא חזי, כל מאן דאחיד בידא דחייבא, ואשתדל ביה למשבק ארחא בישא, איהו אסתלק בתלת סלוקין מה דלא אסתלק הכי בר נש אחרא, גרים לאכפייא סטרא אחרא, וגרים דאסתלק קודשא בריך הוא ביקריה, וגרים לקיימא כל עלמא בקיומיה לעילא ותתא, ועל האי בר נש כתיב (מלאכי ב') "בריתי היתה אתו החיים והשלום". וזכי למחמי בנין לבנוי, וזכי בהאי עלמא וזכי לעלמא דאתי, כל מארי דינין לא יכלין למידן ליה בהאי עלמא ובעלמא דאתי, עאל בתריסר תרעי ולית מאן דימחי בידיה. ועל דא כתיב (תהלים קי"ב) "גבור בארץ יהיה זרעו דור ישרים יבורך הון ועושר בביתו וצדקתו עומדת לעד זרח בחושך אור לישרים" וגו' [בוא וראה, כל מי שאוחז בידיהם של החייבים, ומשתדל שיעזבו את דרכיהם הרעות וכו', עולה במעלת הקדושה במקום שאף אחד לא יכול לעלות שמה וכו', והוא גורם להכניע את הסטרא אחרא, והוא גורם שיתייקר שמו של מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, וגורם שבזכותו כל העולמות יש להם קיום, וזוכה לראות בנים לבניו, וזוכה לכל טוב אמיתי ונצחי בזה העולם ובעולם הבא, וכל הבעלי דינים לא יכולים לדון אותו לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, ונכנס בשלוש עשרה שערים של רחמים למעלה בשמים, ואין מי שימחה בו].
הקדוש ברוך הוא יעזור שתבשר לי תמיד בשורות משמחות.
|