שאלה: מאת פנחס: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' קודם החג י"ב ניסן ה'תשע"ב
שלום וברכה אל פנחס נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה שואל שאלה טיפשית כי רביז"ל גילה לנו בפירוש (חיי מוהר"ן סימן של"ט) שכל הענין שלו הוא להפוך את לב האבן ולעשות אותו ללב בשר, כמו שאמר הנביא (יחזקאל ל"ו כ"ו) ונתתי לכם לב חדש ורוח חדשה אתן בקירבכם והסירותי את לב האבן מבשרכם ונתתי לכם לב בשר, ואת רוחי אתן בקרבכם ועשיתי את אשר בחוקי תלכו ומשפטי תשמרו ועשיתם וגו'. כל מה שעובר על כל בר ישראל הוא רק מחמת שלבו הוא לב האבן, שלא מרגיש אלוקותו יתברך, ואינו מדבר עמו יתברך, ואינו מרגיש את כאב הזולת, לבו סגור וסתום כאבן ממש, ורביז"ל עוסק להפוך את לבנו, מלב האבן ללב בשר. ודרשו חכמינו הקדושים (בראשית רבה פרשה ל"ד סימן כ"א) אל תקרי בשר אלא בסר. שיהיה כל אחד בוסר בחלק של חבירו, לב בסר אותיות ברסלב, זאת אומרת כל עבודת רביז"ל שהוא הצדיק האמת נקודת האמת, שאין דוגמתו כלל, מעתיק דעתיקין וכו', הוא לפתוח את לבבות נשמות ישראל שיתחילו לדבר עמו יתברך (תהלים קי"ד) "ההופכי הצור אגם מים" הוא יכול להפוך את לב האבן, וימס את זה לגמרי עד שיקויים (איכה ג') " שפכי כמים לבך נכח פני הוי"ה", שכל אחד יוכל לדבר עמו יתברך, וכל אחד יוכל להרגיש את אמתת מציאתו יתברך, בגילוי כזה עד שיתאחד יחד עם כלל נשמות ישראל, באחדות אחד ויתחבר עם כולם, שזה בעצמו תהיה הגאולה. ולכן יען שהס"מ יודע את זה, ועל כן עושה כל מיני פעולות שבעולם להעלים ולהסתיר את רביז"ל מן העולם, וכן בכל דור ודור מי שעוסק יותר לגלות את רביז"ל, הס"מ לוקח את עצמו ביותר להעלימו ולהסתירו אפילו מבין אנשי שלומינו. ולכן לא שייך לשאול מי יותר ברסלבר וכו', כל בר ישראל יש בו ניצוץ מרביז"ל, וכשיסור ממנו ההעלמה וההסתרה, אזי ימשיך עצמו אל מקורו ויסודו (עיין ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ע') כי יתבטל ממנו כח המושך שזה הצדיק יסוד עולם עיין שם. כל בני ישראל ביחד יש להם שייכות אל רביז"ל. וכן אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נ"ו) יש צדיק שמושל על כל הדור אך הוא בהעלמה והסתרה שאף אחד לא תופס ולא קולט וכו'. ועל כן עלינו למסור את נפשינו לגלות ולפרסם את רביז"ל, וזה צריך להעשות על ידי כל חסיד ברסלב שהוא גם בחינת לב בסר, ומי שאינו מרגיש באמת את הנועם והטעם של הצדיק האמת, נקודת האמת של כל הצדיקים, והוא רואה בזה דבר מיותר לעסוק בלגלות את האור הלאה, כי אצלו זה מיותר לגמרי וכו', ואדרבה עוד חולק על זה וכו', אדם כזה אפילו שקורא את עצמו ברסלב'ר הוא רחוק לגמרי מרביז"ל, כי כל זמן שאחד לא מגלה להזולת את האור הצדיק כי טוב, זה סימן ומראה לדעת כי גם ממנו נעלם האור, ומכל שכן מי שמנתק עצמו מן הצדיק האמת, ויש לו עוד טענות למה עומדים ומפרסמים את דבר רביז"ל בעולם. דאס איז נישט דעם רעבינ"ס זאך [זה אינו דבר רבינו] אדם כזה הוא המפורסם של שקר ומטעה את הבריות, והוא עתיד ליתן את הדין שמונע את האור הצדיק כי טוב שיתפרסם בעולם. הכלל שכל בר ישראל יונק מן רביז"ל, אך הכל בהעלם ובהסתר, ומי שמגלה את אורו הגנוז בעצמו ובאחרים עליו נתגלה אור הצדיק יותר ויותר, ולכן אין להתפאר אחד על השני שאני יותר מקורב ממך וכו', כי זה בעצמו פירסום של שקר וכו', כי צריכים בזה העולם לציית את הצדיק האמת להרבות בדיבורים אליו יתברך, וככל שמדבר אליו יתברך יותר מכירו יתברך, ומתמיד בתורה הקדושה, וזוכה לטייל ולהיות בכל מקומות של התורה הקדושה אשרי לו.
|