שאלה: מאת נחמן שמעון: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר שופטים ב' דראש חודש אלול ה'תשע"ב שלום וברכה אל נחמן שמעון נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. מובא (חיי מוהר"ן סימן תי"ד) אחד שאל את רביז"ל על ענין מה שנאמר בשולחן ערוך (אורח חיים סימן ה') לכוון בשעת אמירת ה' וכו', והשיב לו רביז"ל ומה חסר לך כפשוטו אדנ"י גאט וכו'. כי על ידי האמירה בכוונה פשוטה זאת, מחוייבים לרעוד ידיו ורגליו וכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו של האדם. וכתב מוהרנ"ת ז"ל, גם אנכי שמעתי ממנו גם כן בבית ר' נחמן נתן באומן אחר סעודת ערבית, ונשארתי עמו לבדו אחר ברכת המזון. וישב בשתיקה, אחר כך ענה ואמר באימה וביראה גא גא גאט. היינו שבתחילה דיבר כמרתת ומזדעזע להוציא שמו יתברך בשלימות, ואמר רק חצי התיבה מחמת הרתת והזיע. ואחר כך יצא מפיו הקדוש באימה וביראה גדולה תיבת גאט בשלימות כחץ מיד גיבור, וכוונתו הפשוטה היה להכניס בנו עוצם אימת הבורא יתברך שמו, שראויין לרעוד ולחיל מאימת שמו יתברך המלא כל העולם ועומד עלינו תמיד. ואי אפשר לצייר ענין זה בכתב. אך המבין וחפץ באמת יבין מדעתו רמזים הרבה על ידי זה להתחזק באמונה שלימה בפשיטות, להאמין שמלא כל הארץ כבודו, והשם יתברך עמנו ואצלנו בכל עת. שים לבך היטב לדברים האלה באמת, עד שיומשך אימתו ופחדתו עליך. ולכן לא צריכים לבלבל את עצמו משום דברים אחרים, רק להתפלל בסידור שכתוב שם את שם הוי"ה ברוך הוא וברוך שמו, ובעת שמזכיר שמו יתברך, יתבונן בשם הוי"ה ברוך הוא שמדבר כביכול עמו יתברך, וזה יכניס בו יראה שלימה, שירא ויפחד ממנו יתברך, אשרי מי שיכניס דברים אלו בתוך לבו.
|