שאלה: מאת שרגא: לכבוד קדושת מוהרא"ש שליט"א. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר ויצא ב' כסליו ה'תשע"ד
שלום וברכה אל שרגא נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. שיעורים בחסידות ברסלב יכולים למסור בכמה וכמה אופנים – או ללמוד לקוטי מוהר"ן כסדרן ולהסביר את דברי רביז"ל ממקום למקום, ולהוריד את זה לדעת המון עם, או ללמוד סיפורי מעשיות כסדרן ולהסביר כל קטע בדרך מוסר והתחזקות, או ספר המדות ולהסביר כל קטע וקטע, או לדבר מפרשת השבוע ולשלב בזה את דברי רביז"ל ומוהרנ"ת ז"ל, או לתת שיחה כללית על איזה נושא – פעם על אמונה, פעם על אמת, פעם על אכילה וכו' וכו', ותהלה לאל יש ויש מה לדבר מדברי רביז"ל שהוא נחל נובע מקור חכמה, והדיבורים שלו מחיים נפשות, ולכן אשרי מי שזוכה ללמוד בעצמו את ספרי רביז"ל, ואשרי ואשרי מי שזוכה להסביר גם לזולת, כי זה היה רצון רביז"ל – להחדיר את לימודו בין נשמות ישראל.
עיקר הנקודה שצריכים להחדיר בעם ישראל זה אמונה פשוטה בו יתברך, שעל ידי זה אדם נעשה תמיד שש ושמח, כי אין עוד שמחה כמו שאדם יודע אשר אין שום מציאות בלעדיו יתברך כלל, והכל לכל אלקות גמור הוא, ודבר גדול ודבר קטן לא נעשה מעצמו אלא בהשגחת המאציל העליון, ולכן הוא תמיד שש ושמח, כי הבעל שם טוב הקדוש זי"ע אמר: אמונה זו הדביקות, והדביקות זו האמונה, ולכן אין עוד שמחה כמו דביקות באין סוף ברוך הוא, וכמו כן על ידי אמונה נפתח לו הפה לדבר אל הקדוש ברוך הוא, כי לא ידבר אדם אליו יתברך אלא אם יש לו אמונה, ואי אפשר להגיע לאמונה אלא על ידי תפלה שמתפלל אל הקדוש ברוך הוא, ובזה שאדם מדבר אליו יתברך, בזה מגלה שמאמין בו יתברך, ולכן עיקר השיחה צריך להיות על אמונה שמשם נובעת הן שמחה והן תפלה, שאלו שני היסודות בחסידות ברסלב.
רביז"ל אמר אל מוהרנ"ת ז"ל: בשעה שתחדש בדבריי ותגיע אל שיחה באמונה או בצדיק, אז תרחיב את הדיבור עם העט, היינו בשני הדברים האלו הן אמונה בו יתברך, והן אמונת חכמים בצדיקי אמת צריכים להרחיב את הדיבור, כי על זה הס"מ אורב מאד מאד, ורוצה להפיל את בני אדם, כי המאמין האמיתי שמאמין בו יתברך, וכן יש לו אמונת חכמים בחכמי ובצדיקי הדור האמיתיים, על ידי זה שום דבר לא יכול להפיל אותו.
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שתהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|