שאלה: מאת אביבה: שלום כבוד הרב. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר טהרה ד' ניסן ה'תשע"ד
שלום רב אל אביבה תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. צריכים מאד מאד לשמור לא ליפול בפח יקוש וכו', הן בן והן בת כשנפגשים בפעם הראשונה עליהם לשמור מאד מאד לא ליפול בפח וכו', עליהם לבדוק אם הם מתאימים אחד לשני, וזה על ידי בדיקת המידות של כל אחד ואחת וכו', כי המידות הם עיקר האדם, כי בלי מידות האדם הוא חיה בצורת אדם, וצריכים לבדוק אם אחד מהם לא כעסן או כעסנית, ואם אינם קמצנים וכו' וכו', ואז הם יכולים ללכת הלאה ולגמור את השידוך בכי טוב. ולכן פלא בעיני שאתם מאורסים יחד שלושה חודשים וכבר רבים כמו שני חתולים וכו', אתם צריכים לבוא להחלטה – אם אתם רוצים להתחתן יחד אין מריבות, ואם יהיו מריבות לא כדאי להתחתן, עדיף לעזוב עכשיו את השידוך מלהתחתן ולהתגרש, ולכן עליכם להחליט סופית אם תוכלו להשלים ביניכם ולא יהיו ביניכם שום אי הבנות או מריבות או ויכוחים הרי טוב ותתחתנו לשם שמים, אבל אם לא אזי חבל מאד מאד להמשיך, כי אי אפשר להתחתן בצורה כזו שיהיו ביניכם מריבות ואי הבנות וכו' וכו', חתונה היא דבר קדוש מאד מאד, וצריכים לחיות ביחד באהבה ואחווה ורעות ובהבנה הדדית, ואז מצליחים בחיי הנישואין.
ולכן תראו להחליט ביניכם או לכאן או לכאן, והקדוש ברוך הוא יתן לכם את השכל האמיתי, כי כל זוג צריכים לזכור טוב טוב שאם הם רוצים לבנות בית נאמן בישראל, עליהם לכתחילה להיות ותרנים, ולוותר אחד לשני, ואז אף פעם לא יצטרכו ללכת אל שום בן אדם שעוסק בשלום בית וכו' כדי שהשלום ישרה בתוך ביתם, צריכים רק שכל ודעת איך להתנהג הבעל והאשה, והיות שעדיין אין בית חרושת שמייצר שכל ודעת וכו' וכן אין חנות או קניון וכו' שמוכרים שמה שכל ודעת וכו', ועל כן צריכים לכוון בכל יום שלוש פעמים בעת שמתפללים את הברכה "אתה חונן לאדם דעת ומלמד לאנוש בינה" וכו', לבקש אז על דעת ושכל, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (נדרים מ"א.) דעת קנית – מה חסרת? דעת חסרת – מה קנית?; אם יש לאדם דעת – יש לו הכל, ואם אין לו דעת – אין לו כלום, ולכן כל זוג צריכים לבקש הרבה ממנו יתברך על דעת ושכל, אשר השכל היבש אומר שצריכים להיות ותרנים, ואז השלום שורה בבית.
|