שאלה: מאת יהודה: שלום לכבוד הצדיק מיבניאל שליט"א, שה' יתברך ייתן לך בריאות איתנה. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר וישלח ט"ז כסליו התשע"ג
שלום וברכה אל יהודה נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. תודה רבה על האיחולים ועל התפלות, וכל המברך מתברך מפי אל עליון. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן א') שבר ישראל נברא שיהיה לו ממשלה על המלאכים, וזה התכלית והסוף של ישראל, כמאמרם ז"ל (ירושלמי שבת פרק ב' הלכה ט') עתידין צדיקים שיהיה מחיצתם לפני ממלאכי השרת, שנאמר (במדבר כ"ג כ"ג) "כעת יאמר ליעקב ולישראל מה פעל אל" שהמלאכים יצטרכו לשאול מישראל כשירצה לדעת מה פעל אל. ההפרש בין מלאך לבין בר ישראל הוא, כי מלאך הוא נשמה בלי גוף, חתיכת אש, מה שאין כן בר ישראל זה נשמה עם גוף, תבערת אש המלובשת בגוף, מלאך אין לו שום בחירה, מה שאין כן בר ישראל יש לו בחירה, מצד אחד אם הוא זוכה לזכך את הגוף שלו, אזי הנשמה מוארת בתבערת אש דקדושה אליו יתברך, עד שנתגלה אליו עצם עצמיות אלקותו יתברך, ומצד שני אם אינו זוכה לזכך את הגוף שלו, אדרבה הגוף שלו מכסה יותר ויותר את נשמתו, על ידי זה בוער בו תבערת היצר הרע בכל מיני תאוות מגונות ומושחתות. ואיש הישראלי צריך לראות שיהיה לו ממשלה על המלאכים, היינו שיזדכך כל כך שיהיה למעלה ממלאך, כי אפילו שהגוף מכסה את נשמתו, מזכך כל כך את הגוף, עד שגם הגוף יגלה אלקות, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"ב) שצריך כל אחד לרחם על בשר גופו להראות לו מכל הארה ומכל השגה שהנשמה משגת, כמו שכתוב (ישעיה נ"ח) "ומבשרך לא תתעלם", לא להעלים עיניך מלרחם על בשר גופך, עד שיקויים אצלו (איוב י"ט) "מבשרי אחזה אלוה", אבל צריכים מאד מאד לשמור שהמלאכים לא יתקנאו בו. ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ע"ב) שהיצר הרע של בר ישראל זה מלאך הקדוש, היינו שמכניס בו כעס ועצבנות שמאבד את ישוב הדעת שלו, ועל ידי זה הוא נופל נפילה אחר נפילה וכו' וכו', ודבר זה שייך לכל בר ישראל, יהיה מי שיהיה ויהיה מה שיהיה, כל יהודי הוא חלק אלוקי ממעל, הוא צריך רק לשמור שהמלאכים לא יתקנאו בו, היינו שלא יפילו אותו לידי כעס ורציחה שמשם נובע עצבות ומרירות ודכאון וכו' וכו', ויתחיל לבעור תמיד בתבערת אש דקדושה רק אליו יתברך, שלא יראה במראה עיניו רק אמתת מציאותו יתברך, ויהבל את כל הבלי עולם הזה, ואז לא יכולים לעשות לו שום דבר, ואל זה כל בר ישראל יכול לזכות אם הוא רק ירצה, אבל כמובן צריכים לעבוד על עצמו הרבה מאד, שיזכה לאמונה ברורה ומזוככת כזו לדעת שאין בלעדיו יתברך כלל, והוא יתברך מנהיג את עולמו בחסד וברחמים בצדק ובמשפט, ודבר גדול ודבר קטן לא נעשה מעצמו אלא בהשגחת המאציל העליון, עד כדי כך שאמרו חכמינו הקדושים (חולין ז:) אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין מלמעלה; שאדם לא מקבל מכה קטנה באצבע קטנה אם לא מכריזין על זה קודם מלמעלה, ואז כשחי עם תחושה זו, אזי יש לו ממשלה על המלאכים.
על כל פנים איך שהוא ראה לחזק את עצמך ביתר שאת ביתר עוז לזכך את עצמך, ותהיה תמיד שש ושמח עם כל נקודה ונקודה טובה שיש בך, ותצליח דרכך. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|