שאלה: מאת צבי: לכבוד הצדיק. כבר הרבה זמן אני שם לב שבהרבה אתרים באינטרנט יש מישהו שמשמיץ אתכם וכותב עליכם ועל הקהילה ביבנאל שטויות ודברים לא נכונים, אך אי אפשר לדעת מי זה כי הוא משתמש בשמות בדויים שאחד מהם הוא 'בלכתך בדרך' ועוד שמות. כל פעם שאני רואה את מה שהמנוול הזה כותב אני רוצה לענות לו ולתת לו מנה אחת אפיים על זה שהוא מבזה אתכם ברבים ומוציא עליכם שם רע, כדי שיראו גם את הצד השני. האם זה נכון לעשות כך? אודה מאד אם תענו לי. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר משפטים כ"ג שבט התשע"ג
שלום וברכה אל צבי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך.
כי מאז שיסדו את יבנאל בשנת תרס"א עד שבאנו לשם בשנת תשמ"ח לא היה זכר של יהדות כלל וכו', ואדרבה פה היה המקום שהעבירו על הדת את עדת התוניסאים ואת עדת התימנים וכו' וכו', והיה המקום פה שמם לגמרי בלי שום זכר של יהדות, ותהלה לאל היום המקום פורח ברוחניות, מי שרק נכנס שמה לא יכול להאמין מה שרואה לפני מראה עיניו, חושב שהוא נמצא בירושלים, או בבני ברק, או בברוקלין, בלי שום הגזמה. קודם יש מנינים מותיקין עד חצות לילה, שחרית מנחה ערבית מנין אחר מנין, שדבר כזה אין רק בעיירות הגדולות, אבל לא באיזה מושבה נידחת שלא ידעו אי פעם איפה זה על המפה וכו', אחר כך יש לנו מקוה מפואר ענקי לגברים עם שלושה בורות לטבילה, וכן יש לנו מקוה טהרה מפואר לנשים (אגב שמסוגל מאד לפקידת עקרות, כי נבנה במסירות נפש הכי גדולה במחתרת כמו ברוסיה לפני שבעים שנה, כי זה שצריך להיות ממונה על הדת, הוא אשר עיכב את בניית המקוה בכל מיני מסירות אשר לא יאומן כי יסופר וכו'). וכן יש לנו מערכת חינוך שלימה, היינו שיש לנו פעוטונים, גנים לבנים ולבנות, בית ספר לבנות, וסמינר לבנות, תלמוד תורה לבנים, וישיבה קטנה, וישיבה גדולה לבחורים מצויינים, וכן יש לנו ישיבה של בעלי תשובה, ומדרשיה לבעלות תשובה, אשרי עין ראתה זאת במו עיניו, מלבד זאת יש לנו כולל לבעלי בתים "אור המאיר", שלומדים שמה קרוב למאה אברכים, וכן כולל להוראה "תפארת בנימין", שלומדים שמה חמישים אברכים את ההוראה, ותהלה לאל יש לנו "בית הוראה" עם גאב"ד ועם שלוש דיינים, שהם פוסקי הלכות מצויות וכו', ושואלים אותם את כל השאלות שיש לכל אחד, והמקום שוקק ביהדות. ועל כולם יש לנו בית התבשיל – אהל אברהם שמחלקת אוכל בחינם לכל מי שרק רעב, ובכל יום מתפילת ותיקין עד עשר בערב זה פתוח לכולם, גברים ונשים וילדים, ובכל יום מחלקים קרוב לאלף מנות אוכל טרי וטעים. יש לנו במשך היום ששה שיעורים נפרדים בדף היומי, ופה מדברים מאיזה מושבה נדחת שאף אחד לא ידע אי פעם איפה היא נמצאת וכו', ועכשיו תהלה לאל יש כבר למעלה מארבע מאות משפחות חסידי ברסלב כן ירבו, ועכשיו בונים אלף דירות חדשות בשביל אנשי שלומינו. וזה למעלה משנה שפתחנו פה חנות יודאיקה "ברסלב סנטר" כל מה שיהודי צריך בנקודה אחת, ותהלה לאל יש מהפיכה ביבנאל ביהדות, זה ארבעים שנה שמונעים מתושבי המקום להכעיס וברשעות כל הקשור ליהדות וכו', ותהלה לאל מהרגע שנפתחה החנות התחילו תושבי המקום להיכנס, וכל אחד קונה זה מזוזה, זה ציצית, זה תפלין, זה טלית, זה כיפות וכו' וכו', מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ, לא יאומן כי יסופר קדושת כל בר ישראל, אשרי עין ראתה זאת. וכן רואים איך שיש דו קיום בין תושבי המקום חסידי ברסלב, לא מפריעים לאף אחד וכו', הם קהילה פתוחה וכו', בבחינת חיה ותן לחיות וכו', לא מתערבים בחיי אף אחד וכו', יבנאל תהיה דוגמא ומודל איך קומץ קטן של יהודים עם מסירות נפש יכולים להפוך מדבר שמם מיהדות וכו', למקום פורח, ועוד רבות יספרו על זה, אחר חצי יובל שנים של רדיפות ומסירות וכו' וכו', שרודף ומוסר אותנו מי שרודף ומוסר וכו' וכו', ושם מקלות בהגלגלים וכו', ומונע ומעכב כל דבר השייך לקדושה, ואף על פי כן בכח הרצון החזק שהכניס בנו רביז"ל, הצלחנו להקים אימפריה כזו, ולא בחינם שרביז"ל אמר (חיי מוהר"ן סימן רי"ח) "בעזרת השם איך האב אויס גיפירט אין וועל אויס פירן", "נצחתי ואנצח". ולכן לא בחינם שהכלב הזה מרוב קנאתו לא מפסיק לנבוח ולהשמיץ איפה שרק יכול, אבל אנחנו מקיימים את הפתגם העממי "הרכבת נוסעת והכלבים נובחים", לא צריכים להתייחס אליו כלל, כי הוא ממילא הושענא חבוטה וכו', ואמרו חכמינו הקדושים (שבת ל"ב.) שבקיה לרויא דמנפשיה נפיל; ופירש רש"י שבקיה לרויא, הנח לשיכור, אינך צריך להפילו שהוא יפול מאליו; לא צריכים להתייחס אליו כלל, שינבח כמה שרק רוצה וכו', אנחנו רק נגדל ונתרחב יותר ויותר, ואסור לנו להתייחס אליו בכלל, כי כך אמר החכם "המתנוול עם מנוול נעשה כמוהו". ולכן למה צריכים אפילו להתייחס אל הכלב הזה, שינבח ויכתוב מה שהוא רק רוצה, אנחנו רק נגדל ונתרחב, ולא יועילו ההסתות הפרועות שלו כלום וכו' וכו', כי תהלה לאל אור הקדושה רק עולה, וחושך הטומאה רק נעלם עד שיתבטל לגמרי, ויקויים (זכריה י"ג ב') "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ". הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|