שאלה: מאת אבי: לכבוד הרב שליט"א, השם יהיה בעזרך בכל אשר תפנה. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר יתרו ט"ו שבט ה'תשע"ד
שלום וברכה אל אבי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אשריך ואשרי חלקך שאתה זוכה להתמיד בספרי רביז"ל אשר אין למעלה מזה, ורביז"ל רצה מאד מאד שנתמיד בספריו הקדושים, ואמר (חיי מוהר"ן סימן שמ"ו) שהספר הקדוש שלו 'לקוטי מוהר"ן' שיצא בעולם הוא אתחלתא דגאולה, ואמר, מאחר שיצא בעולם אני חפץ מאד שילמדו אותו, כי צריכים ללמוד אותו הרבה עד שיהיה שגור בעל פה, כי הוא מלא מוסר והתעוררות גדול מאד להשם יתברך אשר אין ערוך אליו, אחר כך אמר בפירוש שהלימוד בחיבוריו הקדושים הוא אתחלתא דגאולה. ואמר (חיי מוהר"ן סימן שמ"ט) שיכולין להיות נעשה בעל תשובה גמור על ידי לימוד הספר שלו וכו', ואמר, שיהיו בני אדם שילמדו ויתפללו על ידי הספר הזה וכו', ואמר שמי שישב ויעסוק בספריו רק בלי קנטור ונצחון, ויסתכל בו באמת, אז בודאי יהיו נבקעין אצלו כל גידי קשיות לבבו. ואמר בזו הלשון: "סע וועט אים אלע אדערן טרענען" [שיפתח קשיות גידיו]; ומה טוב ומה נעים להתמיד ביותר בלימוד בספרי 'לקוטי הלכות', שמי שרגיל בהם יהיה נכון לבו בטוח שאף פעם לא יפול וכו' ולא ישבר וכו', כי ההתחזקות שיש בדברי מוהרנ"ת ז"ל לא נותנת לאדם ליפול ולהישבר. ולכן אשרי מי שלומד בכל יום את ספרי רביז"ל, וקובע לעצמו שיעור הן ב"לקוטי מוהר"ן" והן ב"סיפורי מעשיות" והן ב"ספר המדות", והן בשיחותיו הקדושות שב"חיי מוהר"ן" וב"שיחות הר"ן" ומתמיד ביותר בספרי "לקוטי הלכות", ואין להאדם להתבלבל כלל ממה שכתוב בספרים אחרים וכו' וכו', לנו אין אלא את דברי רביז"ל, שבפירוש גילה לנו (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רפ"ב) שצריכים לדון את כל אחד לכף זכות, ולחפש ולמצוא אצל כל אחד את הנקודה הטובה שלו, ששם אינו רשע, ועל ידי זה יזכה להחזירו בתשובה שלימה. וצריכים לזכור אשר כל בר ישראל חשוב אצלו יתברך, כי כל בר ישראל הוא חלק אלוק ממעל ממש, ואמרו חכמינו הקדושים (ברכות נ"ז.) על הפסוק (שיר השירים ד') "כפלח הרמון רקתך" – מאי רקתך? אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרמון; ואמרו (עבודה זרה ד) אפילו אין ישראל עושין מצוה לפני כי אם מעט, אני מצרפן לחשבון גדול; ואמרו (ויקרא רבה פרשה ב' סימן ה') משל לאחד שהיה יושב ועושה עטרה למלך, ועבר אחד עליו אמר לו: מה אתה עושה? אמר לו: אני עושה עטרה למלך. אמר לו: כל שאתה יכול לקבוע בה אבנים טובות ומרגליות – קבע, זמרגדין – קבע, מרגליות – קבע, למה? שעתיד לינתן בראשו של מלך. כך אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה: כל מה שאתה יכול לשבח את ישראל – שבח, לגדלן ולפארן – פאר. למה? שאני עתיד להתפאר בהם, שנאמר (ישעיה מ"ט) "ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר". ולכן אסור להתבלבל מאף אחד, רק לדעת את מעלת נשמות ישראל, ואלמלא הס"מ והשלוחים שלו שנמצאים בכל מקום, היו כלל ישראל מזמן חוזרים בתשובה. יעזור הקדוש ברוך הוא שנזכה לראות את זה כבר במו עינינו.
|