שאלה: מאת אפרים: לכבוד עטרת ראשינו מוהרא"ש נרו יאיר. ילמדנו רבינו מדוע יונה הנביא ברח לתרשיש השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר חיי שרה כ"א חשוון ה'תשע"ג שלום וברכה אל אפרים נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. מובא בפרקי דרבי אליעזר (פרק ט') יונה הנביא ידע שאנשי נינווה יחזרו תיכף ומיד בתשובה, ועל ידי זה יהיה קטרוג על נשמות ישראל, שאינם רוצים לחזור בתשובה, ולכן ברח אל תרשיש שהוא חוץ לארץ, ואמרו חכמינו הקדושים (מכילתא בא) אמר יונה אלך בחוצה לארץ מקום שאין השכינה שורה ונגלית, שהגוים קרובים לתשובה הן, שלא לחייב את ישראל. משל לעבד כהן שברח מרבו אמר אלך לבית הקברות מקום שאין רבי יכול לבוא אחרי, אמר לו רבו יש לי כיוצא בך. כך אמר יונה אלך לי בחוצה לארץ מקום שאין השכינה נגלית, שהגוים קרובין לתשובה הן, שלא לחייב את ישראל וכו', עיין שם. בענין שבע מצוות בני נח, אמרתי על העמלקים ימח שמם, להם אסור ללמד את שבע מצוות בני נח, וידוע מצדיקי עליון שהסוף יהיה שאברהם אבינו יקרא חזרה אליו את בני ישמעאל, וכולם יחזרו בתשובה, ויעזבו את דמיונם וכו', ויכירו אותו יתברך, וכן יצחק אבינו יקרא חזרה אליו את בני עשיו וכולם יחזרו בתשובה, ויעזבו את העבודה זרה שלהם וכו', ויכירו אותו יתברך, ולכן להם כן צריכים ללמד את שבע מצוות בני נח. ויעקב אבינו יקבץ את כל הי"ב שבטי י"ה, ויאחד אותם יחד באופן שתופסק המחלוקת ביניהם, וישרה את השלום בין כלל הנוסחאות וכו', והדרכים וכו', ויהיו כולם אחד, ודוד המלך יכרית את זרע עמלק לגמרי, יראו עינינו וישמח לבנו ותגל נפשינו בישועתו יתברך, ויום יגיע שנזכה כולנו לראות את זה במו עינינו.
|