שאלה: מאת ישראל: שלום וברכה. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר מטות י"ח תמוז ה'תשע"ד
שלום וברכה אל ישראל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת שכל העולם כולו נברא על ידי הקדוש ברוך הוא, ובו יתברך אין לנו שום מושג כלל, כי אין בו שום דמיון ומראה כלל, כמו שכתוב (שמות כ' ד') "לא תעשה לך פסל וכל תמונה אשר בשמים ממעל ואשר בארץ מתחת ואשר במים מתחת לארץ", וכתיב (דברים כ"ז ט"ו) "ארור האיש אשר יעשה פסל ומסכה תועבת הוי"ה מעשה ידי חרש ושם בסתר" וגו', וכתיב (שם ד' ט"ו) "ונשמרתם מאד לנפשתיכם כי לא ראיתם כל תמונה ביום דיבר הוי"ה אליכם בחורב מתוך האש: פן תשחיתון ועשיתם לכם פסל תמונת כל סמל תבנית זכר או נקבה: תבנית כל בהמה אשר בארץ תבנית כל ציפור כנף אשר תעוף בשמים: תבנית כל רמש באדמה תבנית כל דגה אשר במים מתחת לארץ: ופן תשא עיניך השמימה וראית את השמש ואת הירח ואת הכוכבים כל צבא השמים ונדחת והשתחוית להם ועבדתם אשר חלק הוי"ה אלקיך אותם לכל העמים תחת כל השמים"; היינו בו יתברך אין שום מושג ודמיון כלל, כי הכל רוחני למעלה מדעת ושכל אנושי, ועלינו רק להתחזק באמונה פשוטה בו יתברך אשר הוא יתברך נמצא ואין בלעדיו נמצא, כי אתה קודם שבראת את עולמך, ואתה משבראת את עולמך, והחלק שאדם מבין ורואה במו עיניו כדוגמת דומם צומח חי מדבר, צריכים לדעת שזה נקרא 'שכינת עוזו יתברך' שהשכין את שכינתו בתוכנו, ודומם צומח חי מדבר זה לבוש לגבי האין סוף ברוך הוא. ולכן החלק שאנחנו כן מבינים ומשיגים וכו', היינו מה שאנחנו רואים ושומעים את גשמיות העולם הזה, ראוי לנו לקשרם ולהעלותם אליו יתברך, שזה נקרא יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה, כי מה שנמצא בזה העולם זה נקרא 'שכינה' שכביכול הוא השרה את שכינתו כאן למטה, ואנחנו צריכים לקשר ולייחד את גשמיות העולם אל הקדוש ברוך הוא, וזה נקרא יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה, והעלאת השכינה מעפרא וכו', ואשרי מי שתמיד זוכה לחבר ולייחד רוחניות אל גשמיות, וגשמיות אל רוחניות, שעל ידי זה גורם יחודים גדולים למעלה.
|