• רבי נחמן מברסלב
  • רבי נתן מברסלב
  • מוהרא"ש
  • תיקון הכללי
  • יבנאל

היום

ד׳ בשבט ה׳תשפ״א – 17/01/2021
יום ראשון, ינואר 17, 2021
ברסלב סיטי
  • חסידות ברסלב
    • חדשות ברסלב
    • מוסדות ״היכל הקודש״
    • רבי נחמן מברסלב
    • פעולת הצדיק
    • רבי נתן מברסלב
    • ספרי היסוד של חסידות ברסלב
    • החיזוק היומי
    • חדשות מיבנאל עיר ברסלב
    • כפית התחזקות
    • חגים ומועדים בברסלב סיטי
  • אומן
    • אומן שיעורים לצפייה
    • אומן שאלות ותשובות
    • אומן שיעורים להאזנה
    • אומן – ספרים וקונטרסים
    • אומן – כל השנים
      • אומן ראש השנה תשע"ז
      • אומן ראש השנה תשע"ו
      • אומן ראש השנה תשע"ה
      • אומן ראש השנה תשע"ד
      • אומן ראש השנה תשע"ג
      • אומן ראש השנה תשע"ב
      • אומן ראש השנה תשע"א
  • הצדיק מיבנאל
    • מיהו הצדיק מיבנאל
    • ציון מוהרא"ש זצוק"ל
    • הילולת מוהרא"ש
    • מכתבי הצדיק לגברים
    • מכתבי הצדיק לנשים
    • הוא היה אומר
    • ומנהגו היה
    • משולחנו של צדיק
    • ביקורים בישראל
  • מאמרים
    • הילולת הצדיקים
    • סיפורי ניסים
    • סיפורי הפצה
    • מקווה מלכה – סיפורי ישועה
    • סיפורי ״אשר בנחל״
    • משולחנו של צדיק
    • פינת המתכונים
    • ומנהגו היה
    • הוא היה אומר
    • יש לי מושג
    • מאמרי זאת התורה
    • תמונות מספרות
    • דברי אש"ר שמתי בפיך
    • צדיק מה פעל
    • שו"ת אש"ר יעצני
    • שיחות מוהרא"ש
    • מאמרי תוך הנחל
  • טורים וראיונות
  • מדיה
    • וידאו
    • שמע
      • שיעורים בלשון הקודש
      • שיעורים באידיש
    • הרב יואל ראטה – החיזוק היומי המתורגם
  • שאלות ותשובות
    • שו"ת ברסלב
    • שאל את הרב
    • שותא דינוקא
  • תרומות
    • בית התבשיל ״אהל אברהם״
    • מקווה מלכה
  • ספרייה
    • קונטרסים
    • ספרי מוהרא"ש
    • ספרי רבי נתן
    • תפילות וסגולות
    • עלוני פרשת השבוע
    • ספרייה טקסטואלית
  • בית התבשיל
אין תוצאות
צפה בכל התוצאות
  • חסידות ברסלב
    • חדשות ברסלב
    • מוסדות ״היכל הקודש״
    • רבי נחמן מברסלב
    • פעולת הצדיק
    • רבי נתן מברסלב
    • ספרי היסוד של חסידות ברסלב
    • החיזוק היומי
    • חדשות מיבנאל עיר ברסלב
    • כפית התחזקות
    • חגים ומועדים בברסלב סיטי
  • אומן
    • אומן שיעורים לצפייה
    • אומן שאלות ותשובות
    • אומן שיעורים להאזנה
    • אומן – ספרים וקונטרסים
    • אומן – כל השנים
      • אומן ראש השנה תשע"ז
      • אומן ראש השנה תשע"ו
      • אומן ראש השנה תשע"ה
      • אומן ראש השנה תשע"ד
      • אומן ראש השנה תשע"ג
      • אומן ראש השנה תשע"ב
      • אומן ראש השנה תשע"א
  • הצדיק מיבנאל
    • מיהו הצדיק מיבנאל
    • ציון מוהרא"ש זצוק"ל
    • הילולת מוהרא"ש
    • מכתבי הצדיק לגברים
    • מכתבי הצדיק לנשים
    • הוא היה אומר
    • ומנהגו היה
    • משולחנו של צדיק
    • ביקורים בישראל
  • מאמרים
    • הילולת הצדיקים
    • סיפורי ניסים
    • סיפורי הפצה
    • מקווה מלכה – סיפורי ישועה
    • סיפורי ״אשר בנחל״
    • משולחנו של צדיק
    • פינת המתכונים
    • ומנהגו היה
    • הוא היה אומר
    • יש לי מושג
    • מאמרי זאת התורה
    • תמונות מספרות
    • דברי אש"ר שמתי בפיך
    • צדיק מה פעל
    • שו"ת אש"ר יעצני
    • שיחות מוהרא"ש
    • מאמרי תוך הנחל
  • טורים וראיונות
  • מדיה
    • וידאו
    • שמע
      • שיעורים בלשון הקודש
      • שיעורים באידיש
    • הרב יואל ראטה – החיזוק היומי המתורגם
  • שאלות ותשובות
    • שו"ת ברסלב
    • שאל את הרב
    • שותא דינוקא
  • תרומות
    • בית התבשיל ״אהל אברהם״
    • מקווה מלכה
  • ספרייה
    • קונטרסים
    • ספרי מוהרא"ש
    • ספרי רבי נתן
    • תפילות וסגולות
    • עלוני פרשת השבוע
    • ספרייה טקסטואלית
  • בית התבשיל
אין תוצאות
צפה בכל התוצאות
ברסלב סיטי
אין תוצאות
צפה בכל התוצאות
בית שאלות ותשובות שותא דינוקא

כיצד ניתן ליצור קשר ולהתחבר עם הילדים בשביל לקרב אותם ולהשפיע עליהם?

יתכן שהפינה אשר לפניכם עונה על שאלתם של הורים רבים: "איפה טעינו? מה עשינו לא בסדר בחינוך ילדינו?". ואם היא אכן עונה על השאלה הזאת, כדאי להציץ בה על מנת להתחיל לתקן. ותצמח מכך תועלת גם לאותם הורים שעדיין לא הספיקו לעשות טעויות בחינוך. הם פשוט ילמדו לאהוב את ילדיהם, לקבל אותם ולשמוח בהם. ואז, כל טעות שרק לא תהיה, תתוקן מיד. כי "על כל פשעים תכסה אהבה"

מערכת ברסלב סיטי מאת מערכת ברסלב סיטי
29/12/2020
בתוך שותא דינוקא
זמן קריאה:1 דקות זמן קריאת מאמר זה
0
כיצד ניתן ליצור קשר ולהתחבר עם הילדים בשביל לקרב אותם ולהשפיע עליהם?
53
צפיות
Share on FacebookShare on Twitter

                                                                                  

שאלה : 

אני מלמד. פעמים רבות אני מנסה ליצור קשר ולהתחבר עם הילדים בשביל לקרב אותם ולהשפיע עליהם. כבר הבנתי ממך וכן ראיתי בחוש שזה פשוט לא ילך לנסות ולהשפיע על הילד בשעה שאין קשר רציני ביני לבינו. אני יכול לדבר הרבה ושום דבר לא יכנס משום שהוא לא מעוניין לשמוע אותי. כיצד ניתן לעשות זאת בהצלחה?

תשובה :

ישנן דרכים שונות וזה מאד תלוי בילד אותו אתה מבקש לקרב. נניח שמדובר בילד שכבר יש לו קשר טוב איתך כי היית נחמד אליו בעבר ואתה מקפיד לקרב אותו חזרה גם במקרה שהיה ביניכם ריחוק. סביר להניח שלא תצטרך פעולה כלשהי כדי ליצור חיבור ויהיה ניתן לגשת תיכף ומיד לעניין אותו אתה מבקש לפעול : "שמואל, אני רוצה להסביר לך איזה עניין בקשר למה שארע כאן מקודם". כמעט ודאי שכל מה שתאמר לו הוא יקבל ממך מחמת הקשר הטוב שביניכם שיגרום לו לקבל את דבריך. ובפרט שמאחר ויש ביניכם קשר טוב, כמעט טבעי שהבעות הפנים שלך יהיו חיוביות ואולי גם מלוות בחיוכים, וכן נימת קולך תשדר שאת טובתו אתה מבקש ואלו דברים שחודרים לנפש וגורמים לשיתוף פעולה.

ילד שפחות קשור אליך יהיה כדאי לקרב על ידי הארת פנים, הושטת יד לשלום, חיוך וקריצה מכוונת מצדך או משפט מקרב כמו : "טוב לראות אותך!".

ילד המפגין ריחוק ורצינות יהיה ניתן לקרב בשלבים. ידוע הסיפור המובא במדרש (ילקוט תהלים, פל"ד, רמז תשכ"א) : 'מעשה היה במלך פרס שחלה, אמרו לו הרופאים אין לך רפואה עד שיביאו לך חלב לביאה ונעשה לך רפואה. ענה אחד ואמר אני אביא לך חלב לביאה אם רצונך ותנו לי עשר עזים, אמר לעבדיו שיתנו לו, נתנו לו הלך לגוב אריות היה שם לביאה אחת מינקת גוריה. יום אחד עמד מרחוק והשליך לה עז אחד ואכלה, יום שני נתקרב לה מעט והשליך אחרת לה, עשה כן עד שהיה משחק עמה ולקח מחלבה וחזר לו'.

הרי שאותו אדם פעל בשלבים ולא מיהר להתקרב ללביאה בפעם אחת. וכל זאת משום שכגודל הריחוק, כן יש להתאזר בסבלנות על מנת ליצור קירוב וקשר.

בתחילה ניתן להנהן לאותו ילד עם הראש בשעה שהוא עובר לידך במסדרון של התלמוד תורה. למחרת תוכל כבר לומר לו "בוקר טוב" ולהמשיך הלאה לדרכך וכן לעשות פעולות מסוג זה עד שיום אחד כשתרגיש שהגיעה העת, תוכל לבקש ממנו שיבוא איתך לכמה רגעים משום שיש לך כמה דברים חשובים לומר לו. ואז תחמיא לו, תגביה אותו, תקשיב לו. ובכך – תבנה אצלו אמון לגביך.

למרבה הצער לא מעט הורים הפקירו את ילדיהם. כמעט ואין להם שום שיחה איתם, הילדים בקושי רואים אותם וכשכבר הם נפגשים זה מסתיים באיזו מריבה. ומאחר והילדים הללו הופקרו ואינם מעניינים כל כך את הוריהם, עלינו המחנכים להגביה אותם במחמאות, מילים טובות, הקשבה, הבנה, אמון. שהרי חכמינו הקדושים אומרים שהפקר נקנה בהגבהה. כלומר – מי שנעשה הפקר, אין דרך לזכות בו כי אם בהגבהה שצריך להגביה אותו במחמאות וקירוב כנ"ל.

רבי נחמן מברסלב זי"ע סיפר את המעשה הנפלא מהתרנגול הודו. הצדיק הצליח לרפא את בן המלך ולהוציא ממנו את השגעון רק על ידי שיצר קירוב. הוא ישב איתו על הארץ, התנהג כמוהו ואכל כמוהו. ברגע שבן המלך הרגיש שיש ביניהם קשר, הוא כבר היה מוכן לשמוע ולקבל ממנו. וזו כל החכמה – לפני שמחנכים, לפני שמטיפים מוסר, יש לוודא שהילד אכן מרגיש קשור וקרוב אלי, אחרת הוא לא יחפוץ לקבל את דברי.

היה לי תלמיד שלא ממש הלך בדרך שהשתדלתי להחדיר בו. כמה שרק דיברתי איתו על חשיבותן של מצוות מסוימות ועל שאיפות גדולות לחיים, עדיין לא ראיתי שיפור של ממש. בחנתי את הדברים והבנתי שעלי לחזק את הקשר איתו על מנת שישמח וישתוקק לקבל את דברי. ברגע שאהפוך לאדם בעל ערך עליון עבורו, למילים שלי יהיה משקל רב בעיניו. כי צריך "לעשות לרוח משקל" (איוב כ"ח), ורוח הוא הדיבור כמו שתרגם אונקלוס על הפסוק (בראשית ב) : "ויהי האדם לנפש חיה" – 'לרוח ממללא'.

נמצא שצריך לעשות לדיבור משקל. שיהיה שווה ערך וישקול משהו בעיני התלמיד אשר אצלו אני מבקש לפעול.

בשיחות הבאות שלי איתו ביררתי במה הוא עוסק בזמנו הפנוי והתברר שהוא מגדל תרנגולים… שאלתי האם כבר הטילו ביצים? כמה ביצים כבר יש לו? האם כבר היו לו אפרוחים בעבר? מי בנה לו את הלול? וכו' וכו'.

והנה, ככל שהתעניינתי בו ובדברים שמעניינים אותו, הבחנתי שהוא יותר מכבד אותי ואת הבקשות שלי. אותו דבר ארע עם תלמיד שהתברר שאוהב לאסוף בולים. התחלתי לגלות עניין בבולים… (אגב, יש המון סוגים וזה מאד מעניין כמה ילדים).

האם שמת לב לעובדה שכששני בני אדם שונים שאינם מכירים זה את זה נפגשים למקום אחד, אם הם מדברים את אותה השפה הם יתחברו מהר מאד? כמה פעמים נתקלת באדם ששמו כשמך וכשציינת בפניו את העובדה הזאת זה גרם לו לחייך? אולי עוד יזדמן לך לראות מפגש בין שני אנשים שיודעים לנגן. למרות שהם לא מכירים מלפני כן, אך ברגע שיתברר להם ששניהם עוסקים בניגון – זו תהיה השיחה העיקרית שלהם. שני למדנים שנפגשים מתחילים לדבר בלימוד : "באיזו מסכת אתה אוחז?".

הרי שבני אדם מחפשים ליצור קשרים באמצעות משהו משותף (וזהו לימוד עמוק בסודות התורה ומובא בפרד"ס לרמ"ק שהחיבור בין הספירות נעשה על ידי המשותף שבהן. לדוגמא : הבינה תוכל להתחבר עם המלכות על ידי המלכות שבבינה).

חשוב מאד לדעת שגם אם באופן כללי הקשר בין המבוגר לילד הוא קשר טוב וחזק, אך יש פעמים בהם הילד פועל בצורה לא רגילה. כלומר משתולל יותר, מציק לאחיו וכן שאר התנהגויות המגלות לנו שרוח שובבות נכנסה בו. אם בימים כתיקונם היה המבוגר יכול לבקש מהילד הזה בקשה פשוטה והיא תמולא על ידו בשמחה, הרי שברגעים הללו יקשה לו לקבל ולציית למרות הקשר הבריא שקיים ביניהם.

יהיה חכם ומועיל לשוב ולהתחבר אליו, ליצור קשר מחודש לפני שמתחילים לנסות ולהשפיע עליו שיירגע. בדומה לציווי התורה הקדושה (דברים כ') :"כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום" ופרש"י : 'במלחמת הרשות הכתוב מדבר'. כלומר, כשיש ניגוד רצונות בינינו לבין הילד הרי זו מעין "מלחמה" שבין הרצונות. הילד מבקש להשתולל ולהשפריץ על כולם ואנו רוצים שיחדל. כמובן שזו "מלחמת רשות" ולא מלחמת חובה לעקור אותו חלילה…

ועל כך אומרת התורה שהדבר הראשון שיש לעשות הוא "וקראת אליה לשלום". יש לנסות ולהתחבר עם אנשי העיר, לדבר אליהם בצורה מנומסת שתביא לשלום. והרי ידוע ששלום הוא חיבור בין שני הפכים, שהרי "המלאך הזה מאש והמלאך הזה ממים וה' יתברך עושה שלום ביניהם".

לכן כדאי ללכת בדרך זו ולמצוא את הדרך לקרוא אל הילד לשלום ולהתחבר איתו. אפשר לומר לו עם חיוך : "זה נראה שאתה ממש נהנה מכל רגע". אפשר לקרוא לו :"מויש'לה! מתוק שלי! אני רואה שאתה משמח את עצמך…".

כשהוא יחייך, יהנהן בראשו, ישיב מילה למבוגר, הרי שהקשר ביניהם חודש וזה הזמן לבקש ממנו : "אני רוצה שתיגש לכאן לכמה רגעים, חשוב לי לומר לך משהו". ואז יהיה ניתן לבקש ממנו מה שצריך.

למעשה, כבר כתבתי על העניין הזה בקצרה בספרי "הכיתה אתגר למורים" (בפרק הראשון) שתמיד כדאי להתחיל שיחה עם דבר טוב וכפי שהסביר רש"י הקדוש על הפסוק  (ויקרא א) : ויקרא אל משה", עיי"ש.

וחשוב להדגיש – מאחר שהמדובר הוא בבני אדם אשר ה' יתברך העניק להם את יכולת הבחירה. ישנה גם האפשרות שלמרות הכל ואחרי הכל, הילד ימשיך להתעקש ולא יציית. ולמרות שיש דרכים נפלאות ומועילות לגרום לילד לשתף פעולה, אך סוף סוף הוא יכול גם לסרב וחשוב לקחת את זה בחשבון. בכל מקרה, תמיד חשוב לזכור שהשמירה על הקשר איתו היא למעשה מה שחשוב יותר מכל דבר אחר. וגם אם הקשר קצת נותק מסיבות שונות, חשוב למהר ולחדש אותו.

ואספר לך גם על פעמים בהם הרגשתי צורך לאסוף את כל ילדי לשיחת חינוך. חשתי שהם קצת "השתחררו" והשתוללו באופן מוגזם. ברוך ה' היה לנו קשר טוב ובכל זאת העדפתי לאסוף אותם סביב השולחן ("ילדים חמודים ומתוקים שלי! אני רוצה לדבר איתכם על כמה דברים חשובים. בואו נשב"), ועוד בטרם גיליתי להם מה הטריד אותי, אמרתי להם שקודם כל אני רוצה שנשיר יחד כמה שירים (וכמו שאומרת הגמרא בפסחים קי"ז על רבה שקודם שלמד עם תלמידיו, היה אומר מילי דבדיחותא שהם דברים מבדחים ומשמחים והתלמידים היו מתבדחים. רק אחר כך היה רבה לומד איתם).

הם הצטרפו בשמחה ולאחר ששרנו שניים, שלושה שירים שמחים, הלב נפתח והקשר התהדק וזה היה בדיוק הזמן לומר להם ממה לא הייתי כל כך מרוצה ומה אני מצפה מהיום והלאה.

הם קיבלו את הדברים בשמחה (*).

למעשה, הילדים שלי כבר ידעו שלא הייתי מרוצה מהתנהגותם השובבה ויתכן שזה גרם להם ריחוק מסויים. אם הייתי מטיף להם מוסר מבלי לקרבם לפני כן, מן הסתם זה היה פחות יעיל. השירה ששרנו יחד שוב קשרה אותנו ולכן המסר שבא אחריה הועבר ונקלט כראוי.

בהצלחה…

______________

(*) למעשה, כך נהגו הצדיקים במשך כל הדורות וכך נהוג עד היום בחצרות החסידים שקודם הדרשה שרים יחד, הלבבות נפתחים ורק אז אומר הרבי דברי תורה והדברים נכנסים. אמת, היו פעמים בהם שוחחתי עם ילדי והוכחתי אותם על פניהם על התנהגותם (כמובן מבלי להשתמש במילים פוגעות אלא שוחחתי על מה שהטריד אותי בצורה גלויה וברורה). הם הקשיבו ולפי אופי השיחה היה טבעי שלא נראו חיוכים על פניהם… בודאי שיש גם עתים כאלו והכל כפי צורך השעה וכפי "ראות עיני הדיינים". מאוחר יותר, שעה שכבר ישבתי בחדרי ללמוד, קראתי לאחד מהם באופן אישי, התעניינתי בשלומו ובמעשיו וקירבתי אותו. כעת כבר היתה השיחה ידידותית הרבה יותר. לאחר מכן במרווחים שונים של זמן עשיתי זאת גם עם שאר אחיו והכל היה בכדי לשמר ולחזק את הקשר הטוב שאף לאחר גערה ותוכחה לא ינתק. הקירוב פעל את פעולתו והדברים הופנמו.

כתבה קודמת

תמונות נדירות מכ"ק מוהרא"ש זי"ע בביקור בקרן הדפסה בבני ברק

כתבה הבאה

אומן ראש השנה: השר אריה דרעי מקים וועדת שרים שתדון בנושא הבוער

מערכת ברסלב סיטי

מערכת ברסלב סיטי

תוכן נוסף

ביני ובין תלמידיי יש קשר טוב אך בשיעורים יש קושי בשיתוף פעולה

ביני ובין תלמידיי יש קשר טוב אך בשיעורים יש קושי בשיתוף פעולה

05/01/2021
איך ניתן לזהות האם הילד כבר ניקשר לחבריו?

איך ניתן לזהות האם הילד כבר ניקשר לחבריו?

29/12/2020
פעולת הצדיק – עבודתו בקודש לאחר החתונה

בני הולך לכל מיני מקומות מבלי להודיע לי, מה עליי לעשות?

29/12/2020

בני מסרב לבוא איתי לבית הכנסת, האם צריך ללחוץ עליו או לחכות שירצה לבוא מעצמו?

29/12/2020
איך מסבירים לילדה שהיופי שלה תלוי בפנימיות שלה ולאו דוקא במראה החיצוני?

איך מסבירים לילדה שהיופי שלה תלוי בפנימיות שלה ולאו דוקא במראה החיצוני?

29/12/2020
שותא דינוקא שיחתו של תינוק

שותא דינוקא שיחתו של תינוק

10/02/2019
כתבה הבאה
אומן ראש השנה: השר אריה דרעי מקים וועדת שרים שתדון בנושא הבוער

אומן ראש השנה: השר אריה דרעי מקים וועדת שרים שתדון בנושא הבוער

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כללי

  • טרנדי
  • תגובות
  • אחרונים
מה עושים כשנשפך שוקו קר לתוך כיור בשרי?

מה עושים כשנשפך שוקו קר לתוך כיור בשרי?

10/02/2019
תיקון הכללי

תיקון הכללי – הגילוי של רבי נחמן מברסלב | לקריאה כולל תפילות והסברים

10/02/2020
הרופאים אומרים שלעובר שלנו יש מום בכליות. איך אני יכול להרגיע את אשתי המודאגת?

כיצד צריכים להתייחס לאנשים שחוטאים במשכב זכור?

15/12/2019
מצבת ציון מוהרא"ש

ציון קבר מוהרא"ש זצוק"ל | כל הפרטים על ציונו הקדוש של הצדיק מיבנאל

17/02/2020
היסטוריה: כ"ק מוהרא"ש זי"ע בדרכו לאומן עם אנ"ש

היסטוריה: כ"ק מוהרא"ש זי"ע בדרכו לאומן עם אנ"ש

2
הפצה אדירה בבית המדרש "היכל הקודש" בירושלים

הפצה אדירה בבית המדרש "היכל הקודש" בירושלים

2
מצבת ציון מוהרא"ש

ציון קבר מוהרא"ש זצוק"ל | כל הפרטים על ציונו הקדוש של הצדיק מיבנאל

2
מצבת רבי נחמן מברסלב

רבי נחמן מברסלב

1
40 יום לפני פורים : הצילני מקליפת המן עמלק וזכני לקדושת מרדכי ואסתר

40 יום לפני פורים : הצילני מקליפת המן עמלק וזכני לקדושת מרדכי ואסתר

17/01/2021

הראשי תיבות של גמרא | הרב יואל ראטה שליט״א

15/01/2021
פשטידת תפוחי אדמה

פשטידת תפוחי אדמה

14/01/2021
בקרוב: ספר טלפונים של תלמידי "היכל הקודש"

בקרוב: ספר טלפונים של תלמידי "היכל הקודש"

14/01/2021

פופולרי

  • מה עושים כשנשפך שוקו קר לתוך כיור בשרי?

    מה עושים כשנשפך שוקו קר לתוך כיור בשרי?

    1021 שיתופים
    שתף 408 צייץ 255
  • תיקון הכללי – הגילוי של רבי נחמן מברסלב | לקריאה כולל תפילות והסברים

    996 שיתופים
    שתף 398 צייץ 249
  • כיצד צריכים להתייחס לאנשים שחוטאים במשכב זכור?

    826 שיתופים
    שתף 330 צייץ 207
  • ציון קבר מוהרא"ש זצוק"ל | כל הפרטים על ציונו הקדוש של הצדיק מיבנאל

    670 שיתופים
    שתף 285 צייץ 160
  • שמעתי שיש עניין גדול להדליק נר לכבוד רבי מנחם מנדל מרימינוב. מה העניין בזה?

    613 שיתופים
    שתף 245 צייץ 153

מוסדות ומפעלי קהילת חסידי ברסלב יבנאל

בית התבשיל אהל אברהם

עמותת ישמח צדיק מפעילת מוסדות היכל הקודש ברסלב יבנאל :
הוקמה על ידי מוהרא"ש זיע"א הצדיק מיבנאל ואחראית על ענייני הקהילה הקדושה ביבנאל ועל המוסדות שהקים מוהרא"ש הקדוש.

 קרן ההדפסה היכל הקודש, בית התבשיל "אהל אברהם", "מקווה מלכה", בתי כנסת ובתי מדרש "היכל הקודש", מקווה לגברים, תלמוד תורה "ילדי חן", בית ספר לבנות "בית פייגא", גני ילדים "גני אשר" ישיבה קטנה "בית שלמה", כולל אברכים "אור המאיר", כולל הוראה "תפארת בנימין" ועוד 

משרדי המוסדות:
רחוב רבי נחמן מברסלב 1, ת.ד. 421 יבנאל, מיקוד 15225
טלפון רב-קווי: 04-6656666 פקס: 04-6105705
שעות מענה טלפוני: ימים א'-ה' בין השעות 09:00-21:00
מספר עמותה: 580390136
*כל התרומות מוכרות על פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

מסמך מדיניות פרטיות

קטגוריות מובילות

  • רבי נחמן מברסלב
  • רבי נתן מברסלב
  • הצדיק מיבנאל
  • חדשות ברסלב
  • דף היומי לצפייה
  • הילולת הצדיקים
  • סיפורי ניסים
  • חנות קרן הדפסה
  • תרומות
  • קהילת חסידי ברסלב יבנאל

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

Facebook-f
Twitter
Youtube

רוצים לקבל עדכונים?

רוצים לקבל מאיתנו חיזוק יומי לואצאפ? לחצו כאן וכתבו לנו הודעה

לירן מושקוביץ בניית אתרים ושיווק דיגיטלי

האתר מאוחסן על ידי תנועה אשובה לתשובה מתוך אהבה

כל הזכויות שמורות ל"עמותת ישמח צדיק" מפעילת מוסדות היכל הקודש יבנאל

אין תוצאות
צפה בכל התוצאות
  • חסידות ברסלב
    • חדשות ברסלב
    • מוסדות ״היכל הקודש״
    • רבי נחמן מברסלב
    • פעולת הצדיק
    • רבי נתן מברסלב
    • ספרי היסוד של חסידות ברסלב
    • החיזוק היומי
    • חדשות מיבנאל עיר ברסלב
    • כפית התחזקות
    • חגים ומועדים בברסלב סיטי
  • אומן
    • אומן שיעורים לצפייה
    • אומן שאלות ותשובות
    • אומן שיעורים להאזנה
    • אומן – ספרים וקונטרסים
    • אומן – כל השנים
      • אומן ראש השנה תשע"ז
      • אומן ראש השנה תשע"ו
      • אומן ראש השנה תשע"ה
      • אומן ראש השנה תשע"ד
      • אומן ראש השנה תשע"ג
      • אומן ראש השנה תשע"ב
      • אומן ראש השנה תשע"א
  • הצדיק מיבנאל
    • מיהו הצדיק מיבנאל
    • ציון מוהרא"ש זצוק"ל
    • הילולת מוהרא"ש
    • מכתבי הצדיק לגברים
    • מכתבי הצדיק לנשים
    • הוא היה אומר
    • ומנהגו היה
    • משולחנו של צדיק
    • ביקורים בישראל
  • מאמרים
    • הילולת הצדיקים
    • סיפורי ניסים
    • סיפורי הפצה
    • מקווה מלכה – סיפורי ישועה
    • סיפורי ״אשר בנחל״
    • משולחנו של צדיק
    • פינת המתכונים
    • ומנהגו היה
    • הוא היה אומר
    • יש לי מושג
    • מאמרי זאת התורה
    • תמונות מספרות
    • דברי אש"ר שמתי בפיך
    • צדיק מה פעל
    • שו"ת אש"ר יעצני
    • שיחות מוהרא"ש
    • מאמרי תוך הנחל
  • טורים וראיונות
  • מדיה
    • וידאו
    • שמע
      • שיעורים בלשון הקודש
      • שיעורים באידיש
    • הרב יואל ראטה – החיזוק היומי המתורגם
  • שאלות ותשובות
    • שו"ת ברסלב
    • שאל את הרב
    • שותא דינוקא
  • תרומות
    • בית התבשיל ״אהל אברהם״
    • מקווה מלכה
  • ספרייה
    • קונטרסים
    • ספרי מוהרא"ש
    • ספרי רבי נתן
    • תפילות וסגולות
    • עלוני פרשת השבוע
    • ספרייה טקסטואלית
  • בית התבשיל

כל הזכויות שמורות לעמותת ישמח צדיק ע"ר ©

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Accessibility by WAH

בעוד מספר ימים אנו נזדקק לעזרתכם

למשך 48 שעות בלבד אנו נערוך אירוע התרמה ענק על מנת להציל את המוסדות שהקים הצדיק

רבי נתן אומר: ״דבר רבנו ז"ל ימשך גם בלעדיך... אבל טוב ויפה יותר כשתעזור לזה!״ (פעולת הצדיק אות תתרכא)