שאלה: מאת דביר: שלום לכבוד הרב. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר בשלח ז' שבט ה'תשע"ד
שלום וברכה אל דביר נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. חכמינו הקדושים אמרו (סוכה מה:) לא פחות עלמא מתלתין ושיתא צדיקי דמקבלי אפי שכינה בכל יום, שנאמר (ישעיה ל' י"ח) "אשרי כל חוכי לו" – ל"ו בגימטריא תלתין ושיתא; והענין הוא שכתוב (ישעיה ס' כ"א) "ועמך כולם צדיקים", ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"ג) שכל בר ישראל נקרא צדיק על שם שנימול, ולכן כל בר ישראל יכול לזכות להיות צדיק שיקבל אנפי שכינתא, היינו שירגיש את שכינת עוזו יתברך אם הוא זוכה לשמור על בריתו, כי מובא (תיקוני זוהר הקדמה קל"א.) על הפסוק (דברים ל' י"ב) מ'י' י'עלה' ל'נו' ה'שמימה', שזה ראשי תיבות מיל"ה, וסופי תיבות הוי"ה, בשמיה סליק לעילא נשמתיה, ובההוא זמנא יתקיים ביה (דברים כ"ח י') "וראו כל עמי הארץ כי שם הוי"ה נקרא עליך ויראו ממך". היינו מי שזוכה לשמור על בריתו ולא לפגום בו, אזי עם מח מחשבתו הוא עולה עד לשמים ושמי השמים וכו' וכו', ורואה תמיד את שם הוי"ה לפני עיניו, ומי שרק מסתכל עליו מפחד ממנו, וזה שייך לכל בר ישראל – אם הוא רק מקבל על עצמו לשמור על בריתו ואינו מסיח דעת ממנו יתברך – הוא יכול להיות אחד מהל"ו צדיקים שמקבלים אנפי שכינתא, היינו שמרגישים את שכינת עוזו יתברך שמסבבת אותם, ואפילו אם אדם חטא וחזר בתשובה שלימה, מעלתו גדלה בשמים, כי (ברכות ל"ד.) במקום שבעלי תשובה עומדים – שם אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד. אשרי מי שלוקח את עצמו בידיו ומקבל על עצמו לשמור את בריתו, שאז תמיד שם הוי"ה יאיר לפני עיניו, ויזכה לקבל אנפי שכינתא, אשרי לו.
|