בעזה"י יום ו' ערש"ק פרשת בהעלותך בא"י נשא בחו"ל ה'תשפ"ג.
לכבוד אנ"ש היקרים הנאמנים והנשארים נאמנים לאאדמו"ר זי"ע.
ברוך הוא וברוך שמו עברנו את חג השבועות קבלת התורה, וקיבלנו את התורה מחדש, בואו נתחזק בלימוד התורה הקדושה, בואו נתחזק בשלום ואחדות, כמו שהיה אז במעמד הר סיני, כמו שאומר הפסוק (יתרו פרשה י"ט ב') "ויחן שם ישראל נגד ההר" אומר רש"י כאיש אחד בלב אחד, ואין אתם יכולים לתאר את גדול העניין של השלום, עד שאמרו חז"ל (מדרש רבה י"ב) לא ברא הקדוש ברוך הוא את העולם אלא על מנת שיהיה שלום בין הבריות, ואמרו חז"ל גדול הוא השלום שלא ברא הקדוש ברוך הוא מידה יפה מן השלום שניתנה לצדיקים, שלום לא צריך שיהיה ששתי בני אדם יאחזו בדעה אחת ורק כך יהיה שלום, חז"ל אומרים כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות (ברכות נ"ח:) וכל אחד יש לו את הזכות לחשוב אחרת מהזולת, אם אדם חושב אחרת ממך זה לא אומר שהוא השונא שלך, ומותר לשנוא אותו, ומותר לדבר עליו ולשפוך את דמו, ולעקור אותו מהשורש.
העיקר שיתאחדו באחדות הפשוט שיש לנו הקדוש ברוך הוא אחד ותורה אחד וצדיק אחד שזה מאור עינינו אאדמו"ר מוהרא"ש זי"ע, בזה צריכים להתאחד, ואדם צריך לעשות לעצמו חשבון הנפש, ולפעמים צריכים להיות חכם ולא צודק, ואמרו חז"ל (תמיד לב, א) איזהו חכם הרואה את הנולד, אבל אם אדם נכנס בקטנוניות הוא רואה רק את עכשיו, עכשיו אני ינצח את הזולת, עכשיו אני ינקום בזולת, עכשיו אני יתחשבן עם הזולת, אדם הזה הכי מסכן, הרי אנחנו נקראים בני אדם שזה "אדמה לעליון", כי בהמה חושב עכשיו, עכשיו יש עשב לאכול, מה יהיה אחר כך את זה כבר לא חושב, אבל אדם שיש לו שכל יודע שעשב זה ר"ת ע'ושה ש'לום ב'מרומיו, כמו שרבינו ז"ל אומר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ט) אם יש שלום למטה יש שלום למעלה במרומיו, חז"ל אומרים לנו (גיטין נ"ה) מה שהיה עם אותו אדם ובר קמצא, שנחרב ירושלים ואחר כך זה הביא שנחרב בית המקדש, ועדיין לא נושענו, ואנחנו נמצאים עוד בגלות המר הזה, ואותו אדם וקמצא חיו את חייהם באותו הזמן ובאותו מקום, כמו שחיו את חייהם אז, ויכול להיות שאותו אדם היה מאד פגוע מבר קמצא ויכול להיות בצדק והאדם הזה היה לו צד שתמכו בו, ויכול להיות שבר קמצא היה מאד פגוע והיה לו צד שתמכו בו, והמהרש"א אומר שזה היה אב ובנו, אבל אם היו רואים את הנולד והיו מסתכלים על העתיד, שזה יגרום שאלפיים שנה אחר כך עדיין עם ישראל יהיו עוד בגלות המר הזה, אם היו רואים את הנולד שבמשך אלפיים שנה של הגלות יישפך כל כך דם יהודים, ומיליונים נשרפו ונחנקו על קידוש השם, רק בשביל שהם יהודים, ייתכן מאד שאותו אדם ובר קמצא היו חושבים אחרת ומתנהגים אחרת, שזה סובב בכלל ובפרט ובפרטי פרטיות, בקהילה, בבית, שלום בית אותו הדבר, איש ואישה חיים את חייהם בקטנות וחיים את חייהם של עכשיו, עכשיו הבעל רוצה לנקום באשתו, עכשיו הבעל רוצה לנצח את אשתו, עכשיו הבעל רוצה להתחשבן עם אשתו, או עכשיו אישה רוצה לנקום בבעלה, או עכשיו האישה רוצה לנצח את בעלה, או להתחשבן עם בעלה, אבל אם הבעל והאישה היו מסתכלים על הנולד, מסתכלים על העתיד, ייתכן שזה ייגמר בגט, והילדים יסבלו אחר כך מזה סבל מר מאד, הילדים יצאו לתרבות רעה, הילדים יהיו בעלי מומים, יכול להיות שדורות שלמים ילכו לאיבוד, ייתכן שהיו חושבים אחרת ומתנהגים אחרת.
הקדוש ברוך הוא יעזור שיהיה כבר שלום בין עם ישראל, ויהיה עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו, ונזכה כבר לשמוע קול שופר של משיח כמו שאומרים חז"ל "גדול השלום" שאין הקדוש ברוך הוא מבשר את ישראל שהיו נגאלים אלא בשלום, וכן אמרו חז"ל "גדול השלום", כשמלך המשיח בא אינו פותח אלא בשלום.
הכותב וחותם