בעזה"י יום ו' ערש"ק פרשת בא ה'תשפ"ד.
לכבוד אנ"ש היקרים הנאמנים והנשארו נאמנים לאאדמו"ר זי"ע
אנחנו עומדים עכשיו בימי השובבי"ם, שהימים האלו מאד מסוגלים לתקן פגעי נפשו, כמו שהאריז"ל אומר (שער רוח קודש תיקון כ"ז) וכל אחד שואל מה אני יכול שואל מה אני צריך לעשות בימי השובבים לתקן פגעי נפשו, ותודה לקל אאדמו"ר זי"ע חיבר ספר "אוצר השובבים" ושם כתוב מה זה שובבי"ם, ומה צריכים לעשות בשובבי"ם, אתם תראו ללמוד בספר הקדוש הזה, שם תראו בדיוק מה צריכים לעשות בשובבי"ם, ואשרי ואשרי מי שזוכה להפיץ את זה לכל שכבות העם, שנשמות ישראל צמאים מאד לדבר ה', ורבינו אמר (ספר המידות אות ניאוף סעיף מ"א) תיקון להוז"ל שישתדל להחזיר בני אדם בתשובה, וצריכים לדעת כי אין יותר גדול מזה, מלהפיץ את אור רבינו, כי כל קונטרס וקונטרס מדבר בעד עצמו, ומגיע איפה שצריך להגיע ועושה את הפעולה שלו.
תראו להרבות באמירת תהילים בימים האלו, כי רבינו אומר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ג) מִי שֶׁרוֹצֶה לִזְכּוֹת לִתְשׁוּבָה, יִהְיֶה רָגִיל בַּאֲמִירַת תְּהִלִּים כִּי אֲמִירַת תְּהִלִּים מְסֻגָּל לִתְשׁוּבָה כִּי יֵשׁ נוּן שַׁעֲרֵי תְּשׁוּבָה ומ"ט שְׁעָרִים יָכוֹל כָּל אָדָם לִכְנס בָּהֶם וּלְהַשִּׂיגָם אַך שַׁעַר הַחֲמִשִּׁים הוּא בְּחִינַת הַתְּשׁוּבָה שֶׁל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּעַצְמוֹ, כִּבְיָכוֹל כִּי גַּם אֶצְלוֹ יִתְבָּרַך מָצִינוּ בְּחִינַת תְּשׁוּבָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (מַלְאָכִי ג) : "שׁוּבוּ אֵלַי וְאָשׁוּבָה אֲלֵיכֶם" וְאֵלּוּ הַמ"ט שַׁעֲרֵי תְּשׁוּבָה הֵם בְּחִינַת מ"ט אוֹתִיּוֹת שֶׁיֵּשׁ בִּשְׁמוֹת שְׁנֵים עָשָׂר שִׁבְטֵי יָהּ כִּי כָל שַׁעַר וָשַׁעַר יֵשׁ לוֹ אוֹת מִמ"ט אוֹתִיּוֹת הַשְּׁבָטִים וְהִנֵּה הַכּל חֲפֵצִים לְיִרְאָה אֶת שְׁמֶך וְאַף עַל פִּי כֵן לָאו כָּל אָדָם זוֹכֶה לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה כִּי יֵשׁ אֶחָד שֶׁאֵין לוֹ הִתְעוֹרְרוּת כְּלָל לִתְשׁוּבָה וַאֲפִלּוּ מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ הִתְעוֹרְרוּת לִתְשׁוּבָה אֵינוֹ זוֹכֶה לְהַגִּיעַ אֶל הָאוֹת וְהַשַּׁעַר שֶׁל תְּשׁוּבָה הַשַּׁיָּך לוֹ וַאֲפִלּוּ אִם מַגִּיעַ לְשָׁם, יָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁהַשַּׁעַר שֶׁל תְּשׁוּבָה סָגוּר וּמֵחֲמַת כָּל זֶה אֵין הָאָדָם זוֹכֶה לִתְשׁוּבָה וְעַל יְדֵי אֲמִירַת תְּהִלִּים, אֲפִלּוּ מִי שֶׁאֵין לוֹ שׁוּם הִתְעוֹרְרוּת לִתְשׁוּבָה הוּא מִתְעוֹרֵר לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה וְגַם זוֹכֶה עַל יְדֵי תְּהִלִּים לְהַגִּיעַ אֶל הַשַּׁעַר וְאוֹת הַשַּׁיָּך לוֹ וְלִפְתּחַ הַשַּׁעַר… וְעַל כֵּן הוּא דָּבָר גָּדוֹל מְאֹד לַעֲסֹק תָּמִיד בַּאֲמִירַת תְּהִלִּים כִּי תְּהִלִּים הוּא הִתְעוֹרְרוּת גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך אַשְׁרֵי שֶׁיּאחַז בּוֹ, ומוהרנ"ת ז"ל היה לו שיעור יומי בכל יום – יום תהילים, כדי לסיים כל שבוע את ספר התהילים, אך שלוש פעמים בשנה היה רגיל לומר כל יום פעמיים יום תהילים, כדי לסיים בכל שבוע פעמיים את ספר התהילים כמניין "כפר", והם ימי אלול, ימי שובבי"ם וימי הספירה, כי לפי דברי האריז"ל צריכים להתענות על כל חטא הרבה תעניות, ועל חטא אחד פ"ד תעניות, ועל חטא אחר רג"ל תעניות וכו', ומי יש לו את הכוחות להתענות כל כך? אבל על ידי אמירת תהילים, יכולים לזכות לתשובה ולתקן הכל.
ועל כולם צריכים להתחזק בלימוד התורה הקדושה, והכוח של התורה הקדושה כל כך גדול, עד שאמרו חז"ל (ירושלמי ראש השנה פרק ד' הלכה ח') כיוון שקיבלתם עליכם עול תורה מעלה אני עליכם כאילו לא חטאתם מימיכם, ורבינו אמר (שיחות הר"ן שיחה י"ט) וְאָמַר: נִכְסַפְתִּי מְאֹד לְהַמְשִׁיךְ אֶת הָעוֹלָם אֶל עֲשִׂיָּה, שֶׁיִּהְיֶה חִיּוּב אֵצֶל כָּל אֶחָד וְאֶחָד לִלְמוֹד כָּךְ וְכָךְ, בְּכָל יוֹם וְלֹא יַעֲבֹר, וְכַיּוֹצֵא. וְאָמַר: שֶׁאֲפִלּוּ אוֹתָן הָאֲנָשִׁים הָרְחוֹקִים מִן הַקְּדֻשָּׁה מְאֹד, שֶׁנִּלְכְּדוּ בִּמְצוּדָה רָעָה עַד שֶׁרְגִילִין בַּעֲבֵרוֹת ח"ו, רַחֲמָנָא לִצְלָן רַחֲמָנָא לִשֵׁזְבָן, אַף־עַל־פִּי־כֵן הַכֹּחַ שֶׁל הַתּוֹרָה גָּדוֹל כָּל־כָּךְ עַד שֶׁיְּכוֹלָה לְהוֹצִיא אוֹתָם מִן הָעֲבֵרוֹת שֶׁרְגִילִין בָּהֶם ח"ו. וְאִם יַעֲשׂוּ לָהֶם חֹק קָבוּעַ וְחִיּוּב חָזָק לִלְמֹד בְּכָל יוֹם וָיוֹם כָּךְ וְכָךְ יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה בְּוַדַּאי יִזְכּוּ לָצֵאת מִמְּצוּדָתָם הָרָעָה, עַל יְדֵי הַתּוֹרָה, כִּי כֹּחַ הַתּוֹרָה גָּדוֹל מְאֹד, ובפרט בלימוד שולחן ערוך, שרבינו הזהיר אותנו כל כך על לימוד שולחן ערוך, כמו שכתוב (שיחות הר"ן שיחה ק"ט) וְעַל לִמּוּד הַפּוֹסְקִים הִזְהִיר מְאֹד מְאֹד בְּיוֹתֵר מִכָּל הַלִּמּוּדִים. וְרָאוּי לִלְמֹד כָּל הָאַרְבָּעָה "שֻׁלְחָן־עָרוּךְ" כֻּלָּם מֵרֹאשָׁם עַד סוֹפָם כַּסֵּדֶר. אִם יָכוֹל לִלְמֹד כָּל הָאַרְבָּעָה שֻׁלְחָן־עָרוּךְ עִם כָּל הַפֵּרוּשִׁים הַגְּדוֹלִים מַה טוֹב. וְאִם לָאו עַל־כָּל־פָּנִים יִלְמַד כָּל הָאַרְבָּעָה "שֻׁלְחָן־עָרוּךְ" הַקְּטַנִּים. וְהוּא תִּקּוּן גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד. כִּי עַל־יְדֵי חֲטָאִים נִתְעָרֵב טוֹב וָרַע, וְעַל־יְדֵי לִמּוּד פּוֹסֵק שֶׁמְּבָרֵר הַכָּשֵׁר וְהַפָּסוּל הַמֻּתָּר וְהָאָסוּר הַטָּהוֹר וְהַטָּמֵא עַל־יְדֵי־זֶה נִתְבָּרֵר וְנִפְרַשׁ הַטּוֹב מִן הָרָע (וְכַמְבֹאָר בְּמַאֲמָר "רָאִיתִי מְנוֹרַת זָהָב" וּבִשְׁאָר מַאֲמָרִים מַעֲלַת לִמּוּד הַפּוֹסְקִים). וְאָמַר: שֶׁכָּל אִישׁ יִשְׂרְאֵלִי מְחֻיָּב לִלְמֹד בְּכָל יוֹם וָיוֹם פּוֹסְקִים, וְלֹא יַעֲבֹר. וְאַף אִם הוּא אָנוּס וְאֵין לוֹ פְּנַאי, יִלְמַד עַל־כָּל־פָּנִים אֵיזֶה סְעִיף "שֻׁלְחָן־עָרוּךְ" בְּאֵיזֶה מָקוֹם שֶׁהוּא, אֲפִלּוּ שֶׁלֹּא בִּמְקוֹמוֹ שֶׁהוּא עוֹמֵד עַתָּה בְּשֻׁלְחָן־עָרוּךְ. כִּי צָרִיךְ לִלְמֹד אֵיזֶה דִּין בְּ"שֻׁלְחָן־עָרוּךְ" בְּכָל יוֹם וָיוֹם כָּל יְמֵי חַיָּיו. וּכְשֶׁאֵינוֹ אָנוּס יִלְמַד כְּסֵדֶר כָּל הָאַרְבָּעָה "שֻׁלְחָן־עָרוּךְ" מִדֵּי יוֹם בְּיוֹמוֹ וּכְשֶׁיִּגְמֹר וִיסַיֵּם הָאַרְבָּעָה "שֻׁלְחָן־עָרוּךְ" יַחֲזֹר וְיַתְחִיל לְלָמְדָם כְּסֵדֶר. וְכֵן יִנְהַג כָּל יְמֵי חַיָּיו. כי אם לא לומדים לא יודעים, ואם לא יודעים בקל יכולים להיכשל באיסור סליקה בחילול שבת, ובקל יכולים להיכשל באיסור כריתות הלכות טהרה, ובשאר איסורי דאורייתא ודרבנן, ובפרט עכשיו בימי השובבי"ם שזה נהוג בתפוצות ישראל בכל קצוות תבל ללמוד את ההלכות האלו של טהרה, ובוודאי יש ביבנאל גם כן שיעור של הלכות טהרה בכל מוצאי שבת ביחד עם המלווה מלכה, על כן תראו להשתתף בו גם כן, כי על ההלכות האלו צריכים תמיד לחזור עוד פעם ועוד פעם ולא שייך להגיד אני יודע את זה כבר.
תראו מאד מאד לכבד את שבת קודש כי חז"ל אומרים (מדרש תנחומא בראשית ג') כבוד שבת כאלף תעניות, על כן תראו לקנות ולהזמין משלוח גדול עם כל מיני מטעמים בשר ודגים וכו' לכבוד שבת קודש, ועם השפע שתקנו בשביל שבת יישאר על כל השבוע, כמו שאומר הזוהר הקדוש מינה יתברכון כל שיתא יומין, וכך היה נוהג אאדמו"ר זי"ע, ולא צריכים לדאוג להוצאות, כי חז"ל אומרים כבר (ביצה ט"ז.) כל מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה ועד יום הכיפורים חוץ מהוצאת שבתות והוצאת ימים טובים.
תראה להתחזק בכל המצבים שאתה לא נמצא, כי גדול אדוננו ורב להושיע, וזה לא עצה להישבר, וליפול בדיכאון ובעצבות ובחלישות הדעת, זה לא יביא אותך לשום מקום, רק ליפול עוד יותר ועוד יותר מדחי אל דחי, עדיף יותר לחזור אליו יתברך ולפתוח את הפה, להתחיל לדבר אל הקדוש ברוך הוא בשפת האם שלך, כי רק הקדוש ברוך הוא יודע את האמת מה שעובר עליך, ונמצא בצרה ובבעיה שאתה נמצא עכשיו, כמו שכתוב "עמו אנכי בצרה" (תהילים צ"א), ורק הוא יתברך מבין את המצב שאתה נמצא עכשיו טוב טוב מאד, ומה שעובר עליך, ורק הקדוש ברוך יכול לעזור לך ולהוציא אתך מהפח שנפלת, אם זה בריאות, אם זה פרנסה, אם זה צער גידול בנים, אם זה שלום בית, אם זה חובות ושאר מכאובים וצער ועוגמת נפש וייסורים שהאדם עובר, אתה צריך לדעת שאפילו במצב עכשיו שאתה חושב שזה כבר סוף העולם ואתה לא יכול להמשיך ככה, תדע כי תשועת ה' כהרף עין, וחז"ל לימדו אותנו שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים (ברכות י.), ומה שיותר תתאמץ בתפילה ובהתבודדות, כך תקרב את הישועה שלך יותר מהר.
תראה לחזק את עצמך ולהיות שמח שאתה זוכה לגור ביבנאל, שמעלת גדולת המקום הזה והקדושה ששורה במקום הזה יתגלה רק שיבוא משיח צדקנו, זה לא סתם שאאדמו"ר זי"ע בחר את המקום הזה, ורצה להיטמן במקום הזה, וכל כך דיבר וכתב בשבח המקום הזה, והנסתר הרבה יותר מהנגלה שיודעים, ומי שזוכה ויש לו שכל יכול להרגיש ביבנאל טעם גן עדן התחתון בזה העולם, ברוחניות ובגשמיות גם יחד, תודה לקל יש לנו המוסדות שאאדמו"ר זי"ע הקים ביבנאל ביזע ובדם, גנים "גני אשר", תלמוד תורה לבנים "ילדי חן", ובית ספר לבנות "בית פייגא", וישיבת "בית שלמה" לבחורים, וסמינר בית מלכה לבנות, וכולל לאברכים "תפארת בנימין" אברכים, ובית התבשיל "אהל אברהם" ושאר המוסדות וכו', וצריכים לדעת שאאדמו"ר זי"ע לוקח אחריות על כל ילד וילדה שלומדים במוסדות שהקים בעלמא הדין, וממשיך לקחת אחריות ושומר מלמעלה על כל ילד וילדה בחור ואברך שלומדים במוסדות שהקים וזה בלי שום ספק כלל וכלל, ותודה לקל לא צריכים להתבייש עם המוסדות שלנו מאף מוסד שבעולם, והמוסדות שלנו ברמה גבוהה, כמובן אף אחד לא שולל ביקורת חיובית, ומתחשב בכל אחד ואחד שיש לו עצה איך לשפר, כל זמן שזה לא בצורה שלילית, ואינטרסים אישים להרוס וכו', על כן אל תתנו לאף אחד להסית אתכם לבלבל ולהחליש דעתכם נגד המוסדות שאאדמו"ר זי"ע הקים, כי יש אנשים שבשביל אינטרסים אישיים שלהם מוכנים להרוס ולשבור כל חלקה טובה שאאדמו"ר זי"ע הקים ביזע ודם במשך שלושים שנה בעלמא הדין, אבל הם לא יצליחו, כי יש מי שמושך את החוטים מלמעלה, ואאדמו"ר זי"ע ממשיך לשמור על הכרם היפה שהקים, ומי שחשוב שיכול להרוס ולהסית, ולבלבל ולהחליש את הדעת צריך לדעת שזה משחק של אש, ולבסוף יקבלו עונש כזה שלא חלמו והלוואי שלא יהיה מאוחר, כי הקדוש ברוך הוא מאריך אף ובסוף גבי דליה.
הנה היומא דהילולא של אאדמו"ר זי"ע מתקרב ויהי רצון שנזכה לקבל ולנצל את היומא דהילולא כראוי וכדבעי, ובוודאי זכות אאדמו"ר זי"ע יגן על כל המשתתפים ויזכו לפעול ישועות ואפילו מחוץ לדרך הטבע, בבני, חייא, מזוני, רוויחי ובשאר מילי דמיטב עד שנזכה שיהיה כבר הקיצו ורננו שוכני עפר בביאת משיחנו.
.
הכותב וחותם