בעזה"י יום ו' ערב שבת קודש פרשת בראשית ה'תשפ"ג.
לכבוד אנ"ש היקרים הנשארו והנשארים נאמנים לאאדמו"ר זי"ע.
ברוך הוא וברוך שמו עברנו את החגים, חודש תשרי, קודם כל זכינו להיות בראש השנה אצל רבינו, שלא בא קל, אנשים טלטלו את עצמם כמה ימים על הדרכים, עם כל מיני קשיים, ושילמו הון תועפות העיקר להיות אצל רבינו על ראש השנה תשפ"ג, מה שרבינו אמר "מי שהיה אצלי על הראש השנה ראוי לו לשמוח כל השנה", וזה לא סתם איזה פתגם, ואפילו שאדם חושב שאין לי כבר עם מה לשמוח מרוב צרות ומרוב חובות, ירידות ונפילות שאדם עובר, אבל עצם העניין שזכיתי להיות אצל רבינו על ראש השנה, שרבינו כל כך הפליג במעלת להיות אצלו בראש השנה, זה צריך לשמח אותך ולתת לך חיות, ואפילו אלו שלא זכו להיות אצל רבינו בראש השנה, מאיזה סיבה שלא תהיה, אבל התפללו ביחד עם אנ"ש חסידי ברסלב בהתקשרות אל רבינו אז המשיכו אליהם את רבינו בלי שום ספק, כמו שאאדמו"ר זי"ע אמר עיקר הקיבוץ הוא באומן, אם לא איפה שמתקבצים עשרה מאנ"ש ומתפללים בהתקשרות אל רבינו ממשיכים שם את רבינו, ואחר כך בא יום הכיפורים שהקדוש ברוך הוא מוחל וסולח, ועיצומו של יום מכפר, ואחר כך נכנסו לחג הסוכות שזכינו להיכנס בסוכה שזה צילא דמהימנותא, שזה צל של האמנוה, צדיקים אמרו שסוכה זו מצווה שנכנסים בכל הגוף, והספרים הקדושים אומרים (תפארת שלמה חולין) שראש השנה ויום הכיפורים הם הקדמה לחג הסוכות ועיקר התשובה נגמר בחג הסוכות, וכן מביא התפארת שלמה "מצטער פטור מן הסוכה" כי מצוות סוכה היא לנו מכסה ומגן לכל בני ישראל להינצל מכל צרה ויגון, וזה פירוש "מצטער פטור מן הסוכה" – על ידי הסוכה יהיה פטור מכל צער, שיהיו נפטרים מכל חולי ומכאוב, שיתרפאו רפואת הנפש ורפואת הגוף. אצל רבינו כל העניין שלו זה ראש השנה, ומוהרנ"ת ז"ל אמר שהעניין שלו זה יום הכיפורים, וזה כל הליקוטי הלכות והליקוטי תפילות להחיות נפש כל חי, ולהראות שיכולים לחזור בתשובה אפילו אדם עשה כבר מה שעשה, ומוהרנ"ת ז"ל חזר לפני הסתלקות שלו על המילים "חנון המרבה לסלוח", שהקדוש ברוך הוא מוחל וסולח אם האדם באמת חוזר בתשובה, ואאדמו"ר זי"ע אמר שאצלו זה חג הסוכות, ואאדמו"ר זי"ע בחג הסוכות ישב בסוכה בשמחה ובדבקות בפרט בליל ראשון תמיד זירז את עצמו תיכף אחר ערבית להיכנס אל הסוכה ולעשות קידוש.
ועכשיו אנחנו עומדים בשבת בראשית, מתחילים שנה חדשה, אז אולי באמת כדאי לנסות מ'שהו חדש', מ'שהו אחר', עד עכשיו הייתי ממורמר בעצבות, בדיכאון פנימי, במצב רוח לא טוב, עליך ועל כל העולם כולו, ויכול להיות בצדק עם כל מה שעברת ועדיין עובר בעצמך, צרות וייסורים חובות ירידות ונפילות, והן שאחרים כל כך הציקו לך ועשו לך כל מיני רשעות ואכזריות, אבל בכל זאת אולי כדאי לנסות מ'שהו אחר', מ'שהו חדש', להיות בשמחה ובמצב רוח טוב, אף שלא כל פעם זה בא לך קל, אולי לנסות מ'שהו אחר' מ'שהו חדש', לבוא ולגמור שניים מקרא ואחד תרגום בכל שבוע, ולבוא לסיים את הרש"י על הפרשה, ורבינו אמר (שיחות הר"ן סימן רנ"ג) שרש"י זה כמו אחיה של התורה, ללמוד ולהגיד פרק משניות בכל יום, אפילו משנה בכל יום, אשרי מי שיכול יותר, ללמוד ולהגיד דף גמרא בכל יום, ללמוד קצת שולחן ערוך, לדעת מה מותר ומה אסור, שרבינו כל-כך הקפיד על שולחן ערוך (שיחות הר"ן כ"ט), אולי לנסות מ'שהו אחר', מ'שהו חדש', לבוא להתפלל כל יום בבית הכנסת במניין דייקא, להתפלל כל התפילה מההתחלה עד הסוף בלי לדלג, להתחיל לדבר אל הקדוש ברוך הוא ולספר אליו יתברך כל מה שאתה עובר וכל מה שאתה צריך, ולהיות עקשן על זה בכל יום לא לעזוב, לדעת שהקדוש ברוך הוא שומע כל תפילה ותפילה שאדם מדבר אליו, והקדוש ברוך הוא רק מחכה שהאדם יפתח את הפה אליו וידבר אליו, וכל תפילה ותפילה נשמע ונתקבל מקודם או אחר כך, אולי לנסות מ'שהו אחר', מ'שהו חדש', תסבול כל מה שעובר אליך, הן מעצמך – לסבול את עצמך, אאדמו"ר זי"ע אמר שכמו שאסור לשנוא את הזולת, כמו כן אסור לשנוא את עצמו, לסבול כל מה שאתה עובר ולזכור את הפתגם: "לא כמה שרוצים מקבלים ולא כל מה שמקבלים רוצים", לסבול את אשתך ולדעת שהיא חלק ממך, והיד ימין שלך לא יריב עם היד שמאל שלך וכו', לסבול את הילדים לתת להם הרבה חום ואהבה, להכניס בהם חמימות לתורה, חמימות למצוות, כך שלא יצטרכו לחפש חום ואהבה במקום אחר, ואף שלא בכל פעם יש לך סבלנות, ועצבים והסבלנות שלך מתפוצצים, כי לא בכל פעם הילדים הולכים בדיוק כמו שאנחנו היינו רוצים שילכו ושיהיו, אבל אתה צריך לזכור שאנחנו גם כן לא מתנהגים כל פעם כפי רצון הבורא יתברך שמו, ובכל זאת הקדוש ברוך הוא סובל אותנו ומחייה ומהווה אותנו, ותראה להיות דוגמא אישית לילדים וממילא זה ישפיע על הילדים, ועל כולם צריכים הרבה סייעתא דשמייא, בסופו של דבר הסבלנות משתלמת, צריכים תמיד לזכור כי רק הילדים יישארו ממך, הם יזכרו אותך תמיד לטובה. אולי לנסות מ'שהו אחר', מ'שהו חדש', להשתדל להבין ולדון את כל אחד ואחד לכף זכות, לראות שמצידי שאני לא ישנא את שום בר ישראל, אם השני שונא אותי זה בעיה שלו, בפרט עם אנשי הקהילה שלנו 'נאמני מוהרא"ש' ולראות תמיד את הטוב של הקהילה שלנו, וברוך הוא וברוך שמו יש הרבה טוב בקהילה שלנו, מי שמסתכל רק בעין אמת, רק עכשיו לפני סוכות חילקו שפע, בשר ודגים וכל מטעמים, וזה לא דבר שבא מאליו, וכן יכולים להמשיך ולהמשיך, את הדברים הטובים שיש בקהילה שלנו 'נאמני מוהרא"ש', אם הקדוש ברוך הוא סיבב שאתה גר במקום הזה "יבנאל" ואתה שייך ונמצא בקהילה הזו 'נאמני מוהרא"ש', למה לא לנצל את הזכות הזה? בוודאי לשפר יש תמיד מקום, אבל רק בדרך ובצורה חיובית.
הקדוש ברוך הוא יעזור שנזכה לשנה מלא בטוב, מלא בשמחות, שמחת החיים, מלא ישועות ורפואות, כי שומעים כל כך מקרים מזעזעים רחמנא ליצלן רק השבוע נהרג בחור מהקהילה שלנו, שנזכה כבר לשמוע קול שופר של משיח שבו יבוא ויגאלנו גאולת עולם.
המאחל לכם שבת שלום