בציון הרב הקדוש מקאליב:
הייתי פעם אצל ציון הרב הקדוש מקאליב זי"ע בעיר קאליב, וחקוק על מצבתו זו הלשון: "שהיה יודע ללמוד על הדף". זה נקרא שבח גדול מאוד מאוד. לכן אשרי מי שלומד תורה בכל יום, ואז טוב לו כל הימים.
(אשר בנחל, חלק לב, מכתב ה' רנו, שנת תשמ"ג)
התעוררות מדברי הגוי שבא לתקן מרזב:
היום קרה אצלי דבר מאוד מאוד מעניין נעשה חור במרזב של הגג והתחיל להיכנס שם גשם. קראתי לגוי לתקן את זה וכפי שאני ראיתי בעיני לא יכולים לתקן את זה. אמת, אני לא בעל מלאכה, אין לי מושג בדברים כאלו אבל אני חשבתי שזה אי אפשר לתקן. כשהראיתי לגוי מה צריכים לתקן ועד שהבין והוא עומד וחושב, אז אני אומר לו משפט כזה: "לדעתי, לא יכולים לתקן את זה". אתם יודעים מה שהוא אמר לי? "אל תגיד שאי אפשר לתקן, הכול יכולים לתקן, אם רק רוצים יכולים לתקן. מאוד התעוררתי מהדיבורים שלו".
(אשר בנחל, כרך קנט, מכתב ג תשכז, כז טבת תשס"ז)
מה היה עושה הצדיק כשהיו מביישים אותו?
אני מאוד מבקש אותך שאל תשים לב אל מי שמבייש אותך ברבים. אדרבה, אתה צריך לתת לו ח"י שקלים על הזכות שבייש אותך. כי לצערי הרב, אותי מביישים בכל יום ואני נותן בכל יום עשר פעמים ח"י שקלים לזכות הזה שמדברים עלי ומוציאים עלי כל מיני שמות רעים. כי אם היית יודע מה זה מכפר היית רק רוקד מרוב שמחה.
(אשר בנחל, כרך קס' ג' תתצד, שבט תשס"ז)
לומר 'תודה רבה' לנותן הביזיונות:
דע לך שעניין ההפצה אין למעלה מזה ובפרט כשתקבל איזה ביזיון חס ושלום תיכף ומיד תגיד לאדם הזה: "תודה רבה, שהצלת אותי שאני לא צריך לצום. כי לפי ריבוי עוונותי הייתי צריך לצום ואין לי כוח ואתה גרמת לי שאני לא אצטרך לצום".
(אשר בנחל, כרך קסו מכתב ה תתמ, כסלו תשס"ח)
מדוע סרבתי ללמוד את חוכמת האסטרונומיה:
זה לא מכבר בא אלי חכם גדול ורצה ללמוד איתי חוכמת האסטרונומיה, שבאמת זו חכמה מאוד עמוקה ויסודה ברמב"ם לעניין קידוש החודש. אבל הוא רצה ללמוד איתי כל סדר הכוכבים ומהלכם איך שהם הולכים…
עניתי לו שאני רוצה רק את הקדוש ברוך הוא, הוא כבר מנהיג את הכוכבים ואת השמש ואת הלבנה. אז מה אני צריך ללמוד איך הם הולכים ואיך הם באים ואיך הם משתנים. אני סומך על הקדוש ברוך הוא שהוא עושה עבודה מדויקת כמו שהוא יתברך יודע לעשות, אזי מה אני צריך ללמוד את זה?
(אשר בנחל, כרך קסד מכתב ה שצב, אלול תשס"ז)
ייסורים! – סימן שאני צריך לחזור בתשובה
קניתי את המשחה שכתבתם, ותהילה לאל, זה עוזר לי כי זה משחרר את השרירים הכואבים.
עם כל זאת עלי לשוב בתשובה שלמה כי לא חשיד קודשא בריך הוא דעביד דינא בלא דיינא. אם אני סובל ייסורים כאלה סימן שאני צריך לחזור בתשובה.
(אשר בנחל, כרך קסט מכתב ו תק'צו, כסלו תשס"ח)
מה ביקש הערבי במכתבו אלי?
תצאו תעזרו ליהודים! תפיצו! אתם לא יודעים מה זו הפצה. אתם מצילים את נשמות ישראל. חבל, חבל שאנשי שלומנו לא כתבו את הסיפורים של הפצה, איך הם מצילים את נשמות ישראל.
לכל אחד יש סיפורים! ותדעו לכם לכל קונטרס יש כתובת, אנשים חוזרים בתשובה, להבדיל אפילו גויים חוזרים בתשובה.
אני קיבלתי מערבי מכתב שהוא מבקש לשלוח את כל הספרים, אני בטוח שזה לא ערבי, אולי זה אחד שהתבולל…
(אשר בנחל, כרך קע, מכתב ו תתמז, אדר ב' תשס"ח)
נס גלוי! – אפילו חוט לא נשרף!
כמו שאתה בעצמך ראית כשהיית בביתי, שהדירה מתחת לדירתי נשרפה לגמרי, ובדירתי אשר הייתה בעלייה לא נשרף אפילו חוט אחד. אשר בתחילה חשבו שכל הבית בכלליות בוער, כי העשן כיסה הכול. ותהילה לאל יצאתי בשלום. היה נס גלוי, איך שהאש לא עלתה למעלה, אשר על פי דרך הטבע היה זה בלתי אפשרי, כי איך ייתכן שתבער הדירה התחתונה, ולא תבער הדירה העליונה, כשרוב הבית הוא מעצים. אבל חסדי ה' כי לא תמו, כי לא כלו רחמיו.
האלוקים אשר שמרני והצילני, ועשה עמי נסים ונפלאות מעודי, עשה ויעשה עמי עוד נסים ונפלאות, עד שאזכה להוציא מהכוח אל הפועל חשקי ורצוני, לגלות ולפרסם את אור ודעת רבנו בכל העולם כולו, ולא יהיה בית בישראל שלא יימצאו בו ספרי רבנו ותלמידיו הקדושים.
(אשר בנחל, כרך כא', מכתב ג' קסב, תש"ם)
מה קיבלתי על עצמי?
מכתב הארוך עם המעות לנכון קיבלתי, ולהשיבך – יקצרו המון יריעות, ובפרטיות שטרדותי, רבו, ובפרט בעיתים הללו, שקיבלתי על עצמי להשיב לכל בריה הכותבת אלי. על כן, זה לוקח ממני את כל הזמן. כי עד עכשיו עניתי רק לשליש המכתבים, ומפורים זה קיבלתי על עצמי לענות ולהשיב לכל שואלני דבר ה', מפני כמה טעמים הכמוסים וכו'.
(אשר בנחל כרך כא, מכתב ג' רכה, תש"ם)
כתב יד משיחות ומסיפורים:
יש אצלי בכתב יד חיבורים שלמים משיחות וסיפורים, אותות ומופתים, גילוי אלוקות שראיתי והבנתי אצל כמה מיחידי סגולה, מאנשי שלומנו האמתיים, שזכיתי לשמש אותם הרבה. ותהילה לאל, אשר בספרים "אשר בנחל" הנדפסים, ובחלקים שעדיין בכתב יד, רשמתי רובם ככולם.
(אשר בנחל, כרך כב, מכתב ג' שפג, תש"ם)
מה יש לחדש יותר מספרי רבנו?!
מה יש לחדש יותר מספרי רבנו?! כל כתיבתי היא רק לחזק את דברי רבנו, לחפור ולחתור ולחפש בתוך האוצרות שלנו, ולרשום על פני הכתב באופן קל, שיהיה מוכן לכול, ובפרט לבני הנעורים, שנפלו במקום שנפלו.
(אשר בנחל, כרך כג, מכתב ג' תקפו, תשמ"א)
להירדם מתוך עיון בספר:
אתמול בלילה לפני שהלכתי לישון, הרהרתי מאוד. מדוע כבר אינני נשאר למעלה וכו'. וכדרכי שאינני הולך לישון, אלא אחר עיון בכמה ספרים, וכך אני נרדם.
אחר שהרהרתי כנ"ל, מצאתי בספר הנפלא "תפארת שלמה" לרב הקדוש מרדאמסק זי"ע, שכתב: "שאצלו יתברך יותר חשוב, שאדם נשאר בזה העולם, ומקרב מה שיותר אנשים אליו יתברך, ממה שהוא לבד נכלל באין סוף ברוך הוא", ובזה נרדמתי.
(אשר בנחל, כרך כו, מכתב ד' רג, תשמ"א)
טעמתי טעם גן עדן וטעם שבת אמתי:
היום בשבת קודש חזרתי לעצמי התורה 'חדי רבי שמעון' בסימן ס"א, ואמרתי עליה התפילה הקדושה, וממש טעמתי טעם גן עדן. וכן אחר כך נכנס אצלי אחד מאנשי שלומנו עם בנו ולמדנו יחד התורה 'ויסב' בסימן ס"ב. ותהילה לאל, התחדשו אצלנו דיבורים יקרים, וטעמנו טעם שבת אמתי. כי דברי רבנו הם הארת עולם הבא בעולם הזה ממש, אשרי מי שיאחז בהם.
(אשר בנחל, כרך טז, מכתב ב' רלה, תשל"ו)
החייתי את עצמי:
היום בבוקר קודם התפילה למדתי את התורה: "אמור אל הכהנים", בליקוטי מוהר"ן, חלק א', סימן ב', ואמרתי עליה התפילה. ותהילה לאל, החייתי את עצמי עם התורה הזאת מאוד מאוד, וכל הדרך אל המקווה ואחר כך לבית הכנסת התבודדתי הרבה על פי התורה הזאת, וראיתי עין בעין איך שתורה ותפילה מ"ליקוטי מוהר"ן", ו"ליקוטי תפילות" יכולים להחיות אדם.
אחר הצהריים סמוך למנחה נכנס לביתי אברך אחד מאנשי שלומנו, ולמדנו יחד התורה בליקוטי מוהר"ן חלק א', סימן קעח, ואמרנו אחר כך עליה התפילה מ"ליקוטי תפילות", תפילה צט, וגם אז החייתי את עצמי בזה מאוד מאוד ותהילה לאל, היו דיבורים יקרים.
(אשר בנחל, כרך יז, מכתב ב' שכח, תשל"ו)
לימוד פרקי אבות בכל בוקר:
מסכת אבות, יש לי חשק מאוד מאוד חזק לחבר פירוש על מסכת 'אבות', כי הוא מלא במידות טובות, אשר ידוע מה שכתב 'המאירי' בהקדמת מסכתא זו, "שכל עניין המסכתא הוא להאיר האדם להיות מידותיו והנהגותיו על תכלית השלמות, כדי שיגיע מהם לשלמות האחרון" וכו' עיין שם… גדולי החכמים פרשו את המסכת הזאת כל אחד כפי עניינו וכפי מדרגתו, יעזור לי הקדוש ברוך הוא, שיהיה לי גם כן חלק בפרוש מסכת זו, על אף טרדותי המרובות…
דרכי היא תכף ומיד אחר אמירת ברכות התורה בבוקר ללמוד פרק אחד ולהתבונן בו. בשישה ימים כל יום אני לומד את הפרק השייך ליום הזה, ובשבת קודש אני חוזר על כל שישה הפרקים. וראיתי דבר פלא בשם קדוש אחד, שמי שהרג את הנפש בשוגג, שילמד תמיד מסכת אבות.
(אשר בנחל, כרך יג, מכתב א' תשיג, תשל"ה)