שאלה: מאת אברהם: לכבוד קדושת מוהרא"ש שליט"א. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר כי תשא י"ב אדר א' ה'תשע"ד
שלום וברכה אל מיכאל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. ראה לחזק את עצמך ביתר שאת וביתר עוז, ושום דבר בעולם שלא יוכל לשבור אותך, ואתה צריך לדעת שעל כל אחד בזה העולם עוברים צרות ויסורים ומרירות ומכאובים וכו' וכו', ועיקר שלימות האדם שזוכה להחזיק מעמד ולא נשבר משום דבר, והוא מרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא כאשר ידבר איש אל רעהו בלי שום חכמות והשכלות כלל, שבזה הוא בונה את הבטחון העצמי שלו, ויכול לצאת מכל הצרות שרק נמצא בהם וכו' וכו', רוב רובם של הצרות של בני אדם שסובלים, זה רק מפני שאיבדו את הבטחון העצמי וכו', עד שהתחילו לעשות שטויות וכו', והסתבכו במה שהסתבכו וכו' וכו', ונופלים בעצבות ובמרירות ובדכאון וביאוש וכו', ורביז"ל בא לזה העולם ללחום נגד זה, וצעק (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אין שום יאוש בעולם כלל!, אין דבר כזה להתייאש אפילו שעבר עליו מה שעבר וכו', מכל צרה יכולים לצאת אם רק מצייתים את הצדיק האמת שהוא רביז"ל. בענין השיטה לגמילה בקבוצה אחת עם כל אלו שנפלו באותו פח וכו', ונכשלו באותו דבר וכו', אין זו עצה כלל, ואף שאנשים אומרים שזה מציל וכו', זה הכל דמיון אחד גדול, כי מה כולם צריכים לדעת מה שעבר עלי? וחכמינו הקדושים אומרים (ברכות ל"ד:) חציף עלי מאן דמפרש חטאיה, שנאמר (תהלים ל"ב) "אשרי נשוי פשע כסוי חטאה"; שצריכים לכסות את החטא, ולא צריכים לפרסם את זה לכולם, והשיטה הזו נובעת מגויים עם ראש הפוך וכו', ואדרבה, בזה שמתקבצים יחד קבוצה אחת גדולה וכל אחד מספר את הכשלון שלו וכו', זה גורם לצרות וירידות יותר גדולות וכו', ויוצאים מזה קלקולים גדולים, ובפרט כשיש שמה גם נשים וכו' וכו', ולכן זו בכלל לא עצה, וצריכים להתרחק מחבורות כאלו, ואפילו אם נמצא דבר כזה בברסלב וכו', צריכים לדעת שזו טעות חמורה ושזה בא מגויים ערלים טמאים עם דעות נפסדות, וזה נגד דעת רביז"ל לגמרי. כי אצלו העיקר הוא תפילה והתבודדות – שיחה בינו לבין קונו, שאף אחד לא נמצא שמה, והוא מדבר אל הקדוש ברוך הוא ומספר לו כל מה שעובר עליו, וזה מה שעוזר לו לצאת מכל הצרות והיסורים, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ד') שעוונותיו של אדם חקוקים על עצמותיו, כמו שכתוב (יחזקאל ל"ב) "ותהי עוונותם חקוקה על עצמותם", וזה מה שהורג את האדם, כמו שכתוב (תהלים ל"ד) "תמותת רשע רעה", ועל ידי וידוי דברים יוצאים מעצמותיו החטאים שחקוקים עליהם; ועיקר הוידוי דברים צריך להיות בינו לבין קונו, ורק זה מה שעוזר לאדם לצאת מעצמו, ולבוא אל השכל ולדעת איך להתנהג בכל דבר וכו' וכו', בוודאי זה לא בא בין לילה ליום וכו', זה לוקח הרבה זמן, אבל לבסוף יוצאים מזה אם חזקים לקיים את עצות רביז"ל בלי שום חכמות כלל.
|