שאלה: מאת רמי: שלום וברכה למוהרא"ש שליט"א. ראיתי כמה פעמים שבזמן הדרשה שלכם הערתם בעדינות למישהו ששילב את אצבעות הידיים, ואמרתם לו שלא יעשה את זה. האם יש מקור לכך שאסור לשלב את אצבעות הידיים? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר צו ו' ניסן התשע"ג
שלום וברכה אל רמי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. האריז"ל אמר (שער המצוות עקב) אסור לאדם לחבר ולשלב אצבעות יד ימינו עם אצבעות יד שמאלו, וכמו שנוהגים לעשות בני אדם לפי תומם דרך מקרה, והטעם הוא לפי שהם כוחות עליונים ימיניים ושמאלניים, ואין לערבם יחד; ומובא בזוהר (ויקרא כ"ד.) כיון דשמאלא אסתכם בימינא, כדין לא תליא בתשובה, והא אוקמוה, וכדין כלא אסתכמו עליה בדינא, ודינא שריא עליה. וכד דינא אשתלים ושריא עליה דבר נש, כדין אסתיים, ואתתקנו אצבען חמש בגו חמש, ימינא בשמאלא, לאחזאה דהא כלא אסתכמו עליה בההוא דינא, וידוי מתישרן לאחזאה מלה, בלא כוונה דבר נש, ולא יתכוון ביה, ועל דא כתיב, (שמות ט"ו ו') "ימינך הוי"ה נאדרי בכח ימינך הוי"ה תרעץ אויב", לאתכללא שמאלא בימינא, ואשלים דינא; וכו' עיין שם, כי אסור להכניס את האצבעות יד ביד, כי זה משרה דינים בעולם, וכן ממשיך דינים על עצמו, ולכן החכם עיניו בראשו ראוי לו להזהר בזה מאד מאד, ויומתקו ממנו כל הדינים. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|