תשובה:
כשאתה מגיע הביתה ואשתך עדין לא עשתה קידוש הנך יכול בוודאי לברך ולהוציאה ידי חובה ואין זה ברכה לבטלה שכן הוא הכלל הידוע "אף על פי שיצא ידי חובת הברכה מוציא אחרים ידי חובתם".
ואף שבברכת הנהנין אינו יכול להוציא אחרים, מכל מקום כיון שברכת בורא פרי הגפן הוא חובה לקידוש, וכל ישראל ערבים זה לזה, מוציאה ידי חובת קידוש, ואפילו אינו אוכל עמהם, וכך כתב הרמ"א שהוא הדין גם בקידוש של היום.
—
התשובה נמסרה על ידי הרה"ג ר' גד סולומון שליט"א – מורה צדק בבית ההוראה "צדק ומשפט"
מקורות: ראש השנה דף כט., תוס' ברכות מח: ד"ה עד שיאכל. שו"ע סימן קס"ז סעיף כ', ובסימן רע"ג סעיף ד'