שאלה: מאת שמואל דוד: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר אמור ט"ו אייר ה'תשע"ב שלום וברכה אל שמואל דוד נ"י לנכון קבלתי את מכתבך.
ועניין תיקון זה על ידי אמירת העשרה קפיטל תהלים ט"ז ל"ב מ"א מ"ב נ"ט ע"ז צ' ק"ה קל"ז ק"נ, הוא דבר חדש לגמרי, חידוש נפלא, כי הוא תיקון נפלא ונורא מאד וכו', ומי שיוכל לילך למקוה ואחר כך יאמרם בוודאי מה טוב, אך אפילו אם הוא אנוס שאי אפשר לטבול כגון שהוא חולה או שהוא בדרך, אף על פי כן אם יאמרם אשרי לו. כי הם תיקון גדול ונורא מאד. ואם יאמרם בכוונה כראוי בודאי מה טוב, אך גם האמירה בעצמה מסוגל מאד, ואמר כי לא נודע זאת מיום בריאת העולם. וכן אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"ט) שתיקון הכללי מסוגל לפרנסה בניקל, והוא גם תיקון לכל החטאים שבעולם, כי לתקן כל העבירות בפרטיות הם רבים מאד, וכבד על האדם, ואי אפשר לתקן אותם, כי יש דקדוקים ופרטים רבים בכל לאו ולאו. בכן צריך לתקן כלליות הגידים, שהוא בחינת (דברים ד') "ויגד לכם את בריתו", ואז על ידי תיקון הברית, שהוא כלליות הגידין, נתתקן ממילא כל הלאוין שעבר, ונמשך להם לבנונית. ועל שם זה נקרא כלליות הגידין שהוא הברית קודש, 'שדי', על שם ששדי ויורה כחץ לבנונית ותיקונים לכל פרט ופרט כפי צרכו, ואפילו למקומות הצרים והדקים. כי יש מקומות צרים ודקים שאי אפשר לבוא לשם שום תיקון כי אם על ידי תיקון הכללי, שהוא זורק לבנונית ותיקונים גם למקומות הצרים והדקים. בבחינת (איוב כ"ב) "והיה שדי בצריך" ששדי ויורה תיקונין לכל מקומות הצרים וכו', עיין שם. ובשביל זה אנשי שלומינו היקרים נזהרים בכל יום אחר תפלת שחרית בעודם עם תפילין דרבינו תם שאומרים את התיקון הכללי, שהוא תיקון גמור להכל, ובפרט שזוכים על ידי זה לפרנסה בנקל. ולכן אשרי מי שאינו מטעה את עצמו ומקיים את דברי רביז"ל בתמימות ובפשיטות גמור בלי שום חכמות והשכלות כלל, כי אם רביז"ל אמר שזה תיקון, אז לא צריכים בכלל לשאול מה? מי? ואיך? וכו'. ואמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן קמ"א) אף על פי שהוא דבר קל לומר עשרה קפיטל תהלים, אף על פי כן גם זה יהיה כבד מאד לקיים. וכן נתקיים עתה בעוונותינו הרבים שמחמת ריבוי המחלוקת רוב ההמון רחוקים מאד לקיים זאת, ורביז"ל הודיע כל זאת מקודם. ואנחנו עשינו מה שמוטל עלינו להודיע התיקון לכל החפץ להתתקן, וכל אחד הטוב בעיניו יעשה. השומע ישמע, והחדל יחדל ואנחנו את נפשנו הצלנו, עיין שם.
אשרי מי שמבטל את דעתו הפגומה וכו', ומציית את החכם האמיתי, ואז יקויים אצלו (משלי י"ג כ') "הולך את חכמים יחכם".
|