שאלה:
מאת רונן: קראתי שרבי נתן אמר שאם יבטיחו לו שאחרי פטירתו יזכה להיות בציון רבינו עוד פעם אחת, הוא יהיה מוכן לחזור בגלגול, אף-על-פי שלחזור בגלגול זה מסוכן מאוד היות ואפשר לקלקל יותר. ואינני מבין, הרי מי שהיה בציון רבינו וקרא את ה'תיקון הכללי' ונתן פרוטה לצדקה, ולא שב לאיולתו אז בוודאי שרבי נחמן יקיים את הבטחתו שהבטיח שאפילו אם גבהו ועצמו עוונותיו ופשעיו הוא יוציאו מהשאול תחתית, אז מדוע רבי נתן אמר שהוא מוכן לחזור לעולם הזה עוד פעם, הרי בוודאי כבר זכה לתיקונו הנצחי? תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר אמור י"ד אייר (פסח שני) ה'תשע"ג
שלום וברכה אל רונן נרו יאיר לנכון קיבלתי את מכתבך רביז"ל הבטיח הבטחה חזקה שמי שיבוא אל ציונו הקדוש בעיר אומן, ויתן פרוטה לצדקה עבורו ויאמר את העשרה מזמורי תהלים הנקראים 'תיקון הכללי', אפילו אם עצמו וגבהו חטאיו ופשעיו יוציאו מהשאול תחתית, וזו הבטחה ברורה ומוחלטת וכך הוא, אבל מוהרנ"ת ז"ל רצה להמחיש לנו את גודל הזכות של אדם שבא אל ציון רביז"ל, אשר הוא בעצמו שבוודאי היה דבוק ברביז"ל, ורק הוא אשר הבין היטב את דעת רביז"ל, אם היה יודע שיוכל להיות בציון רביז"ל עוד פעם אחת, כדאי לו לרדת לזה העולם עוד פעם בגלגול, אף שזו סכנה גדולה וצער גדול לחזור לזה העולם ולסבול פה שבעים שנה, ומה גם להסתכן בסכנה גדולה וכו' כי כאן יכולים בקלות להטעותו ולעוקרו ממנו יתברך וכו. עם כל זאת אם אדם היה יודע את מעלת גדולת הציון – לבוא לשם אפילו פעם אחת בחיים, כדאי וכדאי אפילו עוד פעם לרדת לזה העולם בגלגול. על אחת כמה וכמה כשאדם עדיין חי ועוד לא היה בציון רביז"ל, כדאי וכדאי כל הטרחות וההוצאות כדי להגיע אל ציון רביז"ל, והזכות הזו עולה על כל הזכויות וכו' וצריכים לדעת שהס"מ ילביש את עצמו בכל מיני לבושים וכו'… בעלי מקובלים… בעלי בתים מכובדים… בעלי כדים ריקים… שידברו נגד הציון וכו' ולכן הקדים לנו מוהרנ"ת ז"ל את השיחה הזו. אקווה שתבין בעצמך.
|