שאלה: מאת אלי: לכבוד הרב הצדיק שלום וברכה. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר אחרי ח' ניסן ה'תשע"ד
שלום וברכה אל אלי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך.
התנא האלקי רבי שמעון בן יוחאי היה מהתנאים שמסר נפשו עבור כלל ישראל, עד כדי כך שאמר (סוכה מ"ה:) יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין מיום שנבראתי עד עתה, ואילמלי אליעזר בני עמי מיום שנברא העולם ועד עכשיו, ואילמלי יותם בן עוזיהו עמנו מיום שנברא העולם עד סופו; רואים מזה שכל עניינו היה לפטור את כלל נשמות ישראל מן הדין, ולהמתיק את הדינים מהם, ולכן לא בחינם שכלל נשמות ישראל נמשכים אל קברו יותר משאר קברי תנאים ואמוראים וכו', וכן אמר על ספריו ספרי הזוהר והתיקונים (נשא קכ"ד:) בהאי חיבורא דאיהו ספר הזוהר יפקון ביה מן גלותא, וידוע איך שרביז"ל הפליג במעלת התנא רבי שמעון בן יוחאי, ואמר עליו שהתנא הקדוש רבי שמעון הוא סוד (דניאל ד') ע'יר ו'קדיש מ'ן ש'מיא נ'חית, ראשי תיבות ש'מ'ע'ו'ן', וכן הוא אצל ציון רבי מאיר בעל הנס מסוגל מאד להיות ולהתפלל הרבה מאד, ובזכותו יכולים לראות נסים נגלים שידוד הטבע ממש, ואני זכיתי בעצמי לראות שם נסים נגלים שעשה עמי הקדוש ברוך הוא.
בענין ציון רביז"ל באומן וכו', זה ידוע ששום צדיק בעולם מאדם הראשון עד הבעל שם טוב הקדוש זי"ע והגר"א זי"ע לא הבטיחו הבטחה כזו שכל מי שיבוא על קברו ויתן פרוטה לצדקה ויאמר את העשרה מזמורי תהלים הנקראים "תיקון הכללי", אפילו אם עצמו וגברו חטאיו ופשעיו יוציא אותו מהשאול תחתית, והעמיד על זה שתי עדים צדיקים קדושים.
בכלל ידוע לנו שאסור בתכלית האיסור למדוד גדולת צדיקים, כי זה נעלם מעין כל, ואסור לומר צדיק זה נאה וצדיק זה לא נאה, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן פ"ג) שהשאור והחמץ שבלב האדם הוא המסית את האדם שיהרהר אחר התלמידי חכמים שבדור ולומר זה נאה וזה לא נאה, היינו שזה יצר הרע גדול מאד לומר תלמיד חכם זה נאה, תלמיד חכם זה לא נאה, ועל כן זו חוצפה גדולה אפילו לדבר מזה, כי אנחנו קטני ערך ומגושמים מאד ופגומים במעשינו המגונים וכו', ואיך אנו יכולים לומר מי יותר גדול ממי וכו' וכו'.
אלא המציאות שאף צדיק בעולם לא ביקש שיבואו אליו, היינו אל ציונו הקדוש לאחר הסתלקותו, ומכל שכן שלא הבטיח שום הבטחה כמו רביז"ל, שמאד רצה שנבוא אליו בכל פעם, וללמוד ולהתפלל שם, ויהיה לו נחת רוח מזה, ובפרט ההבטחה שהבטיח שכל מי שיבוא אל ציונו ויתן פרוטה לצדקה ויאמר את העשרה מזמורי תהלים הנקראים "תיקון הכללי" אז הוא יתקן אותו בתיקון נפלא, וביותר ביקש שנבוא אליו בראש השנה כל ימי חיינו.
בענין להיות אצל ציון רבי שמעון בן יוחאי בל"ג בעומר, זה דבר גדול מאד, כי אז הוא נותן מתנות לכל אלו שבאים אל ציונו הקדוש, ואז התנא נמצא על כל ההר, ולכן לא צריכים לדחוק את עצמו, כי רבי שמעון בן יוחאי מקבל את כל הבאים אליו, ומברך אותם ונותן להם מתנות, ולכן איפה שרק עומדים בל"ג בעומר סמוך ונראה אצל ציונו הקדוש נקרא שהוא אצלו ממש, וכבר אמר הצדיק הקדוש רבי אהרן מקרלין זי"ע מה הקדוש ברוך הוא לכל, אף רבי שמעון בן יוחאי לכל אף להפחותים, ועל כן הוא דבר גדול מאד להיות אצל התנא רבי שמעון בן יוחאי בל"ג בעומר.
|