שאלה: מאת אלעד: (הערת המערכת: השאלה תומצתה מחמת אורכה) השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר צו ז' ניסן ה'תשע"ב שלום וברכה אל אלעד נ"י רביז"ל אמר (שיחות הר"ן סימן כ"ו) אצל העולם שכחה זה חסרון, אבל אני אומר ששכחה זה מעלה גדולה מאד, ואצלי הדרך שתיכף ומיד כשעובר משהו אני כבר משכיחו ומוציאו מדעתי, כי אחרת אי אפשר להתקרב אל הקדוש ברוך הוא, כי תמיד היו מבלבלים לו כל העבר שלו וכו' עיין שם, הרי שלך לפניך אשר יסוד גדול בחיי האדם להתחדש בכל יום ובכל שעה ובכל רגע ממש, כמו שכתוב (איכה ג' כ"ג) "חדשים לבקרים רבה אמונתך", כדי לזכות לאמונה חזקה בו יתברך, צריכים להתחדש בכל בוקר, ולידע שהנה היום הזה הוא יום חדש שעדיין לא היה בעולם, והיום אני יכול לתקן מה שאף אחד לא תיקן עדיין בעולם עד עכשיו, כי אם הקדוש ברוך הוא החזיר לי את הנשמה, סימן שהוא אוהב אותי, ורוצה בי. לכן אסור לך להכנס בתוך עצמך וכו', ואסור לך להשבר ולהכנס בדכאון ובעצבות וכו', אתה צריך להוציא את האשמה ממך, אתה צריך להתחיל לחיות את החיים שלך, ולא תתן שהעבר יהרוס אותך לגמרי, הן אמת שבוער לך הכאב עד מאד, ואני מבין אותך טוב טוב שכואב לך איך מבוגר נואף ניצל אותך באופן שפל כזה, וכבר אמר רביז"ל (ספר המדות אות ניאוף חלק ב' סימן ח') אסור ללמד זכות על זה שעבר על משכב זכור, ואם אתה יודע מי הוא זה, ואיפה הוא גר, הייתי אומר לך לפנות אל המשטרה ולפתוח עליו תיק, ושירקב בבית סוהר עד סוף ימיו. וכך אמר רביז"ל (ספר המדות אות פדיון שבויים סימן ו') בעון משכב זכור נתפס בתפיסה, וכן הוא (שם אות ניאוף סימן ל"ג) מי שעובר על משכב זכור על ידי זה נתפס בתפיסה, ולכן אם רביז"ל שהוא הרחמן האמיתי, כמובא בדבריו ז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ז') מי יכול להיות צדיק? רק מי שהוא רחמן, כמו שכתוב (ישעיה מ"ט י') "כי מרחמם ינהגם", אבל צריכים לדעת איך להתנהג עם הרחמנות, כי על רשעים כאלו אסור לרחם כלל עיין שם, ואם רביז"ל אומר שאין למדים זכות על מי שעבר על משכב זכור, בוודאי אדם זה עונשו להיות בכלא ושירקב שמה, ולסרס אותו פשוטו כמשמעו, כי אדם כזה הוא יותר מסוכן מהרוצח הכי גדול, ובפרט מי שיש לו תאווה לדברים מגונים כאלו וכו', הוא לא יפסיק להתעלל בבחורים תמימים וכו', ולכן זה רוצח נואף סדרתי, ואסור לתת לנואף כזה להסתובב חופשי על הרחובות, ולהרוס את החיים של עוד ילדים. וחכמינו הקדושים אמרו (תנחומא פנחס) כל המחטיא את חבירו קשה מן ההורגו שההורגו בעולם הזה יש לו חלק לעולם הבא, והמחטיאו הורגו בעולם הזה ולעולם הבא, כי תסתכל על עצמך וכו', מה קרה לך וכו', נכנסת בדכאון ובעצבות ובמרירות וכו', וכבר אינך מניח תפילין, ואינך שומר שבת וכו' וכו', ואתה מונח בהר של דכאונות וכו', ואינך יכול לתפקד כלל, אתה לא יכול לעבוד מרוב יאוש שנכנס בך, וכן אתה כבר לא יכול לצאת בין אנשים וכו', נמצא שאדם המנוול הזה גרם לך לאבד את העולם הזה ואת העולם הבא גם יחד, ולכן שלא יכנס לך מחשבה לרגע שצריכים לרחם על רוצח כזה, כי הוא מוכרח להיות תחת סורג ובריח, ועוד לסרס אותו, כי הוא מסוכן לנוער וכו'. אני מאד מבקש אותך מאחר שאתה כותב לי מכתב ארוך תשע עמודים מכל מה שעובר עליך מאז וכו', והרס לך את כל החיים וכו', ואיך שאתה כבר לא מתפקד כלל, ולכן ההכרח לומר שהקדוש ברוך הוא שלח לדור הזה את רביז"ל שהוא הרחמן האמיתי, והוא הרופא האמיתי שיכול לרפאות את החולים הכי גדולים שבעולם, ולכן איעצך ויהיה אלקים עמך, קודם צא מעצמך, אין דבר כזה להתייאש, כי היאוש הוא יותר גרוע מהחטא וכו', ובפרט שפה אתה לא חטאת וכו', ואתה בכלל לא האשם וכו', ולכן תוציא את כל רגשי אשמה ממך, ואם תתקרב אל רביז"ל ותציית אותו, הוא ירפא אותך לגמרי, אבל כבר אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קכ"ג) שעיקר ההתקרבות אל הצדיק האמת הוא להשליך את דעתו לגמרי ולציית את הצדיק על כל אשר יאמר כי הוא זה יקיים. והנה יסוד היסודות אצל רביז"ל מה שאמר והכריז (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אין שום יאוש כלל, אין דבר כזה להתייאש, אפילו שכבר עבר עליו מה שעבר וכו', אסור להתייאש, ולכן צא מעצמך, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ב) אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן, ובפרט פה אצלך אתה לא קלקלת כלום, אדרבה קלקלו אותך, הרסו אותך לרסיסים וכו' וכו', למה אתה צריך לקחת את האשמה על עצמך? ולמה אתה צריך לחיות עם רגשי אשמה? בשעה שאתה הקרבן וכו'. ולכן ראה לעשות כל מיני פעולות שבעולם להחיות את עצמך בכל מה שיש בך, כי תהלה לאל יש בך הרבה נקודות טובות, וכמאמרם ז"ל (ברכות נז.) על הפסוק (שיר השירים ד') "כפלח הרמון רקתך" מאי רקתך, אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרמון, והזהירנו רביז"ל מאד מאד (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רפ"ב) להחיות את עצמו עם נקודות טובות שיש בו, ולא לתת שישברו אותו כלל, ואדרבה תכריח את עצמך להיות בשמחה, כי השמחה הוא רפואה לכל, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) שגם חכמי הרופאים אמרו שכל המחלות והחלאים רעים באים לאדם רק מחמת חסרון השמחה, ולכן צריכים להתאמץ ביתר שאת ביתר עוז להיות בשמחה, כי להיפך העצבות והמרה שחורה זה מביא לאדם את כל המחלות. ולכן תכריח את עצמך להיות בשמחה, וחכמינו הקדושים אמרו (תנחומא שמיני) אין השמחה ממתנת לאדם, לא כל מי ששמח היום שמח למחר, ולכן ראה לחטוף שמחה ולהיות תמיד בשמחה, ועל ידי זה תתרפא לגמרי, רק דע לך שמי שעבר טראומה כמו שאתה עברת וכו', קשה לו מאד מאד להיות בשמחה, ולכן תעשה כל מיני מאמצים שבעולם לשמוע קלטות של שמחה, ותשמח את עצמך בכל מיני אופנים שבעולם, כי השמחה מגבהת את מצב רוח האדם, ומרפא אותו לגמרי, ותרגיל את עצמך לשיר שירים וניגונים, שזה יגביה את רוחך, ואף שאתה לא בעל מנגן, עם כל זאת תראה לנגן לעצמך כל מיני ניגונים של שמחה כדי שתצא מעצמך וכו' וכו'. אני יודע שזה מאד מאד קשה וכו', עם כל זאת אתה צריך לרחם על עצמך, אתה בחור צעיר וכל העולם לפניך, ולמה תיתן שהס"מ שהוא השטן ישלוט עליך? ולכן תעשה כל מה שביכולתך לשמוע ניגונים של שמחה, וגם אתה תשיר לעצמך ניגונים של שמחה, וכבר אמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן רע"ג) טוב להאדם להרגיל את עצמו שיוכל להחיות את עצמו עם איזה ניגון, כי ניגון הוא דבר גדול וגבוה מאד מאד, ויש לו כח גדול לעורר ולהמשיך את לב האדם להשם יתברך. ואפילו מי שאינו יכול לנגן, אף על פי כן בביתו ובינו לבין עצמו יוכל להחיות את עצמו באיזה ניגון כפי שיוכל לזמר אותו, כי מעלת הניגון אין לשער. וכפי שתשמח את עצמך, כן יכנס בך בטחון עצמי ותצא מעצמך ולא תפחד משום בריה שבעולם, ותתחיל לחיות חיים נורמליים ככל אדם, ולזכות לכל זה גילה לנו רביז"ל עצה נוראה ונפלאה מאד, והוא שיחה בינו לבין קונו, היינו שאדם צריך להרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא כאשר ידבר איש אל רעהו והבן אל אביו בתמימות ובפשיטות גמור, וכל מה שהוא צריך הכתובת הראשונה והאחרונה זה רק הקדוש ברוך הוא, כי בזה שאדם מדבר אל הקדוש ברוך הוא ומבקש ממנו יתברך כל מה שהוא צריך, על ידי זה נתרחב לבו ודעתו ובונה את עצמו וכו', את הבטחון עצמי שלו וכו', ולכן הדבר הראשון תבקש הרבה ממנו יתברך: רבונו של עולם זכיני להיות בשמחה תמיד, ואזכה להרגיש את השמחה ברמ"ח איברי ושס"ה גידי, עד שהשמחה תגיע לרגלי, שאזכה לרקוד בכל יום מרוב שמחה על גודל החסד שעשית עמדי, שנבראתי מזרע ישראל, ואני יכול לקיים את מצוותיך, אנא רחם עלי והרחק ממני את העצבות והעצלות, וזכיני לדבר בכל יום עם אחרים משמחה, ואזכה לשמח את אחרים, ועל ידי זה גם אני אזכה לשמוח, ובזכות השמחה אזכה להכלל בך לגמרי, עד שלא אראה לפני עיני רק את אמתת מציאותו יתברך, איך שאתה מחיה ומהווה ומקיים את כל הבריאה כולה, וזכיני לאמונה ברורה ומזוככת שאזכה לדעת בידיעה ברורה שאתה נמצא ואין בלעדיך נמצא, ועל ידי זה תמחול לי על כל עוונותי, ואזכה להכלל בך מעתה ועד עולם אמן סלה. אל יהיה דבר זה קל בעיניך, אף שבהתחלה ידמה לך שאף אחד לא שומע אותך ולא מקשיב לך, צריך שתדע שאין דבר כזה, כי מלא כל הארץ כבודו והוא יתברך מנהיג את עולמו בחסד וברחמים בצדק ובמשפט, ודבר גדול ודבר קטן לא נעשה מעצמו אלא בהשגחת המאציל העליון, עד כדי כך שאמרו חכמינו הקדושים (חולין ז:) אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין מלמעלה; שאדם לא מקבל מכה קטנה באצבע קטנה אם לא מכריזין על זה קודם מלמעלה,. ולכן תיקח את עצמך בידיך, ותשכח את כל העבר שלך, ותתחיל בכל יום ובכל שעה ובכל רגע לעשות התחלה חדשה, ותראה שבמשך הזמן הכל יצא ממך וכו', ואף שלפעמים יעלה לך במוח והדעת כל העבר וכו', תשתדל מאד להשכיח את זה מדעתך, כי אין זה חכמה לחיות תמיד עם העבר וכו', אדם צריך תמיד להתקדם ולהסתכל על החיים קדימה וכו', ובפרט שאתה בחור צעיר שכל העולם לפניך, ואתה תצליח מאד בחייך אם תציית אותי, שהם דיבורי רביז"ל בעצמו, לא להאשים את עצמו על דבר שהוא לא עשה וכו', ולא ליפול ביאוש ובדכאון כלל וכו'. מה אומר לך החיים לא קלים, כל אחד עובר את הנסיונות הקשים והמרים שלו, וכבר אמר רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן תקנ"ה) שהקדוש ברוך הוא אוהב חסיד מטוגן, היינו על מי שעובר משברים וגלים ויכול להחזיק מעמד, כי זה עיקר גדולת בר ישראל כשעבר עליו איזה משבר בחיים וכו', ואפילו עדיין עובר עליו משבר בחיים וכו', הוא לא נשבר, אלא הוא מחזיק מעמד ומתחזק ביתר שאת ביתר עוז, זה מאד מאד חשוב בשמים, וכמובא (זוהר הקדמה ד.) מאן מנכון די חשוכא מהפכן לנהורא, וטעמין מרירא למתקא, עד לא ייתון הכא. מאן מנכון דמחכאן בכל יומא לנהורא דנהיר וכו' מאן דלא מצפה דא בכל יומא בההוא עלמא, לית ליה חולקא הכא; [מי מכם יכול להפוך את החושך לאור ואת המרירות למתיקות עד שלא יבא לעולם הבא וכו', מי מכם שמחכה בכל יום לאור הגנוז שיתגלה בעולם וכו', מי שלא יכול להראות את זה בעולם הזה, אין לו חלק בעולם הבא] מכל זה רואים מעלת האדם שאפילו שעובר עליו כל מיני חשכות ומרירות וכו' וכו', אף על פי כן הכל הוא מהפך לטובה, אשרי לו בזה ואשרי לו בבא. אני מאד מקווה ששורותיים אלו ינחמו אותך, ויציאו אותך מעצמך, ותתחיל לחיות חיים חדשים עם בטחון עצמי, ולא תפחד משום בריה שבעולם, אדרבה הנסיון הקשה שעברת וכו', אם תתחזק זה יעשה אותך לאדם מוצלח. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|