![]() |
||
שאלה:
מאת שלמה: ראיתי בגמרא מסכת תענית דף כ"ב. ר' ברוקא פגש את אליהו הנביא ושאל אותו האם יש פה בשוק אדם שהוא בן עולם הבא? ענה אליהו הנביא לא! לא מובן לי, כיצד בכל השוק אין יהודי אחד בן עולם הבא? והאם ר' ברוקא הוא בעצמו לא בן עולם הבא? הרי בתקופת התלמוד היו יותר צדיקים מהיום או לפחות בני עולם הבא אשמח לתשובה. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ד' לסדר אמור י"ז אייר ה'תשע"ב
שלום וברכה אל שלמה נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. תשואת חן לך על התפילות שאתה מתפלל על רפואתי והחלמתי המהירה, יעזור הקדוש ברוך הוא שכל התפלות שלך יתקבלו לרחמים ולרצון לפני אדון כל. קודם כל רבי ברוקא שאל את אליהו הנביא בכלליות אם יש עכשיו בשוק הזה אחד בן עולם הבא? הוא לא שאל על עצמו וכו', ומה שהשיב לו אליהו הנביא שאין וכו', התירוץ הוא פשוט, בוודאי לא היה אז, כי לא כל כך קל מגיעים אל עולם הבא וכו', כמו שאמר פעם מוהרנ"ת ז"ל לאחד שהתפאר על פלוני וכו', שנפטר שהוא בוודאי כבר אצל רביז"ל, ענה לו מוהרנ"ת ז"ל, מה אתה חושב מהיריד של קובליטש מגיעים כבר אל רביז"ל? ואותו דבר בענין עולם הבא, אתה חושב שעל ידי לחיצה בכפתור מגיעים כבר לעולם הבא? ולכן אליהו הנביא ראה שעכשיו פה בשוק אין אף אחד שהוא בן עולם הבא, וכן יש לפרש באופן אחר כי התכלית הוא להמשיך את העולם הבא בעולם הזה, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נ"ד) שצריכים לשמור על הזכרון לזכור בעלמא דאתי, היינו להמשיך את העולם הבא בעולם הזה, שאז הוא חי חיים טובים, ואל זה לא כל אחד זוכה שירגיש בחיים חיותו טעם עולם הבא, עד שהגיעו שני אנשים שהיו שמחים מאד, ועליהם אמר שהם בני עולם הבא, והלך לשאול אותם מה מעשיהם, ואמרו שהם אנשים שמבדחים את כל האנשים העצובים, ועושים שלום בין בני אדם שרבים ביניהם וכו. הרי שלך לפניך אם יש אדם שהוא תמיד שמח ומשמח את אחרים, וכן שומר מאד שלא יהיה שום מחלוקת בקהילה, אלא מגשר בין כולם וכו', הוא מוריד את העולם הבא לעולם הזה, וזה פשוט. ולכן אשרי האדם שלוקח את עצמו בידיו והוא תמיד שש ושמח עם נקודת יהדותו, ועם כל מצוה ומצוה שזוכה לקיים, שאמר רביז"ל (ספר המדות אות שמחה סימן א') כשאדם עושה מצוה בשמחה בידוע שלבו שלם עם אלקיו, וכן שומר מאד שיהיה שלום בין נשמות ישראל, אדם כזה מרגיש עולם הבא בעולם הזה, וכל החיים שלו חיים רוחנים, והוא טועם טעם עולם הבא עוד בזה העולם. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|
בעזה"י יום ד' לסדר אמור י"ז אייר ה'תשע"ב
שלום וברכה אל שלמה רביבו
נ"י
לנכון קבלתי את מכתבך.
תשואת חן לך על התפילות שאתה מתפלל
על רפואתי והחלמתי המהירה, יעזור הקדוש ברוך הוא שכל התפלות שלך יתקבלו לרחמים
ולרצון לפני אדון כל.
קודם כל רבי ברוקא שאל את אליהו הנביא בכלליות אם
יש עכשיו בשוק הזה אחד בן עולם הבא? הוא לא שאל על עצמו וכו', ומה שהשיב לו אליהו
הנביא שאין וכו', התירוץ הוא פשוט בוודאי לא היה אז, כי לא כל כך קל מגיעים אל
עולם הבא וכו', כמו שאמר פעם מוהרנ"ת ז"ל לאחד שהתפאר על פלוני וכו',
שנפטר שהוא בוודאי כבר אצל רביז"ל, ענה לו מוהרנ"ת ז"ל, מה אתה
חושב מהיריד של קובליטש מגיעים כבר אל רביז"ל? ואותו דבר בענין עולם הבא, אתה
חושב שעל ידי לחיצה בכפתור מגיעים כבר לעולם הבא? ולכן אליהו הנביא ראה שעכשיו פה
בשוק אין אף אחד שהוא בן עולם הבא, וכן יש לפרש באופן אחר כי התכלית הוא להמשיך את
העולם הבא בעולם הזה, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן
נ"ד) שצריכים לשמור על הזכרון לזכור בעלמא דאתי, היינו להמשיך את העולם הבא
בעולם הזה, שאז הוא חי חיים טובים, ואל זה לא כל אחד זוכה שירגיש בחיים חיותו טעם
עולם הבא, עד שהגיעו שתי אנשים שהיו שמחים מאד, ועליהם אמר שהם בני עולם הבא, והלך
לשאול אותם מה מעשיהם, ואמרו שהם אנשים שמבדחים את כל האנשים העצובים, ועושים שלום
בין בני אדם שרבים ביניהם וכו', הרי שלך לפניך אם יש אדם שהוא תמיד שמח ומשמח את
אחרים, וכן שומר מאד שלא יהיה שום מחלוקת בהקהילה, אלא מגשר בין כולם וכו', הוא
מוריד את העולם הבא לעולם הזה, וזה פשוט, ולכן אשרי האדם שלוקח את עצמו בידיו והוא
תמיד שש ושמח עם נקודת יהדותו, ועם כל מצוה ומצוה שזוכה לקיים, שאמר רביז"ל
(ספר המדות אות שמחה סימן א') כשאדם עושה מצוה בשמחה בידוע שלבו שלם עם אלקיו, וכן
שומר מאד שיהיה שלום בין נשמות ישראל, אדם כזה מרגיש עולם הבא בעולם הזה, וכל
החיים שלו חיים רוחנים, והוא טועם טעם עולם הבא עוד בזה העולם.
הקדוש ברוך הוא השומע
תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל
אשר תפנה תשכיל ותצליח.