שאלה: מאת אליהו: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר שלח כ' סיון ה'תשע"ב שלום וברכה אל אליהו נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. חסדי השם יתברך שזכית להתחתן ובזה אתה צריך לתת תודה והודאה להקדוש ברוך הוא, שזה המתנה הכי יפה שנתן לך הקדוש ברוך הוא את אשתך, ותקיים מה שאמר החכם מכל אדם (קהלת ד' ט') "טובים השנים מן האחד אשר יש להם שכר טוב בעמלם: כי אם יפלו האחד יקים את חבירו ואילו האחד שיפול ואין שני להקימו" וגו'. יש הרבה בני הנעורים שלא מסתדרים בבית וכו', וחסר להם חום ואהבה וכו', וקיבלו השפלות ומכות וכו', אבל אתה צריך לדעת שזה הכל מאחוריך, תראה לעשות התחלה חדשה, והדבר הכי חכם בחייך מה שאתה יכול לעשות בשבילך וכו', הוא רק לכבד ולייקר את אשתך, כי היא נשארה איתך, והיא מלווה אותך כל הדרך וכו'. ולכן שכוח תשכח את העבר שלך לגמרי, ותראה לבנות את עצמך בכל מה שאתה רק יכול, והעיקר שתעבוד על נקודה אחת שמחה, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (ירושלמי מועד קטן פרק ב' הלכה ד') שמחה לאדם בשעה שהוא דר בתוך שלו, עכשיו אתה יצאת מרשות הבית וכו', ובנית את ביתך, אזי אתה צריך למסור את נפשך על מידת השמחה כי אין דבר יותר חשוב כמו שמחה, וכל כך קשה לאדם להגיע למידת השמחה יותר מכל העבודות הכי קשות, קל יותר לצום וכו', ולסגף את עצמו עם סיגופים קשים ומרים וכו', העיקר לא להיות בשמחה. ולכן על שמחה צריכים מסירות נפש גדולה, ואמרו חכמינו הקדושים (תנחומא שמיני) לפי שאין השמחה ממתנת לאדם לא כל מי ששמח היום שמח למחר ולא כל מי שמיצר היום מיצר למחר לפי שאין השמחה ממתנת לאדם, ואם תהיה בשמחה כל החיים שלך ילכו כבר בצורה אחרת לגמרי, כי תזכה לישוב הדעת כמו שאמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן י') מה שבני אדם רחוקים מהקדוש ברוך הוא, זה מחמת חסרון ישוב הדעת, ולמה אין ישוב הדעת? כי חסר מהשמחה. ולכן תמסור את נפשך להיות בשמחה ואז תזכה לגדלות המוחין וכבר לא יחסר לך שום דבר, ותיכף ומיד כשתגיע לגדלות המוחין, ישתנה כל מהלך מחשבתך לגמרי, ורביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קס"ט) כשאדם שש ושמח אז הקדוש ברוך הוא בעצמו שומר אותו שלא יכשל בתאוות ניאוף. ולכן תעשה כל מה שביכולתך רק להיות בשמחה, ואף שמרוב צרות שעבר עליך בחייך אתה נמשך אל העצבות ואל העצלות וכו', דע לך אם אתה רוצה להתחיל לחיות חיים חדשים כמו שרביז"ל מלמד אותנו, אז אתה מוכרח לעבוד על נקודת השמחה. תראה למסור את נפשך להתפלל את השלוש תפלות שחרית מנחה ערבית במנין דייקא, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (ברכות ח.) מאי דכתיב (תהלים ס"ט) "ואני תפלתי לך הוי"ה עת רצון" אימתי עת רצון בשעה שהצבור מתפללין; ולכן תעשה לעצמך הרגל לבוא לבית הכנסת ואז טוב לך כל הימים, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ח') על מאמרם ז"ל (ברכות נד:) מחנה ישראל כמה הוי, תלתא פרסא, היינו כל זמן שאדם מתפלל את השלוש תפלות בכל יום, הוא נמצא במחנה ישראל, ואיך שהוא רק מתקרר ומתחיל להתרשל מאיזה תפלה לא להתפלל במנין, זה כבר קליפת עוג מלך הבשן שיעקור אותו מהיהדות. וכן זכור גם זכור שהעיקר ללמוד בכל יום מקרא משנה גמרא מדרש, שהלימודים האלו הם כנגד הד' עולמות, אצילות בריאה יצירה עשיה, ומי שלומד בכל יום את הד' לימודים האלו, ממשיך על עצמו הארה גדולה ונפלאה מאד, מקרא: היא בעשיה, משנה: היא ביצירה, גמרא: היא בבריאה, מדרש וזוהר: הם באצילות, אשרי מי שלומד בכל יום את הד' לימודים האלו לכל הפחות, וחבל שתחסר יום אחד מלימוד הארבע לימודים האלו, כי סוף כל סוף רק זה מה שישאר מאתנו, ואפילו שתלמד מכל שיעור קצת, זה גם כן דבר גדול מאד. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|