שאלה: מאת אושרי: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר מטות מסעי כ"ה תמוז ה'תשע"ב שלום וברכה אל אושרי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. כל הצרה של כל אדם למה הוא לא מתבודד, כי הוא רוצה להתבודד שעה שלימה, או כל היום, ומחמת שלא יכול, אז הוא לא מתבודד לגמרי, אבל באמת אדם צריך לדעת שמלא כל הארץ כבודו, ואיהו ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין, אין שום מציאות בלעדיך יתברך כלל, והכל לכל אלקות גמור הוא. ולכן צריכים לדעת אשר כל דיבור ודיבור שמדברים אליו יתברך זה הצלחה נצחית, הצלחה כזו אשר אין לתאר ואין לשער כלל, ואל יקל בעיניך דיבור אחד, כי אצלו יתברך מאד מאד חשוב כל דיבור שמדברים עמו יתברך, ואם היו בני אדם יודעים מעלת כל דיבור למעלה בשמים, היו מתמידים בזה כל יום ויום ובכל שעה ושעה וכו', כל כל דיבור שמדברים אליו יתברך זה מזעזע את כל העולמות, וזה אי אפשר להסביר בפה, ומכל שכן בכתב, ואם תהיה חזק לדבר אפילו דיבור אחד, תמשך לדבר עוד דיבור ועוד דיבור, עד שתהיה רגיל לדבר תמיד אליו יתברך. והעצה הכי טובה להתחיל עם חמש דקות. ולכן הרגל את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא על כל פנים חמש דקות, והלוואי שתוכל לגנוב בכל יום מדי פעם חמש דקות, וזה לא כל כך קשה, אבל למעלה בשמים חמש דקות זה מזעזע את כל העולמות, כי אפילו דיבור אחד שמדברים אליו יתברך, זה דבר גדול מאד, ומוהרנ"ת ז"ל אמר "גרויסע פינף מינוט" חמש דקות זה דבר גדול מאד, ויכולים לפעול אז הרבה דברים. ולכן אל תהיה בטלן, רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ט') עיקר החיות מקבלים מהתפלה, כמו שכתוב (תהלים מ"ב) "תפלה לאל חי", ומי שמרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא, אז הוא מרגיש שזה כל החיות שלו, אשרי מי שאינו מטעה את עצמו בזה העולם כלל, אלא הוא מחדיר בעצמו אמתת מציאותו יתברך, עד שמרגיש שהוא יתברך נמצא ואין בלעדו נמצא, ואז הדיבורים שמדבר עמו יתברך עם אמת, כאשר ידבר איש עם רעהו. ורואים בגשמיות פעם אדם מדבר עם חבירו קצת, פעם יותר, ופעם שעה וכו' וכו', כמו כן ויותר מכן אדם צריך להרגיל את עצמו להיות כל כך דבוק בו יתברך, שבכל פעם שרק צריך לדבר אליו יתברך, יהיה רגיל לדבר עמו יתברך כאשר ידבר איש עם רעהו. ואמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן קנ"ד) שעיקר מה שהגיע למדריגתו הוא רק על ידי ענין פראסטיק (פשיטות) שהיה מדבר הרבה. ומשיח הרבה בינו לבין קונו, ואמר תהלים הרבה בפשיטות. ועל ידי זה דייקא הגיע למה שהגיע, ואמר אם הייתי יודע שהשם יתברך יעשה ממני מה שאני עתה, דהיינו חידוש כזה, הייתי עושה ביום אחד מה שעשיתי בשנה כולה (כלומר שהיה מזדרז כל כך בעבודתו עד שמה שהיה עושה ועובד השם יתברך בשנה כולה היה עושה ביום אחד), והיה מתגעגע מאד אחר מעלת העבודה של פראסטיק (פשיטות) באמת, ואמר איי איי פראסטיק. גם אמר שדיבר עם כמה צדיקים גדולים ואמרו גם כן שלא הגיעו למדריגתם כי אם על ידי ענין פראסטיק, שעסקו בעבודתם עבודת השם יתברך בפשיטות גמור בהתבודדות ושיחה בינו לבין קונו וכו'. ועל ידי זה דייקא הגיעו למה שהגיעו, אשרי מי שיקיים את זה, ואז טוב לו בזה ובבא לנצח נצחים. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|