שאלה: מאת יוסף: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ד' לסדר ראה כ"ז אב ה'תשע"ב שלום וברכה אל יוסף נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. כי צריכים מאד מאד לשמור על העינים לא להסתכל בראיות אסורות שזה משגע את האדם לגמרי, ואמר החכם "אין חוצץ בפני התאוה כעצימת העינים" ואמר "אין לך אבר באברי האדם שיגרום לו מכשול כמו העינים". ולכן דע לך שהבחירה בידך, אם אדם מחדיר בעצמו אמתת מציאותו יתברך, ומרגיל את עצמו להסתכל בכל דבר על השכל שיש בכל דבר, שהוא החיות אלקות המחייה ומהווה את הדבר הזה, על ידי זה ינצל מראיות אסורות, וכמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רמ"ב) שיש אריך אנפין דקליפה שכל מקום שהוא רק מסתכל הוא רק רואה נשים וכו', ומהרהר אחריהן וכו', ויש אריך אנפין דקדושה שבכל מקום שמסתכל הוא רק רואה אלקותו יתברך, ומתדבק את עצמו בו יתברך. ולכן הבחירה בידי אדם, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ק"י) שאיש אחד שאל אותו: כיצד הוא הבחירה, השיב לו בפשיטות: שהבחירה היא ביד האדם בפשיטות, אם רוצה עושה, ואם אינו רוצה אינו עושה. וכתב מוהרנ"ת ז"ל רשמתי זאת, כי הוא נצרך מאד, כי כמה בני אדם נבוכים בזה מאד, מחמת שהם מורגלים במעשיהם ובדרכיהם מנעוריהם מאד, על כן נדמה להם שאין להם בחירה חס ושלום, ואינם יכולים לשנות מעשיהם. אבל באמת אינו כן, כי בוודאי יש לכל אדם בחירה תמיד על כל דבר, וכמו שהוא רוצה עושה. והבן הדברים מאד.
|