שאלה: מאת גלית: ? תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר כי תבוא ט"ז אלול ה'תשע"ב
שלום רב אל גלית תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. תודה רבה על הברכות ועל האיחולים לרפואה שלימה. לצערי הרב אני מוכרח להגיד לך אין דבר כזה לגלות סוד למישהו וכו', אם יש לאדם סוד ורוצה שאף אחד לא ידע מזה, עליו להחזיק את זה בתוך תוך עצמו, כמו שאמר החכם "מי שיעלים סודו – ישיג מה שירצה מחפצו", וזה הולך על כל אדם בעולם, אין דבר כזה להאמין למישהו נקודה! הרגע שמגלים משהו שרוצים להסתיר וכו', צריכים להיות בטוחים שכל העולם ידעו מזה, כי כל אחד יש לו חבר או כל אחת יש לה חברה, ומגלים את הסוד רק לאחד וכו', וכן כל אחד ואחת יגלו את הסוד רק לעוד אחד וכו', תהיי בטוחה שכל העולם כבר ידעו מזה, וזו המציאות המרה, כי אם רוצים להעלים ולהסתיר משהו, צריכים לדעת שהשיניים והשפתיים הם צריכים להיות המחסום של הלשון, עד שמה הסוד צריך לצאת, ואז תהי בטוחה שאף אחד לא ידע מזה, אבל הרגע שיוצא מהפה יהיה מה שיהיה וכו', כבר צריכים לדעת שכולם ידעו מזה. לא מבעיא שלאחרים אסור לגלות דבר שרוצים להעלים וכו', אלא אפילו הבעל לאשתו, או האשה לבעלה אסור לגלות, כמו שאמר הנביא (מיכה ז' ה') "אל תאמינו בריע אל תבטחו באלוף משוכבת חיקך שמור פתחי פיך", הרי זה בעלך וכו', הרי זו אשתך וכו', אם יש משהו שאני לא רוצה שידעו, אזי אסור לזה לצאת לגמרי מהפה, נקודה!
פעם נכנס כתב מפורסם בעולם אצל הרב הקדוש מליובאוויטש זי"ע, ודיבר עמו הרבי מה שדיבר וכו', לפני שהכתב יצא, שאל את הרבי איזה דברים מותר לו לפרסם מכל מה שדיברנו? ענה ואמר לו הרבי "מה שאני לא רוצה שידעו גם השולחן לא שומע", ויש בדיבור זה חכמה עמוקה, עמוק עמוק מי ימצאנו, כך זה החיים אשר אין להאמין לאף אחד, הרי זו אשתי וכו', אומר הנביא "משוכבת חיקך שמור פתחי פיך", וכמו כן האשה צריכה לא לגלות לבעלה, ואת הכלל הזה צריכים ללמוד פעם ולתמיד, אם רוצים לחיות חיים טובים ונעימים ומאושרים. עכשיו אחר שכבר גילית לבעלך הכל וכו', את צריכה להעמיד אותו על המקום, ולהגיד לו פתוח שזה לא יפה מה שהוא עושה, כי כך אמר החכם מכל אדם (משלי כ"ה ט') "ריבך ריב את רעך וסוד אחר אל תגל", ושיפסיק לצער אותך וכו' וכו', ואמרו חכמינו הקדושים (בבא מציעא נ"ט) לעולם יהא אדם זהיר באונאת אשתו, שמתוך שדמעתה מצויה אונאתה קרובה. הקדוש ברוך הוא יעזור שיהיה שלום בביתכם, כי אין עוד ברכה כמו השלום, כמאמרם ז"ל (עוקצין פרק ג') לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום. שנאמר (תהלים כ"ט) "הוי"ה עוז לעמו יתן הוי"ה יברך את עמו בשלום".
|