שאלה: מאת עוז: שלום לצדיק. עברתי לגור בקרית שמונה ובחסדי ה' זכיתי להכפיל את שעות הלימוד שלי פה. אבל מצד שני, אין לי פה חברים, כי כולם גרים במרכז. גם הרב שלי גר במרכז ואני די לבד פה כי רציתי לקיים "ודבק באשתו". העניין של הפרנסה מאוד מטריד אותי כי אני עובד מהבית ומפחד שלא אצליח לפרנס בכבוד ושאני אהיה בעל רע. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום א' לסדר ויצא ד' כסליו התשע"ג
שלום וברכה אל עוז נ"י לנכון קבלתי את מכתבך.
התחתנת, אתה צריך לדעת שאתה ואשתך הם עכשיו אחד, צריכים לחזק אחד את השני, ולא לשאול בכל פעם שאלות האם את אוהבת אותי? האם אני בעל טוב? כי זה מראה על ילדותיות שעדיין לא התבגרת וכו' וכו'. כל זוג שזכו להתחתן צריכים להיות מאד מאד שמחים ועליזים, כי רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רס"ה) שקודם שהנשמות יורדים כאן בזה העולם, למעלה הם נשמה אחד, וכשיורדים לזה העולם מתפצלים, הזכר יורד דרך זוג הורים אחד, והנקבה יורדת דרך זוג הורים אחרים, ועד שמוצאים אחד את השני לוקח זמן כי יש המון עיכובים, כמאמרם ז"ל (סנהדרין כב.) קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף, והרגע שמוצאים אחד את השני, הם מתאחדים יחד וזו השמחה הכי גדולה. והנה חכמינו הקדושים אמרו (בבא מציעא נט.) לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו, שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו, שנאמר (בראשית י"ב) "ולאברם הטיב בעבורה" והיינו דאמר להו רבא לבני מחוזא, אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו, (תכבדו ותייקרו את נשותיכם כדי שתתעשרו) ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"ט) שעיקר העשירות באה בזכות האשה. ולכן תזכרו שניכם אשר חכמינו הקדושים אמרו (סוטה יז.) איש ואשה זכו שכינה ביניהן, ואמרו (ירושלמי ברכות פרק ט' הלכה ח') אי אפשר לאיש בלא אשה ואי אפשר לאשה בלא איש אי אפשר לשניהן בלא שכינה, ובמקום שהשכינה נמצא שם הברכה מצויה, רק שיהיה ביניהם שלום ואהבה גדולה מאד, כי שלום אמרו חכמינו הקדושים (שבת י.) זה שמו של הקדוש ברוך הוא, ולכן אם מכניסים את הקדוש ברוך הוא בתוך הבית, זה נקרא שלום בית, היינו שמו של הקדוש ברוך הוא בתוך הבית. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|