שאלה: מאת ששון: שלום למורינו הרב הצדיק. אני אברך בן שלושים וחמש מצפת אב לשלושה ילדים. חזרתי בתשובה לפני תשע שנים. אני לומד בכולל חצות בציון רבי שמעון בר יוחאי, ואחר הצהרים אני עוסק בכתיבת סת"ם. אני משתדל בכל כוחי להתחזק בעצות רבינו הקדוש, אבל אני מרגיש חסרון גדול בעבודת השם, כי לא מצאתי חבורה רצינית של עובדי ה' שאני יכול להצטרף אליה, ואני חושב אולי לעבור למקום אחר. מה דעתו של הרב?
תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ה' לסדר וארא כ"ח טבת התשע"ג
שלום וברכה אל ששון נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אין אתה יכול לתאר ולשער את גודל הזכות שיש לך שאתה נמצא בכל חצות לילה אצל ציון התנא הקדוש רבי שמעון בן יוחאי, אשר אין למעלה מזה, ואתה צריך להחיות את עצמך עם הזכות הגדולה הזו שנפלה בחלקך, בכלל טוב מאד מאד שתתחיל לשמוח עם הנקודה שלך, ואל תסתכל על אחרים כלל, ותלך עם הגילוי שגילה לנו רביז"ל על הפסוק (יחזקאל ל"ג) "אחד היה אברהם" שאברהם עבד השם רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם, ולא הסתכל כלל על בני העולם, שסרים מאחרי השם ומונעים אותו, ולא על אביו ועל אמו ושאר המונעים, רק כאילו הוא אחד בעולם. וכן כל הרוצה להכנס בעבודת השם, אי אפשר לו להכנס כי אם על ידי בחינה זו שיחשוב שאין בעולם כי אם הוא לבדו יחידי בעולם, ולא יסתכל על שום אדם המונעו, כגון אביו ואמו או חותנו ואשתו ובניו וכיוצא, או המניעות שיש משאר בני העולם, המלעיגים ומסיתים ומונעים מעבודתו יתברך. וצריך שלא יחוש ויסתכל עליהם כלל, רק יהיה בבחינת: "אחד היה אברהם" כאילו הוא יחיד בעולם. אדם צריך לשמוח במקום שהוא נמצא, ובפירוש גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ד) אשר יש לכל אחד נקודה מה שאין בחבירו, ולכן מי יודע אם תמצא חבורה כזו וכו', מה שאתה חושב ומדמיין לעצמך וכו', אתה צריך לדעת שהיום עובר על כל אחד ואחד משברים וגלים אחרים, ואשרי מי שמחייה את עצמו עם ספרי רביז"ל, וצריכים לשמוח עם מה שיש לו, ולא לחשוב שבמקום אחר יהיה לי יותר טוב. ולכן אתה צריך להתחזק עם עצמך, והעיקר תרבה בשיחה בינך לבין קונך, וכך תזכה למצוא את המקום שלך, וזה מה שאמר הקדוש ברוך הוא למשה (שמות ג' ה') "של נעליך מעל רגליך כי המקום אשר אתה עומד עליו אדמת קודש הוא", תיכף ומיד כשאדם מוריד מעצמו את ההעלמות והסתרות שמעלימים ומסתירים את אמתת מציאותו יתברך, כבר נתגלה שאפילו בתוך הסנה, שם נמצא הקדוש ברוך הוא, וכמאמרם ז"ל (שבת ס"ז.) הסנה לאו משום דגביהת מכל אילני אשרי הקדוש ברוך הוא שכינתיה עלך, אלא משום דמייכת מכל אילני אשרי קודשא בריך הוא שכינתיה עלך; תיכף ומיד כשאדם מבטל את עצמו אל האין סוף ברוך הוא, מתגלה אליו השכינה, אפילו במקום שהוא נמצא שם. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|