שאלה: מאת הלל שלום: שלום וברכה לצדיק. למרות החושך וההסתרה שיש, אף על פי כן אני זוכה לחשוב על ה' ולדבר איתו, וזה רק בזכות הספרים שלך שמחיים אותי, ממש תורת אמת הייתה בפיהו, ה' ישלם שכרך על כל מעשיך. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר משפטים כ"ו שבט התשע"ג
שלום וברכה אל הלל שלום נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אמר (ספר המדות אות חיתון סימן י') מי ששומר את עצמו מללון וגם לדור שני זוגות בבית אחד, על ידי זה זוכה לחתנותא כהנים ובני אדם חשובים גדולים; וכן אמר (שם אות המתקת דין סימן צ"ח) לא טוב לשני בני אדם ששמותיהם שווים, שידורו בדירה אחת; כל זה כוונת רביז"ל ששני זוגות לא יגורו בבית אחד, אבל זה לא אומר שאם אדם מארח את מישהו, או שהולכים להתארח אצל ההורים שאסור להם לגור יחד, הרי זה רק זמני, ובפרט זה לא שייך אצל הורים, אדרבה זו שמחה מאד גדולה לההורים שהילדים באים להתאכסן אצלם. ומה שרביז"ל כיוון, זה ללכת להשכיר ביחד שני זוגות דירה וזה פשוט. באמת מובא בצוואת רבי יהודה החסיד (סימן ל"ד) שלושה בעלי בתים לא ידורו בבית אחד, כי אחד מהם יהיה עני או ימות, ומכל שכן ד' או ה', ופירשו המפרשים בדווקא בדירה אחת משום עין הרע, וכן משום חוסר צניעות וכו', וכך מובא בספר "ש"ך על התורה" (פרשת שמות) שלא ידורו שנים בבית אחד משום דחציפות הוא, אם ידע יום טבילת אשת חבירו, שלא יבוא להרהר בה; עיין שם. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|