שאלה: מאת אברהם: תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ה' לסדר בלק י"ב תמוז התשע"ג שלום וברכה אל מרדכי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. עכשיו אשאל אותך: אחר שעברנ שבת קודש שאז היה גילוי אלקות בתכלית המדריגה העליונה, וזכו לאכול את השלוש סעודות שהם מרמזים נגד חקל תפוחין קדישין (שזה מלכות), אחר כך עתיקא קדישא (שזה כתר), אחר כך זעיר אנפין (שזה השש ספירות מחסד עד יסוד) היינו על ידי שלושת הסעודות ממשיך על עצמו את שלושת השמות אהי"ה הוי"ה אדנ"י, ואמרו חכמינו הקדושים (שבת קי"ח.) כל המקיים שלוש סעודות בשבת, ניצול משלוש פורעניות – מחבלו של משיח, ומדינה של גיהנום, וממלחמת גוג ומגוג. איזה זכות זו לאדם לאכול את השלוש סעודות בשבת קודש, שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נ"ז) אכילת שבת כולה קודש כולה אלקות, והנה בא מוצאי שבת ואנחנו מכינים את עצמם לגאולה, שקודם יבוא אליהו הנביא ויבשר לנו בשורות טובות, שמשיח צדקינו כבר עומד מוכן לבוא, ובין כך חבורה שלימה יתיישבו שהם הולכים לשחק כדור רגל… ולכן אשאל אותך האם בשביל זה חזרו בתשובה שבמוצאי שבת ילכו לשחק כדור רגל כמה שעות כדי לחלץ את העצמות? הרי עכשיו במוצאי שבת אנחנו מחכים לגילוי אליהו שיבשר לנו את הגאולה, ואיך יש לנו זמן לבלות כמה שעות לרוץ ולהתרוצץ וכו', אחר הכדור וכו', לבעוט את הכדור וכו', ולתפוס את הכדור וכו', ומה יאמר אליהו הנביא על זה? האם בשביל זה חזרנו בתשובה? כמו כן בכלליות העולם – הם מתעוררים קודם אור בוקרן של ישראל וקמים בעוד לילה בעוד התגברות חשכת הגלות שדומה ללילה, ונותנים טרף לביתם וחק וכו', דהיינו שלומדין עם תלמידיהם ומגלים להם אלקותו יתברך ומעוררים אותם לתשובה, ומקרבין אותם לאביהם שבשמים. ואז קודם אור היום, דהיינו קודם ביאת משיח, אז עיקר הרבותא מי שזוכה להבחין עתה בין יום ובין לילה, דהיינו בין הצדיקים האמיתיים, שהם בחינת אור יום, כי כל צדיק אמת הוא בחינת משה משיח, שזה אור יום, שהוא אור האמת, ובין השקר שהוא בחינת חשכת לילה, שהוא עבד, היינו שינה, כי עשרה קבין שינה ירדו לעולם, תשעה נטלו עבדים (קדושין מ"ט), שהם סוד ארור כנען, היינו זוהמת הנחש סטרא דמותא, שהוא שקר, וכמבואר בדברי רביז"ל על הענין שקשה לישון במוצאי שבת (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קי"ז) שאז נעשה ההבדלה בין האמת להשקר, בין האור לחושך, ועל כן אז מתחיל התנוצצות משיח צדקינו. ולכן איך יכולים לשחק אז כדור רגל, שדבר זה שייך לחכמת היוונים לבעוט בכדור וכו', ולרוץ לתפוס את הכדור וכו', שעות על גבי שעות וכו', האם בשביל זה חזרנו בתשובה? האם עדיין השכל שלנו נשאר ברגלים כמו אומות העולם שכל שכלם הוא רק ברגלים לבעוט בכדור וכו', ולרוץ אחר הכדור וכו', ועל זה הם מבלים שעות על גבי שעות, זה בועט את הכדור, וזה רץ לתפוס את הכדור וכו', וכן חוזר חלילה שעות על גבי שעות, האם בשביל זה התקרבנו אל רביז"ל? ולכן מה טוב ומה נעים באם תחזרו יותר ויותר בתשובה, ומה טוב ומה נעים לומר את התפלה שתיקן הרב הקדוש מטשערין ז"ל על תורה זו (תפלות ותחנונים תפלה י"ג): דרך שקר הסר ממני ותורתך חנני, דרך אמונה בחרתי משפטיך שויתי, כל מצוותיך אמונה שקר רדפוני עזרני, מפקודיך אתבונן על כן שנאתי כל אורח שקר, שקר שנאתי ואתעבה תורתך אהבתי, ואל תצל מפי דבר אמת עד מאד, כי למשפטיך יחלתי, עיני בנאמני ארץ לשבת עמדי, הולך בדרך תמים הוא ישרתני, לא ישב בקרב ביתי עושה רמיה דובר שקרים לא יכון לנגד עיני. רבונו של עולם, אתה ידעת גודל התפשטות השקר בעולם, עד שרוב העולם מקרבין רק את השקר ומרחקין האמת, ואתה הודעת לנו כי עיקר התגלות האמת יהיה לעתיד לבוא כשיבוא אליהו ומשיח, כמו שכתוב שפת אמת תכון לעד, כי אין אליהו בא אלא לרחק המקורבין בזרוע, ולקרב המרוחקין בזרוע, היינו לרחק השקר ולקרב האמת, ואתה הודעת לנו שבכל מוצאי שבת מתחיל בחינת התגלות אליהו, על כן חוס וחמול נא עלינו וזכנו לקבל קדושת שבת קודש כראוי, ועל ידי זה נזכה תיכף במוצאי שבת לקבל הארה אמיתיית מבחינת התגלות אליהו הנביא זכור לטוב, וזכינו לקיים מצות הבדלה על היין בכל מוצאי שבת קודש, ועל ידי זה נזכה לקבל הארת הדעת האמיתי דקדושה, עד שנזכה גם בכל ימי החול לעבוד אותך בדעת שלם ואמת, ולרחק השקר הנמשך מבחינת הנחש שהביא מיתה לעולם, ונזכה לדבק עצמינו במדת האמת שהוא בחינת סם חיים, ותצילני מכל מיני עבדות, ונזכה לקבל עלינו עול תורה, ותפרוק מעלינו עול מלכות ועול דרך ארץ, ונזכה לעבוד אותך עבודה שלימה עם דעת שלם ומוחין גדולים, עד שנזכה שתהיה עבודתינו לפניך בבחינת עבודת הבן שעובד את אביו, שזה למעלה ממדרגת העבד שעובד את אדונו, ותזכנו למעט בשינה בכל האפשר, ויקויים מקרא שכתוב אל תתן שינה לעיניך ותנומה לעפעפיך, ונאמר מעט שנות מעט תנומות מעט חיבוק ידים לשכב, ובא כמהלך ראשך ומחסורך כאיש מגן, אמן כן יהי רצון.
|