שאלה: מאת מאיר: שלום וברכה לצדיק. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר האזינו כ"ו אלול ה'תשע"ג
שלום וברכה אל מאיר נרו יאיר לנכון קבלתי את מכתבך. שאלה גדולה ומעניינת מאד שאלת, ואני מוכרח לומר לך שיוצא מזה לימוד עמוק עמוק – אם אדם שומר על עיניו ואין לו שום הסתכלות בזה העולם כלל, הוא נכלל באין סוף ברוך הוא ואינו רואה רק את אמתת מציאותו יתברך, וכן אין לו שום שמיעה בזה העולם, ואינו שומע שום חסרונות של זה העולם, וחי חיים טובים, וכן אין לו שום דיבור בזה העולם שאינו שבח להקדוש ברוך הוא, כי מרוב התכללותו באין סוף ברוך הוא, אזי אפילו כשכבר מדבר עם בני אדם – זה שבחים או תפלות לו יתברך (עיין לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ה'), וכן שאר שבחים על אבריו וכו', אדם שאוחז בזה, כבר אף פעם לא יהיה בכעס כלל, מאחר שהוא כבר נכלל בו יתברך, ואת המדריגה הזו יכניס משיח בעולם אשר כל ענינו יהיה "חוטם", היינו אריכת אפים (ישעיה מ"ח ט') "ותהלתי אחטם לך", כי כל ענינו יהיה תפלה, (עיין ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ב') אשרי עין ראתה חידושים כאלו אשרי האוזן ששומעת נפלאות כאלו, שלא שמעו ולא ראו מעולם. וידוע מה שמוהרנ"ת ז"ל אמר, חכמינו הקדושים אמרו (עבודה זרה ה:) עד ארבעים שנין לא קאים אדם על דעתו של רבו, ועכשיו אני מבין שכל השבעה בעטלריס הם היו בבעטליר אחד שהוא רביז"ל בעצמו, כי אם היה יכול לספר סיפור כזה בוודאי אחז בזה בשלימות בתכלית השלימות, ואת השגותיו הקדושות הוא רוצה לזכות אותנו.
ועכשיו מובן ממילא למה לא מזכיר את החוטם אצל הסיפור של השבעה בעטלריס וכו', כי מאחר שכבר זכה למה שזכה עין לא ראתה וכו', אזי כבר לא שייך אצלו כל הענין של כעס וקפידות, וכמו שהתפאר רביז"ל שעל ידי ארץ ישראל זכה שכבר אין לו שום כעס וקפידות על אף אחד, ועל שום דבר בעולם (עיין ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קנ"ה) שבארץ ישראל זוכים לשלימות אריכת אפים בתכלית השלימות.
הקדוש ברוך הוא יזכינו להתמיד בספרי רביז"ל ולהרבות בתפלה ובקשה שנזכה לקיים את דבריו העמוקים מני ים וכו', ונזכה גם כן להכלל בו יתברך בתשובה שלימה בלי שום הטעיה שלא נטעה עצמנו כלל.
|