שאלה: מאת אביעד: אני בחור רווק, ולמרות שאני לא רוצה, אני נכשל כל הזמן בפגם הברית. איך מתגברים על התאווה הבוערת בי ומפסיקים לחטוא? והאם יש לי סיכוי לתקן את כל מה שעשיתי? תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' ו' תשרי בין כסה לעשור ה'תשע"ד
שלום וברכה אל אביעד נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ב) אם אתה מאמין שיכולים לקלקל – תאמין שיכולים לתקן, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אין שום יאוש בעולם כלל! אסור להתייאש בשום פנים ואופן, יהיה איך שיהיה ויהיה מה שיהיה, ולכן עליך להתחזק ביתר שאת וביתר עוז ולחזור בתשובה שלימה, כי אין לך דבר העומד בפני התשובה, ורביז"ל אמר (שיחות הר"ן סימן ע"א) על מה שכתוב בזוהר הקדוש (וישב קפ"ח. וכן ויחי רי"ט:) שעל פגם הברית, בפרט מאן דאושיד זרעא בריקניא חס ושלום, [הוצאת זרע לבטלה] אין מועיל תשובה. אמר על זה רביז"ל שאין הדבר כן, רק על הכל מועיל תשובה. ואמר: שבזה המאמר זוהר אין שום אדם מבין הפשט רק הוא לבד. והכלל, שבאמת מועיל תשובה בודאי על חטא זה, אפילו אם הירבה לפשוע חס ושלום בזה, וכבר מובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן מ"ט) שעיקר התשובה הוא לבל יעשה עוד מכאן ולהבא, והוא מוכרח לעבור באלו המקומות והענינים שהיה בהם בתחילה ולהתנסות שם וכו', וכשמרחם על עצמו עכשיו ואינו עושה עוד מה שעשה מקודם, ומשבר תאותו, זהו עיקר התשובה וכו', עיין שם. ודע לך שהחטא הזה בא לאדם רק מחמת עצבות ומרירות ודכאון שמתלבשים עליו, ולכן אתה צריך לעשות כל מה שביכולתך קודם להיות בשמחה עצומה, כי בפירוש גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קס"ט) שמי שתמיד שמח הקדוש ברוך הוא ישמור אותו מפגם הברית, ולכן חזק ואמץ מאד להיות בשמחה, ועיקר השמחה הוא שמחת המצוות, ורביז"ל אמר (ספר המידות אות שמחה סימן א') כשאדם עושה מצוה בשמחה – זה סימן שלבו שלם עם אלקיו, וצריכים הרבה לבקש את הקדוש ברוך הוא על שמחה, כי שמחה היא אור כל כך גדול שאי אפשר לקבלו אלא על ידי ריבוי תפילה, לבקש ולהתחנן ממנו יתברך בכל יום: רבונו של עולם! חוס וחמול עלי וזכיני להיות בשמחה תמיד, ואזכה לרקוד מרוב שמחה, שהשמחה תעבור דרך רמ"ח אברי ושס"ה גידי, ואזכה להרגיש את אמתת מציאותך תתברך, שאתה נמצא ואין בלעדיך נמצא, ורק בשביל זה נבראתי וירדה נשמתי אל העולם הגשמי והחומרי הזה, הכל כדי שאזכה להכיר אותך מכל פרט מפרטי הבריאה. אבל אתה יודע שפגמתי במחשבה, בדיבור ובמעשי, שעל ידי זה נמשכו עלי עצבות ועצלות, שמשם נמשכו עליי כל הצרות והדינים והעניות והדחקות, ולכן, אבי שבשמים, חוס וחמול עלי שאזכה לנתק את עצמי מגשמיותי, ואזכה להיות רק בשמחה, ואשמח את עצמי, וכן אזכה לשמח את אחרים, אשר אין עוד מצוה יותר גדולה מזו מלחזק שבורי לב, ותן בליבי שמחה שאוכל לשמוח בעצמי עם נקודת יהדותי, וכן אוכל לשמח את כל בר ישראל כל ימי חיי, עד היום שאצטרך לעזוב את זה העולם, וגם אז אזכה להכלל לגמרי באין סוף ברוך הוא, ואחזור אל שורשי הנצחי, אמן סלה. כך תתפלל בכל יום וזה יועיל לך מאד. בענין מציאת הזיווג אסור להיות בררן, אלא תיכף ומיד שיציעו לך בת זוג, תתחתן לשם שמים כדי להנצל מעוונות חמורים כאלו, ורביז"ל הקפיד מאד מאד להתחתן מה שיותר בגיל צעיר, ואשרי מי שמתחתן בגיל שבע עשרה, כי חכמינו הקדושים אמרו (אבות פרק ה') בן שמונה עשרה לחופה; ונפסק להלכה (שולחן ערוך אבן העזר סימן א' סעיף ג') מצוה על כל אדם שישא אשה בן שמונה עשרה; וכתבו הפוסקים שהכוונה היא בתחילת שמונה עשרה, היינו כיון שמגיע לגיל שבע עשרה ויום אחד, הוא נכנס כבר לשנת השמונה עשרה, ואז הוא צריך להתחתן, וכן הוא החוק הקיים בהרבה מדינות. וכתוב בשולחן ערוך (שם סעיף א') חייב כל אדם לישא אשה כדי לפרות ולרבות, וכל מי שאינו עוסק בפריה ורביה כאילו שופך דמים וממעט את הדמות וגורם לשכינה שתסתלק מישראל. הגה: וכל מי שאין לו אשה – שרוי בלא ברכה בלא תורה כו' ולא נקרא אדם. וכיון שנשא אשה עונותיו מפקפקים, שנאמר (משלי י"ח כ"ב) "מצא אשה מצא טוב ויפק רצון מאת הוי"ה"; ותכלית החתונה לפרות ולרבות ולהשמר מחטאים, ויהיה מוחו נקי ללמוד את התורה הקדושה, כמאמרם ז"ל (יומא עב:) על הפסוק (תהלים יט) "יראת הוי"ה טהורה עומדת לעד" – אמר רבי חנינא: זה הלומד תורה בטהרה. מאי היא? נושא אשה ואחר כך לומד תורה.
וחכמינו הקדושים אמרו (קידושין כ"ט:) משתבח ליה רב חסדא לרב הונא בדרב המנונא דאדם גדול הוא. אמר ליה: כשיבא לידך הביאהו לידי. כי אתא, חזייה דלא פריס סודרא, אמר ליה: מאי טעמא לא פריסת סודרא? אמר ליה: דלא נסיבנא. אהדרינהו לאפיה מיניה, אמר ליה: חזי דלא חזית להו לאפי עד דנסבת. רב הונא לטעמיה, דאמר, בן עשרים שנה ולא נשא אשה – כל ימיו בעבירה. בעבירה סלקא דעתך? אלא אימא כל ימיו בהרהור עבירה. אמר רבא וכן תנא דבי רבי ישמעאל: עד כ' שנה יושב הקדוש ברוך הוא ומצפה לאדם מתי ישא אשה, כיון שהגיע כ' ולא נשא, אומר תיפח עצמותיו; ולכן כל בחור רווק שרוצה להנצל מהחטא המגונה של הוצאת זרע לבטלה שיעשה כל מה שביכולתו להתחתן, ואף שמובא (תיקוני זוהר תיקון י"ד) שעל ידי שפוגמים בברית קשה מאד למצוא את זיווגו, וכן אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן פ"ז) שעל ידי פגם הברית מאד מאד קשה למצוא את זיווגו, ואפילו כשמוצאים אותה כבר, היא תמיד מתנגדת אליו וכו', עם כל זאת אם אדם חוזר בתשובה אזי היא מתהפכת להיות כרצונו, והם חיים ביחד באהבה אחווה וריעות, ולכן ראה לומר את התפלה הזו בכל יום, ותראה שזה יועיל לך מאד מאד למצוא את בת זוגך מה שיותר מהר:
רבונו של עולם! חוס וחמול עלי וזכיני למצוא את בת זוגי. ואתה בעצמך יודע שאני מוכן כבר להתחתן כדי להנצל מעבירות חמורות, אך מפני מעשיי המגונים והרעים שעשיתי עד עכשיו, נתעכבה מציאת זיווגי, ואני נמצא בצער גדול מאד, כי אתה גילית על ידי חכמינו הקדושים כל השרוי בלא אשה – שרוי בלא שמחה, ובלא תורה, ובלא חומה, ובלא שמירה, ולכן הנני מתחרט על כל עוונותי שעשיתי עד עכשיו, ואני מקבל על עצמי לחזור בתשובה שלימה. וגילית לנו על ידי התנא האלקי רבי שמעון בן יוחאי (תיקוני זוהר תיקון י"ד) עם כל דא, דחזר בתשובה – חזר ויהיבנא ליה בת זוגיה, והנני שב בתשובה שלימה, ולכן תזמין לי את בת זוגי, ואזכה להקים בית נאמן בישראל, ולעשות רצונך מעתה ועד עולם, אמן סלה.
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|