שאלה: מאת דן: לכבוד קדושת מוהרא"ש שליט"א, שלום רב. תודה רבה על 'שו"ת ברסלב' ועל האתר, אנו מתפללים לרפואת הרב ועל הגעתו לגור ביבנאל בעזרת השם ובישועתו. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' מחרת יום הכיפורים שם השם [י'] ה'תשע"ד
שלום וברכה אל דן נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אדם צריך לדעת שאי אפשר לדעת את דרכי המקום ברוך הוא יתברך שמו, ואסור להרהר אחר מדותיו יתברך, יש הרבה דברים שאנחנו לא מבינים ואי אפשר להבין, וצריכים תמיד לומר את הפסוקים האלו (תהלים קמ"ה) "צדיק הוי"ה בכל דרכיו וחסיד בכל מעשיו", וכן (דברים ל"ב) "הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא". מה טוב ומה נעים לבדוק את כל המזוזות של הבית, כי כשיש מזוזות כשרות בבית אין מה לפחד כלל, כי כך מובא בתיקוני זוהר (תיקון י') על הפסוק (דברים ו' ט') "וכתבתם על מזזות ביתך" – מזוזת כתיב זז מות [היינו המילה מזוזת היא שתי תיבות – זז מות, כי בבית שיש מזוזה שמה לא יקרה מות, ולכן צריכים להזהר מאד מאד לבדוק את המזוזות של הבית]. וכן מובא בזוהר (ואתחנן רס"ג:) פקודא למקבע בר נש מזוזה לתרעיה, למהוי כל בר נש נטיר מעם קודשא בריך הוא [מצוה לאדם לקבוע מזוזה בפתח ביתו, כדי שיהיה כל אדם שמור מהקדוש ברוך הוא], כד נפיק וכד עייל [כשיוצא מפתח ביתו וכשנכנס לביתו], ורזא (תהלים קכ"א) "הוי"ה ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם", בגין דרזא דמזוזה איהו קאים תדיר לפתחא [מפני שסוד המזוזה תמיד מונחת בפתח של הבית], ודא איהו פתחא דלעילא [שזה נגד הפתח העליון ממנו יתברך], ודא איהו דרגא דאקרי שומר לאשתכחא בנטירו [וזה סוד השמירה ששומר את האדם], דבר נש לאו איהו נטיר בר נטירו דקודשא בריך הוא דאיהו נטיר תדיר וקאים לפתחא ובר נש לגו [כי אדם הוא לא שומר, ולא יכול להשמר, כי אם על ידי הקדוש ברוך הוא, שהוא שומר תמיד ונמצא בפתח הבית, והאדם נמצא בפנים]. ותו, דלא ינשי בר נש דוכרנא דקודשא בריך הוא לעלמין [ועוד טעם למה המזוזה בפתח הבית, כדי שאדם תמיד יזכר בהקדוש ברוך הוא ביציאתו מהבית, ובכניסתו אל הבית]. ולכן אשרי האדם שבודק את המזוזות שלו, ובפרט בעיתים הללו ששורים דינים וכו', אזי צריכים לשמור מאד מאד שיהיו לו מזוזות כשרות, ואסור להקל בזה, כי המקל בזה מקל בחייו, ותיכף ומיד כשאין על פתח הבית מזוזות כשרות, צריכים לחשוש שלא יקרה חס ושלום משהו, וכך מובא (זוהר חדש רות) בפתח המצוי מזוזה אין מזיק ואין שטן ואין פגע רע מתקרב אליו. ראוי להם לשמוח מאד עם שתי הבנות שנתן להם הקדוש ברוך הוא, ולא להכנס בלחץ יותר, והקדוש ברוך הוא ירחיב להם בגשמיות וברוחניות גם יחד.
|