• רבי נחמן מברסלב
  • רבי נתן מברסלב
  • מוהרא"ש
  • תיקון הכללי
  • יבנאל

היום

ו׳ בשבט ה׳תשפ״א – 19/01/2021
יום שלישי, ינואר 19, 2021
ברסלב סיטי
  • חסידות ברסלב
    • חדשות ברסלב
    • מוסדות ״היכל הקודש״
    • רבי נחמן מברסלב
    • פעולת הצדיק
    • רבי נתן מברסלב
    • ספרי היסוד של חסידות ברסלב
    • החיזוק היומי
    • חדשות מיבנאל עיר ברסלב
    • כפית התחזקות
    • חגים ומועדים בברסלב סיטי
  • אומן
    • אומן שיעורים לצפייה
    • אומן שאלות ותשובות
    • אומן שיעורים להאזנה
    • אומן – ספרים וקונטרסים
    • אומן – כל השנים
      • אומן ראש השנה תשע"ז
      • אומן ראש השנה תשע"ו
      • אומן ראש השנה תשע"ה
      • אומן ראש השנה תשע"ד
      • אומן ראש השנה תשע"ג
      • אומן ראש השנה תשע"ב
      • אומן ראש השנה תשע"א
  • הצדיק מיבנאל
    • מיהו הצדיק מיבנאל
    • ציון מוהרא"ש זצוק"ל
    • הילולת מוהרא"ש
    • מכתבי הצדיק לגברים
    • מכתבי הצדיק לנשים
    • הוא היה אומר
    • ומנהגו היה
    • משולחנו של צדיק
    • ביקורים בישראל
  • מאמרים
    • הילולת הצדיקים
    • סיפורי ניסים
    • סיפורי הפצה
    • מקווה מלכה – סיפורי ישועה
    • סיפורי ״אשר בנחל״
    • משולחנו של צדיק
    • פינת המתכונים
    • ומנהגו היה
    • הוא היה אומר
    • יש לי מושג
    • מאמרי זאת התורה
    • תמונות מספרות
    • דברי אש"ר שמתי בפיך
    • צדיק מה פעל
    • שו"ת אש"ר יעצני
    • שיחות מוהרא"ש
    • מאמרי תוך הנחל
  • טורים וראיונות
  • מדיה
    • וידאו
    • שמע
      • שיעורים בלשון הקודש
      • שיעורים באידיש
    • הרב יואל ראטה – החיזוק היומי המתורגם
  • שאלות ותשובות
    • שו"ת ברסלב
    • שאל את הרב
    • שותא דינוקא
  • תרומות
    • בית התבשיל ״אהל אברהם״
    • מקווה מלכה
  • ספרייה
    • קונטרסים
    • ספרי מוהרא"ש
    • ספרי רבי נתן
    • תפילות וסגולות
    • עלוני פרשת השבוע
    • ספרייה טקסטואלית
  • בית התבשיל
אין תוצאות
צפה בכל התוצאות
  • חסידות ברסלב
    • חדשות ברסלב
    • מוסדות ״היכל הקודש״
    • רבי נחמן מברסלב
    • פעולת הצדיק
    • רבי נתן מברסלב
    • ספרי היסוד של חסידות ברסלב
    • החיזוק היומי
    • חדשות מיבנאל עיר ברסלב
    • כפית התחזקות
    • חגים ומועדים בברסלב סיטי
  • אומן
    • אומן שיעורים לצפייה
    • אומן שאלות ותשובות
    • אומן שיעורים להאזנה
    • אומן – ספרים וקונטרסים
    • אומן – כל השנים
      • אומן ראש השנה תשע"ז
      • אומן ראש השנה תשע"ו
      • אומן ראש השנה תשע"ה
      • אומן ראש השנה תשע"ד
      • אומן ראש השנה תשע"ג
      • אומן ראש השנה תשע"ב
      • אומן ראש השנה תשע"א
  • הצדיק מיבנאל
    • מיהו הצדיק מיבנאל
    • ציון מוהרא"ש זצוק"ל
    • הילולת מוהרא"ש
    • מכתבי הצדיק לגברים
    • מכתבי הצדיק לנשים
    • הוא היה אומר
    • ומנהגו היה
    • משולחנו של צדיק
    • ביקורים בישראל
  • מאמרים
    • הילולת הצדיקים
    • סיפורי ניסים
    • סיפורי הפצה
    • מקווה מלכה – סיפורי ישועה
    • סיפורי ״אשר בנחל״
    • משולחנו של צדיק
    • פינת המתכונים
    • ומנהגו היה
    • הוא היה אומר
    • יש לי מושג
    • מאמרי זאת התורה
    • תמונות מספרות
    • דברי אש"ר שמתי בפיך
    • צדיק מה פעל
    • שו"ת אש"ר יעצני
    • שיחות מוהרא"ש
    • מאמרי תוך הנחל
  • טורים וראיונות
  • מדיה
    • וידאו
    • שמע
      • שיעורים בלשון הקודש
      • שיעורים באידיש
    • הרב יואל ראטה – החיזוק היומי המתורגם
  • שאלות ותשובות
    • שו"ת ברסלב
    • שאל את הרב
    • שותא דינוקא
  • תרומות
    • בית התבשיל ״אהל אברהם״
    • מקווה מלכה
  • ספרייה
    • קונטרסים
    • ספרי מוהרא"ש
    • ספרי רבי נתן
    • תפילות וסגולות
    • עלוני פרשת השבוע
    • ספרייה טקסטואלית
  • בית התבשיל
אין תוצאות
צפה בכל התוצאות
ברסלב סיטי
אין תוצאות
צפה בכל התוצאות
בית שאלות ותשובות שו"ת ברסלב

מאז שחזרתי בשאלה יש בתוכי מלחמה פנימית שלא מניחה לי

מערכת ברסלב סיטי מאת מערכת ברסלב סיטי
10/02/2019
בתוך שו"ת ברסלב
זמן קריאה:3 דקות זמן קריאת מאמר זה
0
מאז שחזרתי בשאלה יש בתוכי מלחמה פנימית שלא מניחה לי
52
צפיות
Share on FacebookShare on Twitter

שאלה:

מאת שוקי:
שלום. גדלתי במשפחה חרדית, ולפני כשנתיים, כשהייתי בגיל תשע-עשרה, ואחרי שעברתי הרבה משברים בבית – עזבתי את הדרך, או כמו שההורים שלי קוראים לזה 'פרקתי עול'. מאז ועד היום עברו יותר משנתיים, ואני חי את חיי כחילוני גמור.
בתקופה הזו אני במלחמה פנימית – מצד אחד המשברים והויכוחים שחויתי בבית הותירו בי צלקות כואבות וניכור לכל מה שקשור לדת, ומצד שני המצפון שלי לא שקט ובתוך תוכי אני יודע שעזבתי את האמת ובחרתי בחיי החופש.
אני הולך עם המחשבות האלו כל הזמן, ואני מרגיש תלוש משני העולמות: עולם הבא כבר לא יהיה לי ובוודאי אקבל שם עונשים כבדים, ועולם הזה גם אין לי כי יש לי ייסורי מצפון.
כבר כמה פעמים הגעתי למצב שפל ועלו בראשי מחשבות להתאבד ולגמור עם כל ההתחבטויות האלו, אבל אחרי שקראתי שתי חוברות שכתבת, הרגשתי שאתה מבין אותי ומדבר אליי, ושאתה מתייחס לחיים בצורה שונה מרבנים אחרים, החלטתי להתייעץ איתך. האם אתה מבין את מה שאני מרגיש? ומה אתה חושב על המצב שבו אני נמצא?

השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא.

תשובה:

בעזה"י יום א' לסדר משפטים י"ח שבט ה'תשע"ד

שלום וברכה אל שוקי נ"י

לנכון קבלתי את מכתבך.

קודם כל, אתה צריך לדעת שלא איבדת את עולמך, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (סנהדרין צ.) כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא; ומובא בזוהר (לך לך צ"ה:) כל אינון דאתגזרו אקרון צדיקים [כל מי שנימול הוא בכלל צדיק], וכן אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"ג) כל ישראל נקראים צדיקים על שם הברית שהם נימולים, ותהילה לאל כל בר ישראל נימול, ובזה ראוי לו לשמוח מאד מאד שעל כל פנים יש לו מצוה זו, ומכל שכן וכל שכן כל בר ישראל מלא מצוות כרימון, כמאמרם ז"ל (ברכות נ"ז.) על הפסוק (שיר השירים ד') "כפלח הרמון רקתך" – מאי רקתך? אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרמון.

ולכן אל תחתום את הדין עליך שאיבדת את עולמך, אין דבר כזה! כי בפירוש גילו לנו חכמינו הקדושים (ילקוט הושע רמז תקל"ב) "שובה ישראל עד הוי"ה אלקיך" – אדם עומד ומחרף ומגדף בשוק, והקדוש ברוך הוא אומר לו עשה תשובה ביני לבינך ואני מקבלך; היש עוד עוון כל כך חמור כמו שאדם מחרף ומגדף כלפי מעלה? אף על פי כן אומר לו הקדוש ברוך הוא – בוא תחזור בתשובה ואני מוחל לך.

ולכן אל תחתום על עצמך את הדין שאיבדת את עולמך, אולי איבדת את השכל, אבל לא את עולמך… אני מבין את הכאב שכואב לך וכו', ומה שעובר עליך וכו', וחבל מאד שלא תלך לאחד ותספר לו את כל מה שעובר עליך, כי זה מאד מאד חשוב לדבר עם מישהו בעל סמכות עליונה, ולא להתבייש לספר לו את כל הבעיות והספיקות והבלבולים וכו' וכו' שרק עוברים עליו וכו', כי אסור לך בשום פנים ואופן להתייסר יהיה מה שיהיה ויהיה באיזה אופן שיהיה, כי על כל דבר בזה העולם יש תקוה. רביז"ל גילה לנו (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אין שום יאוש בעולם כלל, אין דבר כזה להתייאש מהחיים, לכל אחד בזה העולם יש תקוה, ובפירוש גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ב) אם אתה מאמין שיכולים לקלקל – תאמין שיכולים לתקן, יש הרבה בני הנעורים כמוך שעובר עליהם מה שעובר וכו' וכו', הן בבית מההורים וכו', הן מהישיבה מהמלמדים ומהראשי ישיבה וכו', אבל בשביל זה עדיין לא צריכים להכנס בלחץ ובעצבות נוראה ולעזוב את הכל ולחזור בשאלה.

אתה יודע מה זו שאלה? שהוא לא יודע לאיזה כיוון ללכת, ונמשך אחר כל מיני דרכים, כי הוא איבד את הדרך שהלכו בה אבותינו ואבות אבותינו מדור דור עד קבלת התורה מהר סיני, זה הפירוש של שאלה! הוא מסכן, ושואל באיזה דרך אני הולך? ולכן הבעל שכל ישכיל אותו ללכת על הדרך הנכונה שהיא דרך התורה, כמו שאמרו חכמינו הקדושים (במדבר רבה פרשה כ"א סימן א') והתורה כולה שלום, שנאמר (משלי ג') "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום"; אין עוד דרך נועם כמו מי שהולך בדרך התורה והאמונה בו יתברך, ולצערינו הרב מאז שקמו המשכילים (המסכילים) שהם היו ליצנים גדולים מאד, אנשים בלי שום ערך עצמי, מופקרים שפרקו עול לגמרי כדי לעבור על כל העריות שבתורה, ולפטם את עצמם עם כל הטריפות והנבילות שרק יש, בשר החזיר והשפנים וכו' וכו', הכניסו ליצנות גדולה בין עם ישראל, ועבדא בהפקירא ניחא ליה שמשכו אליהם רבים עד שמקררים מהאמונה בו יתברך, ואין לאף אחד מהם סוף טוב כאשר ראו בחוש שכל אלו ראשי המשכילים (המסכילים) שלבסוף יצאו מהדת – התנצרו, ואם לא הם -אזי ילדיהם יצאו לגמרי מדת ישראל והתנצרו וכו', ולא נשאר מהם זכר, ולכן אתה לא צריך להיות שבור בזה שנפלת למקום שנפלת וכו', ופרקת עול וכו', אבל זה לא היה בכלל אשמתך וכו', כי אני בטוח שעברת בחיים תלאות רבות וזה הביא אותך אל מה שהביא אותך וכו'.

אבל אתה צריך לזכור שלא אלמן ישראל, ובכל דור ודור יש צדיקים יחידי הדורות שנשלחו לזה העולם להציל את כל הדור, ובדורותינו אלו שלח לנו הקדוש ברוך הוא מנהיג אמיתי, רבי רחמן שמבין את כל נימי הנפש של האדם וספקותיו וכו' וכו', והוא הצדיק הקדוש רבי נחמן מברסלב זי"ע שיש בדבריו הקדושים ובלימודו העמוק עצות נוראות ונפלאות לכל אדם שבעולם, ולכל המצבים שאליהם נקלע, ובפירוש גילה לנו שהוא יכול גם את אומות העולם להביא סמוך אל דת ישראל, וגם עליהם עובר מה שעובר צרות ויסורים מרירות ומכאובים וכו' וכו', כי אין אדם בזה העולם שלא יסבול איזה סבל וכו', או שלא יעבור עליו איזה משבר בחייו הפרטיים וכו', וכולם צריכים תמיכה נפשית ורוחנית וגשמית וכו' וכו', שאותה מוצאים בדברי רביז"ל, ולכן אל תכנס בלחץ וכו', ואל תפחד משום דבר בעולם וכו', אתה צריך לדעת ששום דבר רע לא קרה וכו', נסתבכת במה שנסתבכת וכו', אך תמיד יכולים לחזור, אין דבר כזה להגיד שאיבדת את עולמך, רק מרוב לחץ חברתי או נפשי וכו' וכו', חשבת שאם תעזוב את הכל אזי זה יעזור לך וכו'.

עלי לומר לך, כי הקדוש ברוך הוא אב הרחמן ומרחם על בריותיו, ולא כמו שמציירים אותו, כי בפירוש גילו לנו חכמינו הקדושים (מדרש תהילים מזמור י"ח) שכל העושה תשובה מעבירה שבידו, הקדוש ברוך הוא מוסיף לו כבוד וקורא לו שם חביב; ואמרו (פסחים קיט.) ידו של הקדוש ברוך הוא שפרוסה תחת כנפי החיות כדי לקבל בעלי תשובה מיד מדת הדין; ולכן למה תכתוב שהקדוש ברוך הוא יעניש אותך? אדרבה, אם  תחזור בתשובה שלימה, העוונות שלך יתהפכו לזכויות. ולכן תיקח את עצמך בידיך ותחזור בתשובה שלימה עם לב אמת ולב נכון, ואמרו חכמינו הקדושים (שמות רבה פרשה י"ט סימן ד') על הפסוק (איוב ל"א) "בחוץ לא ילין גר" – שאין הקדוש ברוך הוא פוסל לבריה, אלא לכל הוא מקבל, השערים נפתחים בכל שעה וכל מי שהוא מבקש ליכנס יכנס, לכך הוא אומר "בחוץ לא ילין גר"; ואמרו (תנחומא וירא) ראה מה יפה התשובה, אמר הקדוש ברוך הוא (מלאכי ל"ג ז') "שובו אלי ואשובה אליכם" – שאם ביד אדם כמה עוונות והוא שב לפני הקדוש ברוך הוא, הוא מעלה עליו כאילו לא חטא.

רביז"ל נתן לנו מתנה עוד עכשיו, אשר באמת זה יתגלה בעולם רק כשתהיה הגאולה, והמתנה הזו נקראת 'התבודדות' – שיחה בינו לבין קונו, שאדם צריך להרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא כאשר ידבר איש אל רעהו, וישיח ויספר את כל אשר עם לבבו אליו יתברך, ממש כמו שמדברים אחד עם השני, וירגיל את עצמו ללכת למקום פנוי שאין שמה בני אדם וירבה לדבר עמו יתברך, ואף שבהתחלה ידמה לו שאף אחד לא מסתכל עליו וכו', ואף אחד לא עונה לו וכו', ואף אחד לא מעוניין בו וכו', כל זה בא מחמת רוב העוונות שנכשלנו בהם וכו', וזה מה שהכניס בנו כפירות ואפיקורסות, כמו שאמר רביז"ל (ספר המדות אות אמונה סימן כ"ב) הפשע של אדם מכניס כפירה לאדם; וכתיב (ישעיה נ"ט ב') "כי אם עונותיכם היו מבדילים בינכם לבין אלקיכם וחטאותיכם הסתירו פנים מכם משמוע", ולכן בהתחלה צריכים להרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא בלי שום חכמות והשכלות כלל, ואפילו שידמה לו שאין מי ששומע לו, זה הכל הבל ורעות רוח, כי הוא יתברך נמצא ואין בלעדיו נמצא, והוא שומע תפלת כל פה, וכל תפלה, כל תחינה וכל בקשה גורמת שעשוע גדול אצלו יתברך.

ובפרט כשבר ישראל מספר לו יתברך איך שנתעה בדרכים נבוכים וכו', ומה הביא אותו אל דבר זה, אין לתאר ואין לשער מה הדיבורים האלו עושים בכל העולמות וכו', כי התפלה שלו בוקעת רקיעים, כמובא בזוהר (עקב רע"ג:) על הפסוק (תהלים ק"ב א') "תפלה לעני כי יעטוף" – שכל הברכות והתפלות מתעטפות, עד שתעלה תפלת העני.

ואמרו (זוהר בלק קצ"ה.) שיש שלוש תפלות – תפלה למשה (תהלים צ'), תפלה לדוד (תהלים י"ז), תפלה לעני (תהלים ק"ב). בוודאי התפלה של משה היתה למעלה מכולם, כי משה רבינו זכה להיות בעלה דמטרוניתא, וכן תפלה לדוד בוודאי היתה לה השלימות שאין שלימות אחריה, כי דוד המלך היה בדחא דמלכא, וכן יש תפלה לעני – שהעני מבקש מהקדוש ברוך הוא את כל מה שהוא צריך. ושואל הזוהר מאן חשיבא מכולהו? [איזו תפלה יותר חשובה מתפלה למשה ומתפלה לדוד?] הוי אימא תפלה דעני. תפלה דא קדים לתפלה דמשה, וקדים לתפלה דדוד, וקדים לכל שאר צלותין דעלמא. מאי טעמא? בגין דעני איהו תביר לבא, וכתיב (תהלים ל"ד י"ט) "קרוב הוי"ה לנשברי לב" וגו', ומסכנא עביד תדיר קטטה בקודשא בריך הוא, וקודשא בריך הוא אצית ושמע מלוי [הוי אומר שתפלה לעני יותר חשובה אפילו מתפלה למשה ומתפלה לדוד, ומכל התפלות שבעולם, כי עני תמיד שבור ועוברים עליו משברים וגלים, ועושה קטטה עם הקדוש ברוך הוא כביכול למה מגיע לו להיות עני, ולמה צריך לסבול את הסבל של העניות, והקדוש ברוך הוא שומע בתפלתו]. כיון דצלי צלותיה, פתח כל כוי רקיעין [איך שהעני מתחיל להתפלל את התפלות שלו, נפתחים לפניו כל חלוני הרקיע], וכל שאר צלותין דקא סלקין לעילא, דחי לון ההוא מסכנא תביר לבא [וכל התפלות של כל העולם נדחין לפני התפלה של העני שהוא בשברון לב], דכתיב "תפלה לעני כי יעטוף". כי יתעטף מבעי ליה, מאי כי יעטוף? אלא איהו עביד עטופא לכל צלותין דעלמא [העני עוטף את כל התפלות של כל בני אדם ואפילו את התפלות של הצדיקים], ולא עאלין עד דצלותא דיליה עאלת [והן לא עולות עד שהתפלה של העני עולה], וקודשא בריך הוא אמר: יתעטפון כל צלותין וצלותא דא תיעול לגבאי [והקדוש ברוך הוא אומר שהתפלה של העני תעטוף את כל התפלות, והתפלה שלו תעלה קודם כולן]. לא בעינא הכא בי דינא דידונון ביננא, קמאי ליהוו תרעומין דיליה, ואנא והוא בלחודנא, וקודשא בריך הוא אתייחד בלחודוי באינון תורעמין בההיא צלותא, דכתיב "ולפני הוי"ה ישפוך שיחו", לפני הוי"ה ודאי [הקדוש ברוך הוא אומר, אני לא רוצה שיהיה עכשיו בינינו אף אחד אלא אני רוצה לשבת ביחד עם העני ולשמוע את תלונותיו שהוא מתלונן אלי, כי אז כשהעני מתפלל להקדוש ברוך הוא, הוא יושב לפני הקדוש ברוך הוא דייקא]. כל חילי שמיא שאלין אלין לאלין: קודשא בריך הוא במאי אתעסק? במאי אשתדל? אמרין: אתיחדא בתיאובתא במאנין דיליה [כל מלאכי השמים שואלים אחד את השני מה עושה עכשיו הקדוש ברוך הוא? ובמה הוא מתעסק? ובמה הוא משתדל? ועונים: שהוא מתאחד עכשיו עם הכלים הנשברים שבאים לפניו שהם העניים]. כלהו לא ידעו מה אתעביד מההוא צלותא דמסכנא, ומכל אינון תורעמין דיליה, דלית תיאובתא למסכנא אלא כד שפיך דמעוי בתורעמו קמי מלכא קדישא [אף אחד לא יודע מה נעשה מהתפלה של העני, ומכל אלו התרעומות והטענות שיש לו נגד הקדוש ברוך הוא ושופך דמעותיו לפניו יתברך] ולית תיאובתא לקודשא בריך הוא אלא כד מקבל לון, ואושדו קמיה, ודא איהי צלותא דעביד עטופא לכל צלותין דעלמא [ואין עוד תענוג להקדוש ברוך הוא כמו לקבל את התפלה של העני שמתפלל אליו בלב נשבר, והוא עושה עטיפה לכל התפלות שבעולם]; רואים מזה מה זו מעלת העני שמתפלל לפני הקדוש ברוך הוא עם לב נשבר, לב אמת.

וכתב על זה מוהרנ"ת ז"ל (לקוטי הלכות תפילין הלכה ה' אות מ"ג) וכל זה נאמר אפילו בעני סתם שמתפלל על צרכיו, על דוחקו ועניותו בגשמיות, מכל שכן וכל שכן כשמתחיל האדם לרחם על עצמו ומרגיש עניותו ודוחקו במעשיו הטובים וכו', וטוען עם השם יתברך ומתקוטט עמו ומתרעם עליו יתברך על שאינו מקרבו אליו, ושופך שיחו ולבו לפניו עד שנתעורר בבכיה וכו' וכו', כמה וכמה יקרה תפלה זו בעיני השם יתברך, והיא יקרה מכל התפלות שבעולם. כי באמת זה עיקר העניות והדחקות, כמו שאמרו חכמינו הקדושים (נדרים מ"א.) אין עני אלא מן הדעת, כי חוץ מזה הכל הבל, כי ימינו כצל עובר ואין צרה כצרת הנפש ואין עניות כעניות מתורה ומעשים טובים, מכל שכן וכל שכן כשהוא בעל חוב גדול חס ושלום, שחייב להשם יתברך חובות רבים שחב כנגדו יתברך על ידי חטאיו ופשעיו המרובים, ואין לו במה לסלק כלל כי אם בתפלה ותחנונים, כשזה האדם זוכה להתעורר בעצמו להרגיש עניותו ודוחקו ועומד לפני השם יתברך כרש ואביון, השואל על הפתחים ומבקש מלפניו בשברון לב על נפשו להצילה מני שחת, לבל יאבד שני עולמות חס ושלום, וכמו שאמר דוד (תהלים ל'), "מה בצע בדמי ברדתי אל שחת" וגו' (תהלים כ"ב) "הצילה מחרב נפשי מיד כלב יחידתי" וגו', וכיוצא בזה הרבה, שבודאי תפלה זאת יקרה בעיני השם יתברך מכל התפלות שבעולם.

ותדקדק היטב בכל דיבור ודיבור של דברי הזוהר הקדוש הזה ותבין היטב כמה יקר דברי התבודדות ששופכין שיחתו לפני השם יתברך, ואף על פי שזה כמה שמתפלל ומתבודד ונדמה לו שעדיין לא פעל כלל, אף על פי כן כל דיבור ודיבור אינו נאבד, רק כולם מנוים וספורים וגנוזים באוצרותיו, וגם כי אי אפשר להאדם לידע כלל בזה הגוף אם פעל בעבודת השם יתברך אם לאו, כי אפילו אם לא פעל כי אם כחוט השערה אחת פעם אחת כל ימי חייו, גם זה יקר מכל חיי עולם הזה, כי אפילו כשנעתקים איזה תנועה להתקרב מעט יותר להשם יתברך אפילו פחות מחוט השערה, על ידי זה רצים והולכים גם כן אלפים ורבבות פרסאות בעולמות עליונים, ועל כן צריכין להתחזק בזה מאד בלי שיעור. וכשיהיה חזק כל כך, אז סוף כל סוף בודאי יזכה לפעול בקשתו להתקרב להשם יתברך, להיות שווה עם אחיו הכשרים והצדיקים.

רואים מכל זה מה זו תפלת עני ששופך את לבו לפניו יתברך, כי אתה צריך לדעת שימינו כצל עובר, ואמרו חכמינו הקדושים (בראשית רבה פרשה צ"ו סימן ב') כצל ימינו על הארץ ואין מקוה, והלואי כצלו של כותל או כצלו של אילן אלא כצלו של עוף בשעה שהוא עף, דכתיב (תהלים ק"ד) "כצל עובר". "ואין מקוה" – ואין מי שיקוה שלא ימות, הכל יודעים ואומרין בפיהם שהן מתים; וכתיב (תהלים צ') "ימי שנותינו בהם שבעים שנה ואם בגבורות שמונים שנה", ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ס"א) שהשבעים שנה פורחים לאדם כמו רבע שעה, ולכן אשרי אדם שמנצל את הזמן היקר שלו בשיחה בינו לבין קונו, וזוכה לדבק את עצמו בו יתברך.

לדעתי אל תהיה שבור ואל תיקח על עצמך שום רגשות אשמה, אל תתייאש בשום פנים ואופן כי גדול אדונינו ורב להושיע, והקדוש ברוך הוא אב הרחמן, ורבי נחמן מברסלב זי"ע הוא הרבי שנשלח לדורות אלו להעלות ולהגביה את כל הנפשות הנפולות והמרוחקות וכו' וכו', והוא הצדיק הרחמן, כמובא בדבריו ז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ז') שהצדיק האמת הוא הרחמן האמיתי, כמו שכתוב (ישעיה מ"ט) "כי מרחמם ינהגם", כי רק מי שהוא רחמן אמיתי הוא יכול להיות מנהיג.

יעזור הקדוש ברוך הוא שתחזור כמה וכמה פעמים על מכתבי זה, ואז תראה שזה לא סוף העולם, ולא צריכים להתאבד בשביל זה וכו', כי כל העולם לפניך, אתה עדיין צעיר, ובעזרתו יתברך שמו תזכה להתחתן בקרוב מאד, והכל יסתדר על הצד הכי טוב.

המאחל לך ברכה והצלחה מן השמים
כתבה קודמת

כמה מהאנשים שחשבתי לידידים הפכו את עורם ומדברים עליי מאחורי הגב

כתבה הבאה

חמי מבקר אותי בצורה משפילה ומסית את אשתי נגדי. מה אפשר לעשות בנידון?

מערכת ברסלב סיטי

מערכת ברסלב סיטי

תוכן נוסף

האם יש עניין לנסוע כמה פעמים בשנה לציון רבינו נחמן מברסלב באומן?

האם יש עניין לנסוע כמה פעמים בשנה לציון רבינו נחמן מברסלב באומן?

29/12/2019
אצל מי השתמרה המסורת המדויקת של חסידות ברסלב?

אצל מי השתמרה המסורת המדויקת של חסידות ברסלב?

10/02/2019
אשתי בחודש השני להיריון. על אילו דברים צריכים להקפיד בתקופה הזו?

אשתי בחודש השני להיריון. על אילו דברים צריכים להקפיד בתקופה הזו?

10/02/2019
האם התשובה באמת מועילה לתקן את כל הפגמים הרוחניים של פגם הברית?

האם התשובה באמת מועילה לתקן את כל הפגמים הרוחניים של פגם הברית?

10/02/2019
עברתי דירה ולקחתי איתי את מזוזות הבית. האם נהגתי כשורה?

עברתי דירה ולקחתי איתי את מזוזות הבית. האם נהגתי כשורה?

10/02/2019
הרופאים אומרים שלעובר שלנו יש מום בכליות. איך אני יכול להרגיע את אשתי המודאגת?

הרופאים אומרים שלעובר שלנו יש מום בכליות. איך אני יכול להרגיע את אשתי המודאגת?

10/02/2019
כתבה הבאה
חמי מבקר אותי בצורה משפילה ומסית את אשתי נגדי. מה אפשר לעשות בנידון?

חמי מבקר אותי בצורה משפילה ומסית את אשתי נגדי. מה אפשר לעשות בנידון?

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כללי

  • טרנדי
  • תגובות
  • אחרונים
מה עושים כשנשפך שוקו קר לתוך כיור בשרי?

מה עושים כשנשפך שוקו קר לתוך כיור בשרי?

10/02/2019
תיקון הכללי

תיקון הכללי – הגילוי של רבי נחמן מברסלב | לקריאה כולל תפילות והסברים

10/02/2020
הרופאים אומרים שלעובר שלנו יש מום בכליות. איך אני יכול להרגיע את אשתי המודאגת?

כיצד צריכים להתייחס לאנשים שחוטאים במשכב זכור?

15/12/2019
מצבת ציון מוהרא"ש

ציון קבר מוהרא"ש זצוק"ל | כל הפרטים על ציונו הקדוש של הצדיק מיבנאל

17/02/2020
היסטוריה: כ"ק מוהרא"ש זי"ע בדרכו לאומן עם אנ"ש

היסטוריה: כ"ק מוהרא"ש זי"ע בדרכו לאומן עם אנ"ש

2
הפצה אדירה בבית המדרש "היכל הקודש" בירושלים

הפצה אדירה בבית המדרש "היכל הקודש" בירושלים

2
מצבת ציון מוהרא"ש

ציון קבר מוהרא"ש זצוק"ל | כל הפרטים על ציונו הקדוש של הצדיק מיבנאל

2
מצבת רבי נחמן מברסלב

רבי נחמן מברסלב

1
פרוכת חדשה לארון הקודש בציון כ"ק מוהרא"ש זי"ע

פרוכת חדשה לארון הקודש בציון כ"ק מוהרא"ש זי"ע

18/01/2021
גלריית חורף עוצרת נשימה מיבנאל עיר ברסלב

גלריית חורף עוצרת נשימה מיבנאל עיר ברסלב

18/01/2021

אלף תירוצים – דרך אחת | הרב יואל ראטה שליט״א

18/01/2021
אנ"ש מתאחדים בתפילה לרפואת הרב רפאל מימוני מנהל הת"ת

אנ"ש מתאחדים בתפילה לרפואת הרב רפאל מימוני מנהל הת"ת

17/01/2021

פופולרי

  • מה עושים כשנשפך שוקו קר לתוך כיור בשרי?

    מה עושים כשנשפך שוקו קר לתוך כיור בשרי?

    1022 שיתופים
    שתף 409 צייץ 256
  • תיקון הכללי – הגילוי של רבי נחמן מברסלב | לקריאה כולל תפילות והסברים

    1005 שיתופים
    שתף 402 צייץ 251
  • כיצד צריכים להתייחס לאנשים שחוטאים במשכב זכור?

    828 שיתופים
    שתף 331 צייץ 207
  • ציון קבר מוהרא"ש זצוק"ל | כל הפרטים על ציונו הקדוש של הצדיק מיבנאל

    671 שיתופים
    שתף 286 צייץ 161
  • שמעתי שיש עניין גדול להדליק נר לכבוד רבי מנחם מנדל מרימינוב. מה העניין בזה?

    615 שיתופים
    שתף 246 צייץ 154

מוסדות ומפעלי קהילת חסידי ברסלב יבנאל

בית התבשיל אהל אברהם

עמותת ישמח צדיק מפעילת מוסדות היכל הקודש ברסלב יבנאל :
הוקמה על ידי מוהרא"ש זיע"א הצדיק מיבנאל ואחראית על ענייני הקהילה הקדושה ביבנאל ועל המוסדות שהקים מוהרא"ש הקדוש.

 קרן ההדפסה היכל הקודש, בית התבשיל "אהל אברהם", "מקווה מלכה", בתי כנסת ובתי מדרש "היכל הקודש", מקווה לגברים, תלמוד תורה "ילדי חן", בית ספר לבנות "בית פייגא", גני ילדים "גני אשר" ישיבה קטנה "בית שלמה", כולל אברכים "אור המאיר", כולל הוראה "תפארת בנימין" ועוד 

משרדי המוסדות:
רחוב רבי נחמן מברסלב 1, ת.ד. 421 יבנאל, מיקוד 15225
טלפון רב-קווי: 04-6656666 פקס: 04-6105705
שעות מענה טלפוני: ימים א'-ה' בין השעות 09:00-21:00
מספר עמותה: 580390136
*כל התרומות מוכרות על פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

מסמך מדיניות פרטיות

קטגוריות מובילות

  • רבי נחמן מברסלב
  • רבי נתן מברסלב
  • הצדיק מיבנאל
  • חדשות ברסלב
  • דף היומי לצפייה
  • הילולת הצדיקים
  • סיפורי ניסים
  • חנות קרן הדפסה
  • תרומות
  • קהילת חסידי ברסלב יבנאל

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

Facebook-f
Twitter
Youtube

רוצים לקבל עדכונים?

רוצים לקבל מאיתנו חיזוק יומי לואצאפ? לחצו כאן וכתבו לנו הודעה

לירן מושקוביץ בניית אתרים ושיווק דיגיטלי

האתר מאוחסן על ידי תנועה אשובה לתשובה מתוך אהבה

כל הזכויות שמורות ל"עמותת ישמח צדיק" מפעילת מוסדות היכל הקודש יבנאל

אין תוצאות
צפה בכל התוצאות
  • חסידות ברסלב
    • חדשות ברסלב
    • מוסדות ״היכל הקודש״
    • רבי נחמן מברסלב
    • פעולת הצדיק
    • רבי נתן מברסלב
    • ספרי היסוד של חסידות ברסלב
    • החיזוק היומי
    • חדשות מיבנאל עיר ברסלב
    • כפית התחזקות
    • חגים ומועדים בברסלב סיטי
  • אומן
    • אומן שיעורים לצפייה
    • אומן שאלות ותשובות
    • אומן שיעורים להאזנה
    • אומן – ספרים וקונטרסים
    • אומן – כל השנים
      • אומן ראש השנה תשע"ז
      • אומן ראש השנה תשע"ו
      • אומן ראש השנה תשע"ה
      • אומן ראש השנה תשע"ד
      • אומן ראש השנה תשע"ג
      • אומן ראש השנה תשע"ב
      • אומן ראש השנה תשע"א
  • הצדיק מיבנאל
    • מיהו הצדיק מיבנאל
    • ציון מוהרא"ש זצוק"ל
    • הילולת מוהרא"ש
    • מכתבי הצדיק לגברים
    • מכתבי הצדיק לנשים
    • הוא היה אומר
    • ומנהגו היה
    • משולחנו של צדיק
    • ביקורים בישראל
  • מאמרים
    • הילולת הצדיקים
    • סיפורי ניסים
    • סיפורי הפצה
    • מקווה מלכה – סיפורי ישועה
    • סיפורי ״אשר בנחל״
    • משולחנו של צדיק
    • פינת המתכונים
    • ומנהגו היה
    • הוא היה אומר
    • יש לי מושג
    • מאמרי זאת התורה
    • תמונות מספרות
    • דברי אש"ר שמתי בפיך
    • צדיק מה פעל
    • שו"ת אש"ר יעצני
    • שיחות מוהרא"ש
    • מאמרי תוך הנחל
  • טורים וראיונות
  • מדיה
    • וידאו
    • שמע
      • שיעורים בלשון הקודש
      • שיעורים באידיש
    • הרב יואל ראטה – החיזוק היומי המתורגם
  • שאלות ותשובות
    • שו"ת ברסלב
    • שאל את הרב
    • שותא דינוקא
  • תרומות
    • בית התבשיל ״אהל אברהם״
    • מקווה מלכה
  • ספרייה
    • קונטרסים
    • ספרי מוהרא"ש
    • ספרי רבי נתן
    • תפילות וסגולות
    • עלוני פרשת השבוע
    • ספרייה טקסטואלית
  • בית התבשיל

כל הזכויות שמורות לעמותת ישמח צדיק ע"ר ©

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Accessibility by WAH

יתפללו עליכם.

השאירו פרטים ויתפללו עליכם בציון הצדיק מיבנאל בחינם