שאלה: מאת לביא יעקב: שלום וברכה לכבוד קדושת אדמו"ר מוהרא"ש שליט"א. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר כי תשא י"ב אדר א' ה'תשע"ד
שלום וברכה אל לביא יעקב נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אין לתאר ואין לשער את גודל הזכות של אדם שתורם עבור הדפסת ספרי רביז"ל, ובפרטיות עבור שו"ת "אשר בנחל", ועבור "שאלות ותשובות בחסידות ברסלב", שהם דברי רביז"ל ומוהרנ"ת ז"ל בכלים מכלים שונים, בלשון מאד מאד פשוטה כדי שגם המון העם יבינו ויטעמו מטעם האור הגנוז של רביז"ל, ששלח הקדוש ברוך הוא אלינו בדור הזה כדי להחיות עם רב, כי לצערינו הרב עוברים על כל אחד ואחד משברים וגלים, זה בכה וכו' וזה בכה וכו' – זה אין לו פרנסה וכו', זה אין לו בריאות וכו', וזה אין לו שלום בית וכו', וזה נכנס בצרות וחובות וכו', וזה הסתבך עם מחלוקות וכו', אך אין צרה שלא יכולים לצאת ממנה על ידי קיום עצות רביז"ל בתמימות ובפשיטות גמורה. ולכן אשרי ואשרי מי שזוכה לתרום עבור הדפסת השו"תים האלו שהם פשוט הצלת נפשות ממש, שבני אדם מסתובבים בלי ראש וכו', לא רואים שום אור בקצה המנהרה וכו' ומתייאשים מהחיים שלהם וכו', והספרים האלו מפיחים בהם רוח חיים חדשה, ופשוט מצילים נפשות, אשר אמרו חכמינו הקדושים (בבא בתרא י"א.) כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא; ומכל שכן שמצילים מאות ואלפי נפשות. ולכן לא צריכים לכתוב בדיוק מה שצריכים, והקדוש ברוך הוא יודע טוב טוב מה שצריך, ובזכות הצדקה שנותן להדפיס את הספרים האלו, יראה נסים נגלים, כי סוף כל סוף הוא מזכה את הרבים. ולכן כל מי שרוצה ישועה שיראה לתרום להדפסתם או להפצתם, כי בזה הוא מציל נשמות קדושות מלרדת לטמיון וכו', ואת מעלת מצות הצדקה אין לתאר ואין לשער כלל, כי רק בזכות הצדקה נגאל, כמו שכתוב (ישעיה א' כ"ז) "ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה", ואמרו חכמינו הקדושים (מדרש זוטא שיר השירים א') הדורון של הקדוש ברוך הוא צדקה, שכן הוא אומר (משלי כ"א ג') "צדקה ומשפט נבחר להוי"ה מזבח", כן הנותן צדקה – אפילו היתה בידו עבירה ונחתם דינו לאבד, וניתנה רשות למלאך הממונה על הפורענות לילך ויפרע ממנו – אינו יכול, והקדוש ברוך הוא אומר לו (משלי י' ב') "צדקה תציל ממות", ויכול להיות מקבל פני שכינה בכל יום, שנאמר (תהלים פ"ט ט"ו) "חסד ואמת יקדמו פניך", והקדוש ברוך הוא אומר למלאך של פורענות אל תגע בו מצאתי לו זכות למחול על כל עונותיו. ובפרט כשנותנים צדקה עבור הדפסת ספרי הצדיק האמת, אמר מוהרנ"ת ז"ל (לקוטי הלכות ברכת השחר הלכה ה' אות ל"ו) על הפסוק (תהלים קי"ט) "צדקתך צדק לעולם ותורתך אמת", איזה צדקה נשארה לעולם? כשנותנים להדפיס את ספרי הצדיק האמת שמגלה תורת אמת, המקשרת את האדם אל הרצון העליון. כי באמת העולם הוא מלא כפירות ואפיקורסות, וכל מיני שיקוץ ותיעוב מודפסים בכל יום ויום, שמעבירים את נשמות ישראל על דעתם, ושורפים את נשמתם וכו' וכו', אבל הספרים הקדושים של צדיקי האמת המגלים ומפרסמים את הרצון העליון לדעת אשר אין בלעדיו יתברך כלל, והכל לכל אלקות גמור הוא, ואין שום תכלית בזה העולם רק לחזור אליו יתברך, ושכל הרצון שלו רק יהיה נכלל באין סוף ברוך הוא, ויזכה לקיים את התורה והמצוות, להתחזק באמונה פשוטה בו יתברך – אלו הספרים מעמידים את האדם בקרן אורה. ועל כן כשנותנין צדקה בשביל להדפיס ריבוי ספרים קדושים כאלו, שמגלים ומפרסמים את אמתת מציאותו יתברך, ומחזקים ומעודדים את כל הנפולים והמושלכים בתאוותיהם ובמדותיהם הרעות וכו' וכו', בזה מבטלין ביותר מצח הנחש בתכלית הביטול, ועל כן על ידי הצדקה שנותנין בשביל להדפיס את הספרים האלו שמבטלים הספיקות בשורשם, נעשה תיקון הצדקה בשלימות נפלא, כי עוקרים את כל מצח הנחש לגמרי שלא יוכל עוד להטיל ספיקות כלל וכו'. וזה 'צדקתך צדק לעולם' – שיהיה קיום להצדקה לעולם, זה זוכין על ידי 'ותורתך אמת' – על ידי שנותנין צדקה לחבר ספרים ולהאירם בעולם לבאר דברי התורה שידעו הכל אמתת התורה בסוד 'ותורתך אמת', על ידי זה בודאי 'צדקתך צדק לעולם', כי זאת הצדקה קיימת לעולם, כי עיקר תיקון הצדקה נמשך על ידי זה ביותר שמדפיסים ספרי הצדיק האמת, ועיקר הוא הספרים הקדושים המביאים לידי מעשה לידי קיום התורה, שלזה צריכין ספרים רבים מאד עד אין קץ שיוכל כל אדם איך שהוא בכל דרגא ודרגא ובכל מה שעובר עליו כל ימי חיי הבלו בנערותו ובזקנותו וכו', בטיבו ובעקו חס ושלום שיוכל להחיות את עצמו ולהשיב את נפשו ולקבל ולשאוב מהם עצות אמתיות איך להתנהג באופן שישאר קיים על עומדו ואם יפול לא יוטל וכו'. כי בכל מה שעובר עליו, איך שהוא, אם מתחזק עצמו ברצון שיהיה רצונו חזק לחזור בתשובה אליו יתברך, בודאי ירחם עליו השם יתברך ויורהו הדרך האמת, לכוון רצונו יתברך עד שיהיה נכלל לגמרי בו יתברך. אשרי מי שנותן צדקה כדי להדפיס ספרים כאלו שכל אחד מוצא את השאלות והספקות שלו שם.
|