האם כדאי לעבור לאכילת מזון אורגני, שזה האוכל שיותר ויותר אנשים ממליצים עליו כהכי בריא, או שעדיף להישאר באכילת בעלי חיים, חלב ואוכל מבושל? לאחרונה מתגלה שבעלי החיים לא בריאים, בפרט העופות, ושמגדלים אותם עם אנטיביוטיקה ומזריקים להם הורמונים וכו', ולפי מחקרים עולה כי ניתן לאכול את כל הוויטמינים והמינרלים על ידי אוכל מהצומח ושזה גם הכי קל לעיכול... לסיכום: האם יש ערך באכילה טבעונית או צמחונית?
מאת איילה: שלום לכבוד קדושת מוהרא"ש שליט"א.
תודה רבה על העזרה והתשובות המחזקות בתחומים השונים! אנחנו מתחזקים בתפילה ובכל מיני דברים טובים בזכותכם, וזה מורגש מאוד ומשפיע עלינו לטובה, תודה רבה רבה…
בזמן האחרון התחזקתי בתובנה שחשוב להקפיד על אכילה בריאה על מנת שהאדם יעזור לעצמו שיהיה לו אורח חיים בריא, למשל על ידי ריבוי אכילת ירקות, פירות ועלים ירוקים. יש לציין שבימים שאכלתי יותר בריא ויותר מהצומח באמת הרגשתי הרבה יותר טוב.
שאלתי: האם כשאדם לא אוכל מזון ממש בריא הוא חוטא לגופו ונפשו? האם אכן זה ערך חשוב או שזה רק בגדר המלצה כי בכל מקרה הכול מנוהל מלמעלה ומכריזים על האדם מה יקרה לו וכו', ואם מישהו צריך להיות חולה הוא יהיה בלי קשר גם יאכל בריא וגם אם לא?
שאלה שניה: האם כדאי לעבור לאכילת מזון אורגני, שזה האוכל שיותר ויותר אנשים ממליצים עליו כהכי בריא, או שעדיף להישאר באכילת בעלי חיים, חלב ואוכל מבושל? לאחרונה מתגלה שבעלי החיים לא בריאים, בפרט העופות, ושמגדלים אותם עם אנטיביוטיקה ומזריקים להם הורמונים וכו', ולפי מחקרים עולה כי ניתן לאכול את כל הוויטמינים והמינרלים על ידי אוכל מהצומח ושזה גם הכי קל לעיכול… לסיכום: האם יש ערך באכילה טבעונית או צמחונית?
שאלה שלישית: יותר ויותר אנשים מתעוררים לנושא התזונה. האם הגל הזה של הטבעונות זה חלק ממהלך שלם של תיקון והתקרבות למה שהיה לאדם וחוה בגן עדן ובאכילה המקורית שהאדם נברא לה ומותאם לה? תודה ענקית.
תשובה:
בעזה"י יום ד' לסדר אמור א' דראש חודש אייר ה'תשע"ד
שלום רב אל איילה תחי'
לנכון קבלתי את מכתבך.
כתב הרמב"ם (פרק ד' מהלכות דעות הלכה א') הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא, שהרי אי אפשר שיבין או ידע דבר מידיעת הבורא והוא חולה, לפיכך צריך להרחיק אדם עצמו מדברים המאבדין את הגוף, ולהנהיג עצמו בדברים המברין והמחלימים, ואלו הן: לעולם לא יאכל אדם אלא כשהוא רעב ולא ישתה אלא כשהוא צמא וכו', ומרבה לדבר ולגלות אילו מאכלים בריאים למאכל האדם וראוי לאדם לאכול אותם שיהיה בריא לעבודת הבורא יתברך שמו, ואילו מאכלים שהם רעים למאכל האדם וראוי לאדם למנוע את עצמו מזה, כי נחלה על ידי זה, ומרבה לדבר בפרק זה ממאכלים הראויים לאכול, תעייני שמה ותראי דברים נפלאים מאד.
צריכים מאד מאד לשמור מאלו שבאים עם דעות עקומות של מאכלים טבעוניים או צמחוניים וכו' וכו', שזה גם כן מסוכן מאד שלא יכנסו אחר כך במחלה שנקראת אנורקסיה שלא אוכלים בכלל וכו', וזה נובע מהטבעוניים והצמחוניים וכו' וכו', ולכן החכם אשר עיניו בראשו צריך לדעת שבסוף משלמים על זה ביוקר וכו', שמאבדים את הראיה ונחלשים לגמרי, עד שנכנסים בתוך עצמם,והפסיכיאטרים קובעים שזו מחלת נפש לא לאכול וכו'.
את צריכה לדעת שאדם צריך לאכול רק מאכלים בריאים, אבל לא ללכת בדרך קיצונית שזה לא מביא לשום תועלת וכו', אלא ההיפך הוא הנכון, ולכן צריכים מאד לשמור מכל אלו שקוראים את עצמם מומחים למאכלי טבע וכו'.
הקדוש ברוך הוא ישמרינו מכל מיני מחלות וחלאים רעים ונזכה להיות בריאים לעבודת הבורא יתברך שמו.